بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زنان و قدرت | طاقچه
کتاب زنان و قدرت اثر مری بی‌یرد

بریده‌هایی از کتاب زنان و قدرت

نویسنده:مری بی‌یرد
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۱۵ رأی
۲٫۷
(۱۵)
اما به‌خوبی آگاه بود هرچه در سلسله مراتب شغلی بالاتر برود، صورت‌های زنانه کمتری می‌بیند.
misbeliever
بی‌تردید "زن‌ستیزی" یکی از شیوه‌های توصیف وضعیت جاری است. (اگر به یک برنامهٔ تلویزیونی بحث و گفت‌وگو بروی و بعد یک خروار توییت دریافت کنی که زنانگی‌ات را با انواع و اقسام سبزیجات گندیده مقایسه کنند، به‌سختی می‌شود واژهٔ مناسب‌تری یافت.) اما اگر بخواهیم حقیقت امر را درک کنیم که زنان، حتی وقتی به سکوت واداشته نمی‌شوند، همچنان ناچارند بابت شنیدن شدن بهای بسیار گزافی بپردازند
misbeliever
اگر زنان را کاملاً داخل ساختارهای قدرت نمی‌بینند، قطعاً قدرت را باید بازتعریف کنیم، نه زنان را.
فرشته
نکتهٔ اول اینکه زن باشید فرق چندانی نمی‌کند کدام خط را دنبال کنید، اگر به خودتان جرأت بدهید و وارد قلمرو مرسوم مردان شوید، درهرصورت ناسزاها به سویتان می‌آید. به‌خاطر آنچه می‌گویید نیست، فقط به‌خاطر این است که می‌گویید. و این امر با جزئیاتِ خود تهدیدها همخوانی دارد.
فرشته
اگر به برخی از زنانی که "از پسش برآمده‌اند" نگاه کنیم، می‌بینیم که شگردها و ترفندهای پشت موفقیتشان محدود نمی‌شود به تقلید سبک و اصطلاحات مردانه. چیزی که میان بسیاری از این زنان مشترک است توانایی تبدیل نمادهای ضعف زنانه به امتیاز است.
فرشته
وقتی زن‌ها هدف این جور رفتارها هستند، از راه‌حل خیرخواهانه‌ای که پیشنهاد می‌شود درست همان نتیجه‌ای به دست می‌آید که فحاش‌ها می‌خواهند؛ یعنی سکوت. به شما گفته می‌شود "با فحاش‌ها هم‌کلام نشو. به آنها توجهی نکن؛ این همان چیزی است که می‌خواهند. فقط سکوت کن و آنها را “بلاک” کن". بازگویی مکرر و عجیب همان نصیحت قدیمی "بسوز و بساز" به زنان، و قلدرها را رها می‌کند تا بدون هیچ چالش و هماوردی زمین بازی را اشغال کنند.
فرشته
نمی‌شود زنان را به‌راحتی در ساختاری جا داد که از پیش مردانه تدوین شده است؛ باید ساختار را تغییر داد
شراره
"زن باید با همان نجابتی از آشکار کردن صدایش بر غریبه‌ها پرهیز کند که از کَندن رخت تنش پرهیز می‌کند".
فرشته
جالب توجه است که نسبت زنان در شورای ملی عربستان سعودی بیشتر از کنگرهٔ آمریکا است. سخت می‌شود از برخی از این ارقام اظهار تأسف نکرد و برای بقیه کف نزد، و جا دارد گفته شود بخش زیادی از ارقام برمی‌گردد به نقش زنان در رواندای پس از جنگ داخلی. اما برایم جای سؤال دارد آیا در بعضی جاها حضور تعداد زیادی از زنان در پارلمان به این معنی است که پارلمان جایی است که قدرت نیست.
فرشته
(بافندگی همیشه از مشخصه‌های زن خوب یونانی بوده است)
ستاره

حجم

۶۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۶۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد