بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سرآمد هری پاتر و فلسفه | طاقچه
کتاب سرآمد هری پاتر و فلسفه اثر گرگوری بسم

بریده‌هایی از کتاب سرآمد هری پاتر و فلسفه

نویسنده:گرگوری بسم
انتشارات:نشر سیفتال
امتیاز:
۴.۳از ۳۷ رأی
۴٫۳
(۳۷)
اگر قربانی بوسهٔ دیوانه‌ساز هم‌چنان دارای احساس باشد، و حتا بدنی در حالت نباتی ممکن است به نوعی به محرک‌های حسی پاسخ نشان دهد
المپیان؟:)
هرگز فراموش نکن که شاید روح اون چنان آسیب دیده باشه که نشه ترمیمش کرد، اما مغز و قدرت‌های جادوییش دست نخورده باقی مانده‌اند. کشتن جادوگری مثل ولدمورت، حتا بدون جان‌پیچ‌هاش باز هم به قدرت و مهارتی فوق‌العاده نیاز داره.
المپیان؟:)
چرا دگرنمایان گاهی هم‌چون خود معمولی‌شان رفتار می‌کنند و گاهی نیز هم‌چون فرد یا حیوانی که به آن تغییر شکل داده‌اند؟ برای آن‌که بتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم، بایستی ابتدا چیستی یک انسان تغییر شکل‌داده را بفهمیم. به زبان ساده‌تر، هنگامی‌که سیریوس تغییر شکل می‌دهد، آیا به سگ تبدیل می‌شود، یا هم‌چنان انسان است؟
المپیان؟:)
اگر واقعاً رولینگ مفهوم احساسی روح را اتخاذ کرده باشد، می‌توان گفت این کار را با چرخشی جالب انجام داده است. دیدگاه احساس نظریه‌ای فلسفی نیست که متخصصین الاهیات و فیلسوفان آن را مطرح کرده باشند، بلکه عصارهٔ روش‌های گوناگونی‌ست که ما از واژهٔ روح استفاده می‌کنیم.
المپیان؟:)
ت. اولا، اسنیپ یک مرگ‌خوار بوده؛
♡♧judy pendelton♧♡
یک نفر حتماً شکلات پاتیلی من را با معجون فلیکس فیلیسیس آغشته کرده، چرا که کارکردن روی این کتاب از آغاز تا انتها لذت محض بود. امتیازاتی که مایلم اعطا کنم برای تلاش، صبر، و شوخ‌طبعی هم‌کاران بردباری‌ست که در به‌وجودآمدن این کتاب از خود نشان دادند.
المپیان؟:)
روح‌ها نقش بزرگی در حماسهٔ هری پاتر ایفا می‌کنند. در نقاط مختلف کتاب، هری، سیریوس بلک، و دادلی دورسلی از مکیده‌شدن روح‌شان توسط دیوانه‌سازها جلوگیری می‌کنند؛
المپیان؟:)
می‌دونی، تا وقتی که قلب و مغزت کار می‌کنه، می‌تونی بدون روح بازهم وجود داشته باشی. اما دیگر هیچ شخصیتی نداری، نه خاطره، نه... هیچی. اصلا راه بهبودی وجود ندارد. فقط... وجود خواهی داشت. مثل یک پوستهٔ تو خالی. روحت برای همیشه رفته... گم شده
Moriarty
خودتان را یک زندانی تصور کنید، محبوس، که برای ماه‌های متوالی نمی‌توانید بیرون بروید. حالا، سرانجام، می‌توانید به بیرون برید. آزادید هرکاری که می‌خواهید انجام دهید... می‌توانید در اطراف بدوید، از هوای تازه لذت ببرید، به سینما بروید، هرکاری که دل‌تان می‌خواهد انجام دهید. چه کار می‌کنید؟
المپیان؟:)
یک روح دکارتی به شدت آسیب ببیند، در آن صورت افکار، مهارت‌ها، و توانایی‌های جادویی آن فرد نیز آسیب می‌بیند، اما تمامی این موارد در ولدمورت سالم باقی ماندند. از آن‌جا که به توانایی حسی ولدمورت، علاوه بر روح آسیب‌دیده‌اش، خدشه‌ای وارد نشده، به نظر می‌رسد که دیدگاه هوشیاری نیز حذف می‌شود.
المپیان؟:)

حجم

۴۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۴۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۳۰صفحه بعد