بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه گورخر راه راه شد؟ | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب چگونه گورخر راه راه شد؟ اثر لئو گراسه

بریده‌هایی از کتاب چگونه گورخر راه راه شد؟

نویسنده:لئو گراسه
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۸از ۵۱ رأی
۳٫۸
(۵۱)
مردم جهان درباره موضوعات علمی همچون تغییر اقلیم و جانداران دستکاری‌شده ژنتیکی تصمیم‌های مهمی می‌گیرند. برای آنکه این چیزها را درک کنید نیاز به آموزش علم دارید. مهم‌ترین چیز آن است که به مردم یاد دهیم چگونه فکر کنند، زیرا مردم معمولاً با این موضوعات کمی هیجانی و نه چندان عقلانی برخورد می‌کنند."
Parvane
پژوهشگران روز به روز بیشتر تصادف را در کانون کارشان قرار می‌دهند و دیگر برای آن صرفاً جایگاه "پارازیت آماری"را قائل نیستند. تصادف به ما امکان می‌دهد که پدیده‌ها را درک و تبیین کنیم. زندگی چیزی جز یک قمار نیست.
محسن
منظره چریدن آنتیلوپ‌ها ممکن است چندان تماشایی به نظر نرسد. و با این حال، در پس رفتار تکراری این اعضای خانواده گاوسانان (Bovidae) یکی از شگفتی‌های تکامل پنهان شده است، مثالی از نوعی رفتار گروهی که در سازوکار با پرواز هماهنگ و تماشایی سارها، هماهنگی کف زدن آدم‌ها در سالن کنسرت، گریز رقص‌آسای دسته‌های ماهی از شکارچیان، تابش همزمان کرم‌های شب‌تاب و حتی احساس ناکامی در ترافیک سنگین جاده‌های شلوغ یکسان است.
صبح
کتابی که در دست دارید یکی از معدود آثاری در زمینه زیست‌شناسی نظری است که برای خواننده عمومی نوشته شده است. زیست‌شناسی نظری در برابر زیست‌شناسی تجربی قرار می‌گیرد و رشته‌ای است که در آن برای شناخت اصول حاکم بر رفتار یک سیستم از مدل‌های ریاضی استفاده می‌شود. کمی کردن روابط در این شبیه‌سازی‌ها گاه به کشف قاعده‌هایی کلی می‌انجامد که از پژوهش‌های تجربی به دست نمی‌آیند. مدل‌های حاصل به پژوهشگر میدانی امکان پیش‌بینی می‌دهند و نتایج تجربی به اصلاح دقت مدل‌های ریاضی می‌انجامند.
صبح

حجم

۶۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۶۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۹
۱۰
صفحه بعد