بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در باب اعتماد به نفس | صفحه ۵۸ | طاقچه
کتاب در باب اعتماد به نفس اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب در باب اعتماد به نفس

نویسنده:آلن دوباتن
امتیاز:
۳.۶از ۴۰۸ رأی
۳٫۶
(۴۰۸)
با عدم پذیرش قضاوت دیگران که منجر به قضاوت کردنِ خودمان توسط خودمان می‌شود، می‌توانیم خود را از شر آن‌ها نجات دهیم.
هستی
همهٔ ما می‌توانیم بهتر ازآنچه تصور می‌کنیم با شرایط سازگار شویم
هستی
او در مورد تلف کردن عمرش بسیار حساس است».
هستی
اما منفعل بودن هم بدون هزینه نیست. چون هنگامی‌که برحسب نوعی ذهنیت متعارف به انفعال تن بدهیم، با مسئله‌ای مواجه می‌شویم که حتی از شکست ترسناک‌تر است: یعنی مواجهه با این تراژدی که زندگی‌مان را هدر داده‌ایم.
هستی
آثار اراسموس و بروگل نشان می‌دهند که راه کسب اعتمادبه‌نفس، اطمینان یافتن از غرورمان نیست، بلکه کنار آمدن با بخش‌های غیرقابل‌اجتناب و عجیب‌مان است.
کاربر ۲۱۵۵۰۷۱
طوفان‌ها از بین خواهند رفت، ممکن است زخمی شویم، اما نهایتاً به ساحل‌های امن بازخواهیم گشت؛ درست مثل طلوع آفتاب بر برج‌های آلکمار.
ܦ߭ܝ‌ܝܝ݅ܝࡅߺ߳ܣ 🕊
جنگجوها شایستهٔ شهرت‌اند، چراکه جنگ هرگز راه ساده‌ای برای رسیدن به‌افتخار نبود.
ܦ߭ܝ‌ܝܝ݅ܝࡅߺ߳ܣ 🕊
چه‌بسا نکته این نباشد که برای بی‌رحمی و ترویج خودمحوری به‌قدر کافی اعتمادبه‌نفس نداریم، بلکه حقیقت این باشد که برای مبارزه در راه مهرورزی و عقلانیت است که فاقد اعتمادبه‌نفس کافی هستیم.
terme toranj
هر حرکتی، خطراتی را به ذهنمان متبادر می‌کند. شاید خریدن خانهٔ جدید کار درستی نباشد، تغییر شغل ممکن است منجر به شکست ما شود، شخص موردعلاقه‌مان ممکن است ما را نپذیرد و شاید از ترک رابطهٔ قبلی پشیمان شویم؛ اما منفعل بودن هم بدون هزینه نیست. چون هنگامی‌که برحسب نوعی ذهنیت متعارف به انفعال تن بدهیم، با مسئله‌ای مواجه می‌شویم که حتی از شکست ترسناک‌تر است: یعنی مواجهه با این تراژدی که زندگی‌مان را هدر داده‌ایم.
terme toranj
به‌عبارت‌دیگر، هر چیزی که در مورد تاریخ می‌دانیم ــ شجاعت بی‌نظیر بزرگ‌مردان، تغییرات شدید در ارزش‌ها، پرسش‌های بنیان‌افکن در مورد اعتقادات کهن، تغییر دادن نظم قدیم ــ همچنان ادامه دارد، حتی در همین لحظه، حتی در مکان‌هایی که به نظر ثابت و آرام هستند؛ مثل شَملی گرین که الیوت این شعر را در آنجا نوشته است. به این دلیل این تغییرات را نمی‌بینیم که خیلی به اتفاقات نزدیک هستیم و به لحاظ زمانی از این دوره چندان فاصله نداریم. در همین لحظه دنیا در حال شدن و تغییر است.
terme toranj

حجم

۱۵۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱۵۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
۱۱,۵۰۰
۵۰%
تومان