بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مهارت‌هایی برای تغییر | طاقچه
کتاب مهارت‌هایی برای تغییر اثر احمدرضا اخوت

بریده‌هایی از کتاب مهارت‌هایی برای تغییر

۴٫۴
(۱۸)
«اگر همان کاری را می‌کنی که همیشه می‌کردی، همان نتیجه‌ای را می‌گیری که همیشه می‌گرفتی».
مـَه‌سـا
اولین اصلی که به نظر می‌رسد می‌تواند عامل تغییر شود این است که «اگر همان کاری را می‌کنی که همیشه می‌کردی، همان نتیجه‌ای را می‌گیری که همیشه می‌گرفتی». یعنی باید بتوانیم در برخورد با یک ماجرا گاهی متفاوت با همیشه برخورد کنیم. اگر برای خودمان و بقیه عادت شده که یک فهم خاص و یک واکنش خاص ثابت را به موضوعات پیرامون از ما ببیند، این‌بار خودمان و همه را غافل‌گیر کرده و طور دیگری رفتار کنیم.
آلوین (هاجیك) ツ
به مولا امیرالمؤمنین اتکا کنی به آن علوّ الهی دست پیدا می‌کنی.
مادربزرگ علی💝
ای کاش می‌شد، مدتی را در حرم امیرالمؤمنین معتکف می‌شدیم. این اعتکاف برای هر تغییر ناممکنی توصیه شدنی است.
مادربزرگ علی💝
قلبی آماده الهام است که: اگر الهام به او شد بپذیرد، آن را به کار بندد. آن را سرسری نگیرد، خوب‌ها را خوب ببیند و بدها را بد. به خوب‌ها میل داشته باشد نه به بدها. اطمینان داشته باشد که خدا او را رها نکرده است و مصلحتش را به او می‌گوید. بداند اگر یاد خدا باشد، خدا هم یاد او هست. نگران خدا نباشد، نگران قطع ارتباط خود با خدا باشد. خداوند هیچ گاه ووقتی انسان را به خود واگذار نمی‌کند مگر آنکه بنده خود چنین کند.
مادربزرگ علی💝
خداوند هیچ گاه ووقتی انسان را به خود واگذار نمی‌کند مگر آنکه بنده خود چنین کند.
مـَه‌سـا
برای اصلاح دیگران و ایجاد تغییر در آنها، خود تغییر کن. در این صورت نقصی را در دیگری در نظر بگیر و در خود به نیابت از تغییر آن نقص دیگری تغییر کن. در این صورت داشتن نقص و عیب در دیگران به عنوان عامل محرکی برای رفع نواقص و عیوب با ترک کارهای اشتباه می‌شود.
آلوین (هاجیك) ツ
عجیب است حال دنیا که چون سرابی است که هیچگاه به آن نمی‌شود رسید. و عجیب‌تر آنکه رسیدن به معنویت و خدا هم برای ما می‌شود حال دنیا. روز به روز در جستجوی اوئیم و هیچگاه به او نمی‌رسیم.
مـَه‌سـا
خیلی وقت‌ها خداوند به دلمان می‌اندازد که کاری را انجام دهیم. حتی به دلمان می‌اندازد که چه چیزی درست است و چه چیزی نادرست. احساس می‌کنیم خطر را و نیز احساس می‌کنیم منفعت را. چگونه چنین اتفاق باشکوهی رخ می‌دهد و چرا همیشگی نیست؟ انسان برای هر تحول و تغییری نیازمند به قلبی آماده الهام است، که اگر چنین قلبی باشد، کارها آسان می‌شود و اگر نباشد نفع‌هایی را که از دست داده است را هم نمی‌تواند بفهمد. خطرهایی که در آن افتاده است را نیز نمی‌تواند درک کند. برای داشتن چنین قلب آماده‌ای باید غیر از دعا، قلب را آماده کرد.
مادربزرگ علی💝
«اساس زندگی را فدای اثاث زندگی نمی‌کنند».
h.s.y

حجم

۲۴٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۲۴٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد