بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سیری در نظریه پیچیدگی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب سیری در نظریه پیچیدگی اثر ملانی  میچل

بریده‌هایی از کتاب سیری در نظریه پیچیدگی

نویسنده:ملانی میچل
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۲.۸از ۱۸ رأی
۲٫۸
(۱۸)
تقلیل‌گرایی ساده‌ترین موضوع قابل فهم در دنیاست. و به وضوح حکایت از این باور دارد که "یک کل را می‌توان به طور کامل فهمید، به شرط آن‌که اجزای آن، و نوع "جمع بستن " آنها فهمیده شده باشد."
Roshani
تقلیل‌گرایی ساده‌ترین موضوع قابل فهم در دنیاست. و به وضوح حکایت از این باور دارد که "یک کل را می‌توان به طور کامل فهمید، به شرط آن‌که اجزای آن، و نوع "جمع بستن " آنها فهمیده شده باشد."
Roshani
پدیده‌هایی که "هوش" و "آگاهی" می‌نامیم از شالوده‌های مادی غیرهوشمند و ناآگاه پدیدار می‌شوند.
Saudade
کتاب درباره پرسش‌هایی است که من و عده‌ای دیگر را در جامعه سیستم‌های پیچیده، درگذشته و حال، مجذوب خود کرده است: چگونه است که آن سیستم‌هایی در طبیعت که پیچیده و انطباق‌پذیر نامیده می‌شوند _ مغزها، جوامع" حشرات، سیستم ایمنی، سلول‌ها، اقتصاد جهانی، تکامل زیست‌شناختی - چنین رفتار پیچیده‌ای را بر مبنای قواعد زیربنایی ساده‌ای شکل می‌دهند؟ چگونه اندام‌واره‌های وابسته به هم، اما منفعت‌جو، می‌توانند کنار هم قرار گیرند تا در حل مسائلی همکاری کنند که بقای آنها را در کل تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ آیا اصول یا قوانین عمومیی وجود دارد که در چنین پدیده‌هایی کاربرد داشته باشد؟ و آیا می‌توان حیات و هوش و انطباق را به صورت ماشین‌وار و محاسباتی فهمید؟ اگر این‌طور است، آیا واقعا می‌توانیم ماشین‌های هوشمند و زنده را بسازیم؟ اگر هم بتوانیم، آیا می‌خواهیم این کار را بکنیم؟
Yamad
مشهورترین پاسخ تاریخی به این پرسش را فیلسوف قرن هفدهم توماس هابز داده است، که نتیجه گرفته بود همکاری را تنها می‌توان در سایه یک اقتدار مرکزی رشد داد. سیصد سال بعد (دوره‌ای که با جنگ‌های بیشمار همراه بود) آلبرت اینشتین پیشنهاد مشابهی را مطرح کرد و آن این‌که در عصر هسته‌ای، تنها راه تضمین صلح جهانی ایجاد یک حکومت کارآمد جهانی است. (۹) جامعه ملل، و بعدها سازمان ملل متحد، صراحتا با این هدف تأسیس شدند، اما هیچ کدام در برقراری حکومت جهانی یا برقراری صلح در میان و در درون ملت‌ها چندان موفق نبوده‌اند.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
همکاری را تنها می‌توان در سایه یک اقتدار مرکزی رشد داد.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
"جستجوی نفع شخصی توسط هر فرد منجر به پیامد نامساعدی برای همه می‌شود
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
اندام‌واره‌های زنده خودخواه هستند - موفقیت آنها با توجه به ملاک‌های تکاملی مستلزم عمر کافی، سلامت کافی، و جذابیت کافی برای جفت بالقوه است به این منظور که تولیدمثل کنند. اکثر موجودات زنده کاملا آماده‌اند که در جستجوی این اهداف بجنگند، حقه بزنند، بکشند، یا به صورت دیگری به سایر موجودات لطمه بزنند. عقل سلیم پیش‌بینی می‌کند که تکامل، خودخواهی و حفظ خود را انتخاب می‌کند - به عنوان خصیصه‌های مطلوبی که نسل به نسل منتقل می‌شوند و در میان هر جمعیتی پراکنده می‌شوند.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
جاذبه به این صورت مفهوم‌سازی شده است که در نتیجه تأثیرات اجسام مادی بر شکل چهار بعدی فضایی-زمانی به وجود می‌آید. در حال حاضر، برخی از فیزیکدانان طرفدار نظریه ریسمان" هستند، که بر مبنای آن رشته‌های بسیار کوچک و در حال نوسان موجب جاذبه می‌شوند.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵
تقسیم سنتی علم به نظری و تجربی با یک مقوله جدید تکمیل شده است: شبیه‌سازی کامپیوتری.
کاربر ۱۵۲۴۳۰۵

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

قیمت:
۱۹۲,۰۰۰
تومان