بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شجاع باش دختر | صفحه ۲۲ | طاقچه
کتاب شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

بریده‌هایی از کتاب شجاع باش دختر

۴٫۰
(۲۸۵)
ظاهراً حتی اگر بی‌عیب‌ونقص هم بشوید، تغییر چندانی روی نخواهد داد. هیچ آتش‌بازی، جایزه و تضمینی برای خوشحالی وجود نخواهد داشت؛ هیچ‌چیز به‌جز احساس مبهم نارضایتی و احساسی حاکی از «همه‌ش همین؟» وجود نخواهد داشت.
fateme
پس از یک عمر دنبال‌کردن رؤیاهای دیگران (صرف‌نظر از آن‌که آگاهانه داریم چنین کاری انجام می‌دهیم یا نه)، نگرانی از افکار دیگران یا پیروی از فرمول ازپیش تعیین‌شده برای شکلی که فکر می‌کنیم زندگی ما باید داشته باشد، خواسته‌ها و اهداف خودمان کم‌رنگ می‌شوند
fateme
تفاوت بزرگی میان پسندیده‌بودن و شکنجه‌دادن خود برای «بی‌عیب» به‌نظررسیدن وجود دارد
fateme
آیا زندگی او بی‌نقص بود؟ نه. اما هرگز آن‌قدر خوشحال نبود، زیرا انتظار را کنار گذاشته بود.
fateme
تمام درس‌هایی که به‌عنوان دخترهای کوچک می‌آموزیم، در تصمیمات زندگی‌مان عواقب حقیقی دارند. بسیاری از ما به‌گونه‌ای تربیت شده‌ایم که دیگران و در وهلهٔ اول والدین‌مان را خشنود کنیم. ما راه موردانتظار را دنبال می‌کنیم، بدون این‌که در درستی آن تردیدی داشته باشیم.
fateme
معدل بیست، لباس بی‌کم‌وکاست برای مصاحبه، و لبخند گیرا ممکن است راه ورود ما باشند؛ اما برای این‌که کار ما به رسمیت شناخته شود و فراتر از سطح ورود پیشرفت کنیم، به شجاعت نیاز داریم. شاید با مو و بدن بی‌عیب‌ونقص بتوانیم با کسی قرار ملاقات بگذاریم؛ اما عاشق‌شدن و انجام دوبارهٔ همه این کارها بعد از شکسته‌شدن قلب‌مان به شجاعت نیاز دارد.
fateme
در کنفرانسی در کالیفرنیا با زنی آشنا شدم که از من پرسید: «چطور می‌تونم برای بی‌نقص‌بودن تلاش نکنم، وقتی دنیا به بی‌نقصی پاداش می‌ده؟» جواب من این بود که شاید دبیرستان یا دانشگاه به بی‌نقصی پاداش دهد؛ اما در دنیای واقعی مسئله تفاوت دارد. دنیای حقیقی به شجاعت پاداش می‌دهد.
fateme
پسران آموزش دیده‌اند که شجاع باشند؛ درحالی‌که دختران آموزش دیده‌اند که بی‌عیب‌ونقص باشند. به‌دلیل این‌که از سنین کم بابت بی‌عیب‌ونقص‌بودن پاداش گرفته‌ایم، در بزرگ‌سالی به زنانی تبدیل شده‌ایم که از شکست‌خوردن هراس دارند.
samane
تمایل به محافظت از دختران در مقابل ناامیدی و ناراحتی مسئلهٔ عمیقی است. اثرات بلندمدت آن، که بسیاری از ما امروزه به‌عنوان زن احساس می‌کنیم، عمیق‌تر نیز هستند. اگر به وحشتناکی مقولهٔ شکست‌خوردن فکر کنیم، چه طردشدن باشد و چه اشتباهی کوچک که چندین روز فکر ما را به خود مشغول کند، می‌توانیم به‌وضوح ببینیم که چگونه امتناع از ناامیدی در سنین کم استحکام و شجاعت ما را خدشه‌دار کرده است.
fateme
نیاز به خشنودسازی دیگرانْ از راه کوشش برای جواب «صحیح» دادن خود را بروز می‌دهد. نظر دختری را راجع‌به موضوعی بپرسید تا ببینید که به‌سرعت با خود سبک‌وسنگین می‌کند. آیا باید حرفی را بیان کند که این معلم/ والد/ دوست/ پسر از او انتظار دارد یا باید آن‌چه حقیقتاً باور دارد بیان کند؟ معمولاً در انتها جوابْ گزینه‌ای است که بیش‌تر احتمال می‌رود تصدیق و علاقه را برای او به ارمغان آورد.
fateme
مأموریت مادام‌العمر من در دختر، دوست، کارمند و مادری بی‌عیب‌ونقص‌بودن آغاز شد. می‌دانم که در این راه تنها نیستم. ما از دختران مطیع به زنان مطیع تبدیل می‌شویم و با ازخودگذشتگی، سازگاری و دل‌پذیربودن در چرخهٔ بی‌پایان نیاز به اثبات ارزش‌مان به دیگران و خودمان گرفتار می‌شویم.
fateme
آناییز نین نوشته است: «زندگی، متناسب با شجاعت انسان، کوچک یا وسیع می‌شود.»
fateme
ترس از امتحانِ مسئله‌ای جدید، درخواست جسورانهٔ خواسته‌ها، ارتکاب اشتباه و بله، حتی کمی احمقانه به‌نظر رسیدن منجر به ازبین‌رفتن استعدادها، نادیده‌گرفتن آرزوها و پشیمانی می‌شود.
fateme
همان‌طور که چرچیل گفته بود، «شجاعت مهم‌ترین فضیلت انسان است، زیرا همه‌چیز به آن بستگی دارد.» شجاعت عاشق‌شدن را ممکن می‌سازد. شجاعت لازم است تا اجازه دهید یک فرد خود واقعی‌تان را با همهٔ عیوب موجود ببیند و شجاعت لازم است تا کسی را که مانند خودتان عیب‌ونقص دارد، بپذیرید. همان‌گونه که استر پرل به من گفت، شجاعت به ما کمک می‌کند متقابلاً بی‌نقاب باشیم که خود منجر به استحکام روابط می‌شود. او گفت: «گاهیمردم کار اشتباهی را انجام می‌دهند یا احساسات یکدیگر را جریحه‌دار می‌کنند... صحبت دربارهٔ آن و گفتن "من اشتباه کردم، معذرت می‌خوام" شجاعت لازم دارد. شجاعت توانایی دیدن عیوب خود و پذیرفتن آن‌ها بدون شرم و خجالت است.
najmeh
من فکر می‌کنم باید برای ایجاد تغییرات فرهنگی دست از زورزدن برداریم. خوب نیست دختران‌مان در دنیایی رشد کنند که به آن‌ها می‌گوید برای رسیدن به معیارهای نامعقول زیبایی به خود گرسنگی بدهند یا این‌که دریافت مدرک در برنامه‌نویسی کامپیوتر یا اظهارعقیده در حوزهٔ اجرایی پسران است. ما باید دنیای بهتری برای آن‌ها و برای خودمان ایجاد کنیم و من فکر می‌کنم ما این کار را ازطریق تعریف جدید شجاعت با یک جنبش، یک هدف، یک شکست و یک هات‌داگ در دنیایی از پرنسس‌ها ذره‌ذره انجام می‌دهیم.
najmeh
اگر به روابطی فکر کنید که به شما انرژی، شادی و الهام می‌بخشند، متوجه خواهید شد آن‌ها همان‌هایی هستند که هیچ تظاهر و چرندیاتی داخل‌شان نیست.
Masoome Ramez
«این‌جا مسئله این نیست که بفهمیم چرا تو رو دوست نداشتن یا حق با چه کسی بود یا نبود، کارت این‌جا اینه که تمرین بکنی با این ایده کنار بیای که افرادی وجود دارن که تو رو درک می‌کنن و عده‌ای هم هستن که تو رو درک نمی‌کنن... و این هیچ ایرادی نداره.»
STN
آناییز نین نوشته است: «زندگی، متناسب با شجاعت انسان، کوچک یا وسیع می‌شود.»
۱۳۷۶۷۰۲
آناییز نین نوشته است: «زندگی، متناسب با شجاعت انسان، کوچک یا وسیع می‌شود.» اگر چنین حرفی صحت داشته باشد که فکر می‌کنم دارد، پس شجاعت کلید دستیابی به بهترین زندگی‌ای است که می‌توانیم برای خود بسازیم.
Fateme Soltani
به‌عبارت‌دیگر، پسران آموزش دیده‌اند که شجاع باشند؛ درحالی‌که دختران آموزش دیده‌اند که بی‌عیب‌ونقص باشند.
Fateme Soltani

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان