بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شجاع باش دختر | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

بریده‌هایی از کتاب شجاع باش دختر

۴٫۰
(۲۸۵)
موفق‌شدن طبق قوانین دیگران چه معنایی دارد؟ ما باید رویکرد خود را تغییر دهیم و همهٔ کار را بااصالت انجام دهیم. مانند زنان شجاع بودن به‌معنای تصمیم‌گیری برمبنای خواست‌های ما و اموری است که ما را خوشحال می‌کنند، نه آن‌چه دیگران از ما انتظار دارند و از ما می‌خواهند
tomorrow
یک مثال خوب: گزارش‌های شرکت معروفی که نشان دادند مردان با شصت درصد صلاحیت برای یک شغل درخواست می‌دهند؛ اما زنان تنها در صورت صلاحیت صد درصد درخواست شغل می‌دهند.
Rahmatinejad
ما عادت داده شده‌ایم که شکسته‌نفسی کنیم تا دوست داشته شویم.
mahboube
«زندگی، متناسب با شجاعت انسان، کوچک یا وسیع می‌شود.»
mahboube
قدم چهارم: مرور کنید، دوباره ارزیابی و دوباره اصلاح کنید وقت رفتن است. در این‌جاست که مانند بیانسه آن لیموی مثالی را به لیموناد تبدیل می‌کنید. ابتدا مرور و بازبینی کنید. کلید انجام این مرحله گفتن یا نوشتن داستان وقایع رخ‌داده با کم‌ترین میزان واردکردن عقاید شخصی در متن است. وقایع عینی را بیان کنید، بدون تقصیر و تفسیر؛ گویا روزنامه‌نگاری هستید که در عینی‌ترین شرایط در حال گزارش‌دادن هستید. از خود بپرسید: - چه اتفاقی افتاد؟
خوش
سپس، تنها زمانی که حال‌تان خوب است و آمادگی دارید، بلند شوید، ظروف خالی بستنی را دور بیندازید و به مرحلهٔ دو بروید.
خوش
توانایی برآمدن از عهدهٔ تمامی این امور مستلزم کمال نیست؛ نیازمند شجاعت است. باید شجاع باشید تا کنترل را به کس دیگری واگذار کنید؛ که هدف صد درصد را داشته باشید، اما اگر به نود درصد هم رسیدید، با آن مشکلی نداشته باشید؛ تا مرتکب اشتباه شوید و بدون شرم آن‌را بپذیرید. شجاعت لازم است تا از خود مراقبت کنید و به صدای داخل سرتان که به شما می‌گوید همه‌چیز را قربانی شغل و خانواده‌تان کنید، (و دوستی که شش بار در هفته برای توصیهٔ ارتباطی با شما تماس می‌گیرد... و انجمن اولیا و مربیان فرزندتان... و همسایه‌ای که از شما خواست هنگام مسافرتش سگ او را به بیرون ببرید) نه بگویید. شجاعت لازم است تا به خود استراحت دهید و اجازه دهید فرزندان‌تان ببینند که ارتکاب اشتباه بد نیست و برای آن‌ها الگوی شفقت با خود باشید. شجاعت لازم است تا دختر بی‌عیب‌ونقص درون خود را بازنشسته کنیم و او را با الگوی زن شجاع جدید معاوضه کنیم. اما ارزشش را دارد.
NEDAYI
شجاعت توانایی دیدن عیوب خود و پذیرفتن آن‌ها بدون شرم و خجالت است
maryam
شجاعت همان چیزی است که ما را تشویق می‌کند علاقهٔ خود را به حرفه تبدیل کنیم.
maryam
شجاعت تضمین نمی‌کند که همه‌چیز به‌خوبی پیش خواهد رفت. فقط تضمین می‌کند که ایرادی ندارد اگر به‌خوبی پیش نرفت. مهم نیست با چه مشکلاتی روبه‌رو شویم؛ شجاعت کمک می‌کند مستحکم بایستیم و به راه خود ادامه دهیم.
مهسا
تصور کنید بدون ترس از شکست‌خوردن و واجد شرایط نبودن زندگی می‌کردید. تصور کنید دیگر بدون احساس نیاز به سرکوب‌کردن افکار و بلعیدن حرف دل‌تان جهت خوشحالی و رضایت دیگران زندگی می‌کردید. تصور کنید می‌توانستید از سرزنش بی‌رحمانهٔ خود به‌دلیل خطاهای انسانی دست بردارید و احساس گناه و فشار خفقان‌آور بی‌نقص‌بودن را کنار بگذارید و نفس بکشید. اگر در مقابله با هر تصمیم، گزینهٔ شجاعانه‌تر را انتخاب می‌کردید و راه جسورانه‌تر را پیش بگیرید چطور؟ آیا خوشحال‌تر خواهید بود؟ آیا آن‌طور که آرزو داشتید، دنیا را تحت‌تأثیر قرار خواهید داد؟ من باور دارم پاسخ هر دو پرسش مثبت است.
ⓜⓞⓣⓐⓗⓐⓡⓔ
ما از دختران مطیع به زنان مطیع تبدیل می‌شویم و با ازخودگذشتگی، سازگاری و دل‌پذیربودن در چرخهٔ بی‌پایان نیاز به اثبات ارزش‌مان به دیگران و خودمان گرفتار می‌شویم.
maryam
«به قدردانی از هر اتفاق خوبی که برای‌تان رخ می‌دهد، عادت کنید و همیشه شکرگزار باشید و چون همهٔ این موارد در پیشرفت شما سهمی داشته‌اند، باید همه‌چیز را در شکرگزاری خود در نظر بگیرید.»
maryamn75
کلید بخشش خود تمرکز بر کاری است که درست انجام داده‌اید، همچنین به‌یادداشتن این واقعیت که هیچ‌کس بی‌عیب‌ونقص نیست، حتی خود شما.
maryamn75
اگر می‌توانستیم درنهایت ظاهر بی‌نقص خود را کنار بگذاریم و اجازه دهیم مردم آشفتگی پشت صحنه را ببینند، چه می‌شود؟ اول، ما را از شر زره سنگینی که همه‌جا با خود حمل می‌کنیم، خلاص خواهد کرد. این پوشش یک تُن وزن دارد. خود واقعی بودن فراغت بسیار بزرگی است. به ما کمک خواهد کرد درعوض شیوه‌های پوچ و مصنوعی، واقعاً با مردم ارتباط برقرار کنیم. اگر به روابطی فکر کنید که به شما انرژی، شادی و الهام می‌بخشند، متوجه خواهید شد آن‌ها همان‌هایی هستند که هیچ تظاهر و چرندیاتی داخل‌شان نیست. هیچ‌کس سعی ندارد چیزی باشد یا ظاهر خاصی داشته باشد. هیچ‌کس سعی ندارد کس دیگری را تحت‌تأثیر قرار دهد و چیزی غیر از انسان احمقانه و طبیعی خود مانند همهٔ ما باشد. نشان‌دادن آشفتگی پشت صحنه، به همهٔ اطرافیانِ شما اجازه می‌دهد آرامش داشته باشند و متقابلاً همان عمل را انجام دهند.
.ً..
صاف بایستید... موهای خود را مرتب کنید... مِن‌مِن نکنید... ولی صبر کنید؛ اگر ما به دریافت چنین راهنمایی‌هایی در کودکی عادت کرده‌ایم، پس چرا وقتی در بزرگ‌سالی بازخوردهای کم‌تر از درخشان دریافت می‌کنیم، از درون خرد می‌شویم؟ چرا آن نغمه‌سرایی انتقادی منجر به ثبات و استحکام نشد؟ احتمالاً به‌دلیل این‌که در سن بسیار کم چنین راهنمایی‌ای دریافت می‌کنیم و آن‌را چیزی جز نکوهش نمی‌دانیم. ما آن‌را توصیهٔ سازنده‌ای ازجانب پدر یا مادرمان نمی‌دانیم که سعی می‌کند به ما بیاموزد چگونه خود را عرضه کنیم، بلکه آن‌را نکوهش می‌دانیم. پس طبیعتاً بعدها کوچک‌ترین انتقادها را سند محکومیت شخصیت خود می‌دانیم.
maryamn75
جست‌وجوی بی‌نقصی ممکن است ما را در راهی قرار دهد که امن باشد؛ اما این شجاعت است که به ما اجازه می‌دهد از آن مسیر فرضی منحرف شویم و به‌طور خودکار به راهی وارد شویم که می‌بایست دنبال می‌کردیم.
maryamn75
جست‌وجو در پی بی‌نقصی باعث شد من چندین سال مانعی بر سر راه خودم باشم
123
به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه از انجام هرکاری که از موفقیت در آن اطمینان نداریم، خودداری می‌کنیم تا از ناراحتی و تحقیر احتمالی آن اجتناب بورزیم. هیچ نقش و مسئولیتی را به عهده نمی‌گیریم، مگر آن‌که مطمئن باشیم انتظارات را برآورده کرده‌ایم یا فراتر از حد انتظار بوده‌ایم
123
زمانی که سطح انتظار ما از بی‌نقصی خودمان بیش از اندازه بالاست، درحقیقت مفهومی به‌نام «موفقیت» وجود ندارد؛ زیرا هیچ‌چیز هرگز کافی نیست.
Tayebeh

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان