بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شجاع باش دختر | صفحه ۲۰ | طاقچه
کتاب شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

بریده‌هایی از کتاب شجاع باش دختر

۴٫۰
(۲۸۵)
شجاعت لازم است تا به خود استراحت دهید و اجازه دهید فرزندان‌تان ببینند که ارتکاب اشتباه بد نیست و برای آن‌ها الگوی شفقت با خود باشید. شجاعت لازم است تا دختر بی‌عیب‌ونقص درون خود را بازنشسته کنیم و او را با الگوی زن شجاع جدید معاوضه کنیم.
roxana.mirshafa
یک بار در کنفرانسی در کالیفرنیا با زنی آشنا شدم که از من پرسید: «چطور می‌تونم برای بی‌نقص‌بودن تلاش نکنم، وقتی دنیا به بی‌نقصی پاداش می‌ده؟» جواب من این بود که شاید دبیرستان یا دانشگاه به بی‌نقصی پاداش دهد؛ اما در دنیای واقعی مسئله تفاوت دارد. دنیای حقیقی به شجاعت پاداش می‌دهد.
roxana.mirshafa
حیرت‌آور است که بشنوید فشار وارد بر آن‌ها برای داشتن تصویری بی‌عیب‌ونقص در زندگی مجازی تا چه حد سرسختانه و درعین‌حال طبیعی است.
roxana.mirshafa
ساکت، آرام، متواضع، سخت‌کوش، دوست‌داشتنی، صمیمی؛ به‌راحتی می‌توان دید که چگونه این ستایش‌ها در کودکی ما را قرین افتخار می‌کردند؛ اما به‌عنوان زنان بالغ کمک چندانی به ما نمی‌کنند.
roxana.mirshafa
درعوضِ آن‌که خود و توانایی‌های خود را مقوله‌ای در حال پیشرفت بدانیم، شکست را محکومیت قطعی ارزش‌مان می‌دانیم.
roxana.mirshafa
اما اگر مدام آن‌ها را از لبه‌های تیز و برنده دور کنیم، چطور می‌توان از آن‌ها انتظار داشت که قوی باشند و بعداً وقتی در زندگی با انتقاد و شکست واقعی روبه‌رو می‌شوند، از درون فرونریزند؟
roxana.mirshafa
در همان حین که دختران‌مان را بابت مهربانی، مؤدبی و بی‌عیبی تحسین می‌کنیم، به‌شیوه‌ای نه‌چندان نامحسوس به آن‌ها می‌گوییم که شجاعت مخصوص پسران است.
roxana.mirshafa
نتیجهٔ این خدمتِ سمی به خوشی دیگران این است که به‌سرعت موضوع زندگی شما افکار دیگران می‌شود و شاید میزان کمی از آنْ خواسته‌ها، نیازها و باورهای درونی خودتان باشد؛ چه برسد به آن‌چه شایستگی‌اش را دارید. ما عادت داده شده‌ایم که شکسته‌نفسی کنیم تا دوست داشته شویم.
roxana.mirshafa
وقتی به او پیشنهاد داد که لحن ایمیل خود به یکی از فروشندگان را ملایم‌تر بنویسد تا او را عصبانی نکند، همسرش پاسخ داد: «وظیفهٔ من این نیست که دوست داشته بشم. وظیفهٔ من اینه که منظورم رو برسونم.»
roxana.mirshafa
هدف من ایجاد جنبش زنانهٔ گسترده‌ای است که همهٔ زنان را به پذیرش کاستی‌ها تشویق می‌کند تا بتوانند زندگی و جهان بهتری بسازند. دیگر نباید اجازه دهند فرصت‌ها از دست بروند و استعدادهای‌شان کم‌سو شوند و رؤیاهای‌شان به بعدها موکول شوند.
roxana.mirshafa
وقتی تظاهر به ظاهری فریبنده و بی‌عیب‌ونقص می‌کنیم، به روابط و قلب خود آسیب می‌رسانیم؛ این لایهٔ حفاظتی ممکن است ضعف‌ها و عیب‌های ما را از نگاه دیگران حفظ کند، اما همچنین ما را از عزیزان‌مان دور می‌کند و مانع شکل‌گیری روابط باارزش و قابل‌اعتماد می‌شود.
roxana.mirshafa
مشکل این است که وقتی سخت می‌کوشید تا علاقهٔ همه را به خود جلب کنید، اغلب در انتها علاقهٔ چندانی به خودتان ندارید.
realarezu
می‌کوشید تا علاقهٔ همه را به خود جلب کنید، اغلب در انتها علاقهٔ چندانی به خودتان ندارید. اما به‌محض آن‌که می‌آموزید به‌حدی شجاع باشید که نگران خوشی دیگران نباشید و خود را در اولویت قرار دهید (که چنین کاری نیز خواهید کرد!) در آن حالت است که نویسندهٔ قدرتمند زندگی خودتان می‌شوید.
maryam_ghanbari💎
همهٔ این انتخاب‌های من برای ساخت «من بی‌نقص» بود؛ زیرا باور داشتم که نتیجهٔ آن زندگی بی‌نقص خواهد بود.
maryam_ghanbari💎
شجاعت تضمین نمی‌کند که همه‌چیز به‌خوبی پیش خواهد رفت. فقط تضمین می‌کند که ایرادی ندارد اگر به‌خوبی پیش نرفت.
Niloufar
بی‌نقصی «بازی یا همه‌چیز یا هیچ‌چیز» است؛ یا پیروز می‌شوید یا شکست می‌خورید. هیچ پیروزی کوچکی وجود ندارد؛ فقط برای تلاش‌تان نمرهٔ کامل به دست نخواهید آورد. اگر به‌دنبال بی‌نقصی هستید و در هر چیزی شکست بخورید، می‌تواند واقعاً باعث نابودی شما شود. ازطرف‌دیگر وقتی به‌دنبال تعالی هستید، اجازه نمی‌دهید که شکستْ شما را به زمین بزند؛ زیرا این نوعی بازی پیروزی یا شکست نیست. تعالی نوعی بودن است، نه هدفی که به آن برخورد کنید یا از دست بدهید. به شما کمک می‌کند که صرف‌نظر از نتیجهٔ نهایی، به تلاش خود افتخار کنید.
Niloufar
بسیاری از ما زمان، توجه و حتی پول خود را صرف افراد و اهدافی می‌کنیم که برای‌مان اولویت ندارند؛ زیرا مایل به خدشه‌دارکردن احساسات دیگران نیستیم (اما بیش‌تر به این دلیل که نمی‌خواهیم نظرشان دربارهٔ ما تغییر کند).
کاربر ۳۳۱۸۶۶۰
آناییز نین نوشته است: «زندگی، متناسب با شجاعت انسان، کوچک یا وسیع می‌شود.»
sima
آناییز نین نوشته است: «زندگی، متناسب با شجاعت انسان، کوچک یا وسیع می‌شود.»
sima
پسران آموزش دیده‌اند که شجاع باشند؛ درحالی‌که دختران آموزش دیده‌اند که بی‌عیب‌ونقص باشند. به‌دلیل این‌که از سنین کم بابت بی‌عیب‌ونقص‌بودن پاداش گرفته‌ایم، در بزرگ‌سالی به زنانی تبدیل شده‌ایم که از شکست‌خوردن هراس دارند. در زندگی‌های شخصی و حرفه‌ای خود خطر نمی‌کنیم؛ زیرا می‌ترسیم در صورت خطاکردن قضاوت شویم، خجالت‌زده و بی‌اعتبار شویم، وجههٔ عمومی‌مان افول کند یا اخراج شویم. به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه از انجام هرکاری که از موفقیت در آن اطمینان نداریم، خودداری می‌کنیم تا از ناراحتی و تحقیر احتمالی آن اجتناب بورزیم. هیچ نقش و مسئولیتی را به عهده نمی‌گیریم، مگر آن‌که مطمئن باشیم انتظارات را برآورده کرده‌ایم یا فراتر از حد انتظار بوده‌ایم.
Niloufar

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان