بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شجاع باش دختر | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

بریده‌هایی از کتاب شجاع باش دختر

۴٫۰
(۲۷۲)
زمانی که با ترس از خوب‌نبودن به‌اندازهٔ کافی، یا پذیرفته‌نشدن، مانع خودمان می‌شویم، رؤیاهای خود را سرکوب و دنیای خود را همراه با فرصت‌های خوش‌بختی‌مان محدود می‌کنیم. چند فرصت و پیشنهاد را به‌دلیل ترس رد کردیم؟ چند ایدهٔ بی‌نظیر یا هدف شخصی را رها کردیم، چون فکر می‌کردیم توانایی انجام درست‌شان را نداریم؟ چند مرتبه از موقعیت ریاست با بهانهٔ «من برای این کار خوب نیستم» طفره رفتیم؟ من عقیده دارم این نظام فکری «بی‌عیب باش یا ناکام بمان» بخش بزرگی است از دلیل نمایانی کم‌تر زنان در سمت‌های مدیریت ارشد، هیئت‌رئیسه، کنگره و تقریباً هرجایی که نگاه کنید. تمایل به بی‌عیب‌ونقص‌بودن بر سلامت ما هم اثر مخربی دارد
p.ch
در دنیای شرکت‌های نوپا اگر حداقل یک شکست بزرگ نداشته باشید، جدی گرفته نمی‌شوید. شعار غیررسمی سیلیکون‌ولی این است: «زودتر و اغلب شکست بخورید.» تقریباً هیچ‌کس اولین، دومین و حتی سومین بار کاری را به‌درستی انجام نمی‌دهد.
کاربر ۶۸۴۷۹۴۸
بار چه‌چیزی برای من سنگین‌تر خواهد بود، درد شکست‌خوردن یا درد آن‌چه می‌توانستم داشته باشم؟
کاربر ۶۸۴۷۹۴۸
شجاعتْ چیزهایی را به زندگی شما اضافه می‌کند که کمال‌گرایی آن‌ها را به حذف‌شدن از زندگی‌تان تهدید کرده است
Nafis
شجاعت غیاب ترس نیست؛ بلکه عمل باوجود آن است.
نورا
مانند زنان شجاع بودن به‌معنای تصمیم‌گیری برمبنای خواست‌های ما و اموری است که ما را خوشحال می‌کنند، نه آن‌چه دیگران از ما انتظار دارند و از ما می‌خواهند.
Yasaman
امروزه تمام این ذهنیت «من تارزان/ تو جین» مرد تنومند غارنشین که بی‌هراس به شکار ماستودون می‌پردازد، درحالی‌که زن باردار و پابرهنهٔ او در امنیت غار باقی می‌ماند و از منزل مراقبت می‌کند، منسوخ شده است.
Yasaman
سفر ذهنی در زمان به شما کمک می‌کند از عواقب فوری ریسک رها شوید و به چشم‌اندازی از آن نگاه کنید: بار چه‌چیزی برای من سنگین‌تر خواهد بود، درد شکست‌خوردن یا درد آن‌چه می‌توانستم داشته باشم؟
maryam
جسور و شجاع باشید؛ اما دقت کنید که به کسی توهین نکنید. خواسته‌های خود را دنبال کنید... تا زمانی که خواستهٔ شما انتظار ما از شماست. نظر خود را بیان کنید... اما حتماً هنگام اظهارنظر لبخند بزنید. به کم‌تر از ارزش خود قانع نشوید... اما مؤدبانه آن‌را درخواست کنید. سخت تلاش کنید... اما آن‌را آسان جلوه دهید.
maryamn75
شجاعت تضمین نمی‌کند که همه‌چیز به‌خوبی پیش خواهد رفت. فقط تضمین می‌کند که ایرادی ندارد اگر به‌خوبی پیش نرفت. مهم نیست با چه مشکلاتی روبه‌رو شویم؛ شجاعت کمک می‌کند مستحکم بایستیم و به راه خود ادامه دهیم.
arastehnia

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان