بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شجاع باش دختر | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

بریده‌هایی از کتاب شجاع باش دختر

۴٫۰
(۲۸۵)
خیلی بهتر است در حین تلاش زمین بخورید تا این‌که هرگز تلاش نکنید.
زهرا
یکی از رازهای ورود به آن حالت سعادتمندانه این است که شجاعت شنیدن بازخورد را در خود پرورش دهید که شما را به ناحیهٔ بعدی، بعدی و بعدیِ پیشرفت هدایت می‌کند.
زهرا
به‌ناچار ما رشد می‌کنیم و به‌سرعت متوجه می‌شویم که قوانین تغییر یافته‌اند؛ ناگهان تمام آموزه‌های ما نتیجهٔ معکوس می‌دهند. رفتارهایی مانند مؤدب، مهربان و سازگاربودن که همواره نتیجه می‌دادند، ناگهان عملاً و استعاری به‌قیمت گزافی برای ما تمام می‌شوند.
masoom
اجازه ندهید ترس مانع از دنبال‌کردن اهداف‌تان شود. می‌خواهم به شما بگویم پیش از تلاش‌کردن، تسلیم نشوید.
زهرا
احترام قائل‌شدن برای خود و «نه» گفتن به کاری که تمایل به انجامش ندارید شجاعانه است،
زهرا
ما توانایی‌های خود را دست‌کم می‌گیریم و تنها در صورتی درخواست شغل می‌کنیم که مطمئن باشیم صد درصد شایستگی آن‌را داریم، درحالی‌که مردان به‌سرعت به جلو پیش می‌روند، حتی اگر شصت درصد صلاحیت داشته باشند.
زهرا
درعوضِ آن‌که خود و توانایی‌های خود را مقوله‌ای در حال پیشرفت بدانیم، شکست را محکومیت قطعی ارزش‌مان می‌دانیم.
زهرا
ما از دختران مطیع به زنان مطیع تبدیل می‌شویم و با ازخودگذشتگی، سازگاری و دل‌پذیربودن در چرخهٔ بی‌پایان نیاز به اثبات ارزش‌مان به دیگران و خودمان گرفتار می‌شویم.
زهرا
به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه از انجام هرکاری که از موفقیت در آن اطمینان نداریم، خودداری می‌کنیم تا از ناراحتی و تحقیر احتمالی آن اجتناب بورزیم.
زهرا
زنان فکر می‌کنند باید کار را تمام‌وکمال و بدون نقص انجام دهند. چند فرصت شغلی را به‌دلیل ترس از عدم پذیرش یا شکست رد کرده‌ایم؟ چند مرتبه با بهانهٔ «من کارم خوب نیست» از کار یا ترفیع سر باززده‌ایم؟ شکی نیست که گرفتاری دوسره و سقف شیشه‌ای عاملان حاضر در پیشرفت زنان هستند، اما من باور دارم که نهادینگی رفتارهای بی‌نقص نیز بخش چشمگیری از دلیل به‌حاشیه رانده‌شدن زنان در موقعیت‌های ریاست در دنیای حقوق، دولت و دیگر اماکن است. زنان به این دلیل در مشاغل خدمات دولت حضور نمی‌یابند که فکر می‌کنند به‌خوبی مردان نخواهند بود، اگرچه تحقیقات نشان داده‌اند که این‌طور نیست. ترس از نشان‌دادن خود ناقص‌مان و نیز باور به نداشتن مهارت‌های رهبریِ مناسب است که تداخل ایجاد می‌کند، نه توانایی آن‌ها.
boshra
شجاعتِ دراولویت قراردادن برنامهٔ کاری خودم را داشته باشم،
ketab_chin
روابطی فکر کنید که به شما انرژی، شادی و الهام می‌بخشند، متوجه خواهید شد آن‌ها همان‌هایی هستند که هیچ تظاهر و چرندیاتی داخل‌شان نیست. هیچ‌کس سعی ندارد چیزی باشد یا ظاهر خاصی داشته باشد. هیچ‌کس سعی ندارد کس دیگری را تحت‌تأثیر قرار دهد و چیزی غیر از انسان احمقانه و طبیعی خود مانند همهٔ ما باشد.
maryam.rsz
شکست نشان می‌دهد که شما توانایی اجرا، گرداندن، سقوط، سوختن و بازگشت به مرحلهٔ اول را دارید.
maryam.rsz
خیلی بهتر است در حین تلاش زمین بخورید تا این‌که هرگز تلاش نکنید.
maryam.rsz
خودِ سرافرازانه آشفته، ناقص و واقعی‌مان درحقیقت تعریف صحیح کمال است.
Atefeh
تحقیقات نشان می‌دهند که والدین کمک‌های مستقیم‌تر و اخطار بیش‌تری به دختران‌شان می‌دهند، درحالی‌که تشویق و راهنمایی پسران‌شان از فاصلهٔ دورتری است و بعد آن‌ها را رها می‌کنند تا خود بر چالش‌های فیزیکی غلبه کنند. ما با حفاظت فیزیکی دختران کار را آغاز می‌کنیم و نازپرورده‌کردن از همان نقطه ادامه پیدا می‌کند.
فاطمه
شجاعت کلید دستیابی به بهترین زندگی‌ای است که می‌توانیم برای خود بسازیم.
Nilimoon
هدف من ایجاد جنبش زنانهٔ گسترده‌ای است که همهٔ زنان را به پذیرش کاستی‌ها تشویق می‌کند تا بتوانند زندگی و جهان بهتری بسازند. دیگر نباید اجازه دهند فرصت‌ها از دست بروند و استعدادهای‌شان کم‌سو شوند و رؤیاهای‌شان به بعدها موکول شوند. زمانش رسیده است که دست از دنبال‌کردن بی‌نقصی برداریم و درعوض شجاعت را دنبال کنیم.
Nilimoon
وقتی به‌دنبال تعالی هستید، اجازه نمی‌دهید که شکستْ شما را به زمین بزند؛ زیرا این نوعی بازی پیروزی یا شکست نیست. تعالی نوعی بودن است، نه هدفی که به آن برخورد کنید یا از دست بدهید.
ف مجتهدی
شاید «زندگی بی‌نقص» واقعاً آن‌قدرها هم بی‌نقص نباش.
ف مجتهدی

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان