بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کوری | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب کوری اثر ژوزه  ساراماگو

بریده‌هایی از کتاب کوری

انتشارات:انتشارات مجید
امتیاز:
۴.۲از ۹۴ رأی
۴٫۲
(۹۴)
من چیزی از درستکاری نمی‌دانم؛ اما این را می‌دانم که خیلی گرسنه هستیم!
پویا پانا
یک ضرب‌المثل است که می‌گوید کسی‌که چیزی را تقسیم می‌کند، اگر برای خودش بهترین را برندارد، یا احمق و یا ابله است.
پویا پانا
«همه ما گاهی احساس بیچارگی می‌کنیم. این خیلی خوب است که می‌توانیم گریه کنیم؛ زیرا گاهی اشک باعث آرامش می‌شود و بعضی وقتها اگر گریه نکنیم، ممکن است به بهای ازدست‌دادن جانمان تمام شود.»
پویا پانا
اندوه و خوشحالی می‌توانند برخلاف آب و روغن با هم قاطی شوند.
پویا پانا
اگر کسی که مشکوک به این بیماری است، کور شود که بی‌شک دیر یا زود هم خواهد شد، مطمئن باشید خود آنهایی که هنوز کور نشده‌اند، او را به‌طور آنی بیرون می‌کنند.
reaper
«همه ما آنچنان از مرگ می‌ترسیم که دایم سعی داریم گناه مرده‌ها را ببخشیم، گویی می‌خواهیم جلوجلو دیگران هم وقتی نوبت مرگ ما شد، از گناهان ما بگذرند.»
sherniloo
دکتر دست زنش را گرفت و آنگاه پرسید: «آیا هنوز کسانی هستند که می‌خواهند بدانند کی آن مرد پست را کشت؟ یا اینکه همه ما می‌پذیریم که دستی که به او چاقو زد، دست همه ما و یا دقیق‌تر بگویم، دست هرکدام از ما بوده است؟» هیچکس جواب او را نداد.
soroush karami
ـ دوست گرامی؛ من چیزی از درستکاری نمی‌دانم؛ اما این را می‌دانم که خیلی گرسنه هستیم!
soroush karami
وجدان؛ یعنی چیزی که بسیاری از آدمهای نادان از آن پیروی نمی‌کنند و حتی بیشترشان آن را زیر پا می‌گذارند، یک حقیقت موجود است و ساخته فیلسوفان دوران دقیانوس که وجود روح در آدمی را تنها یک مسأله گنگ نمی‌دانستند، نیست.
TaRi
اما اگر اول به عواقب اولیه نگاه کنیم و بعد پیامدهای احتمالی و بعد عواقبی که ممکن است بعدها پیش بیاید و بعد از آن به پیامدهایی که می‌شد تصورش را کرد نگاه می‌کردیم، می‌دیدیم که در آن صورت، هرگز فراتر از فکر اولیه‌ای که ما را به تأمل وامی‌داشت، نمی‌رفتیم. هر خوب و بدی که از گفتار یا اعمال ما پدید می‌آید، با هم حساب می‌شوند و بر فرض آنکه این خوبها و بدها در طول تمام روزهایی که در آینده خواهند آمد، باهم متناسب و متعادل باشند و حتی در روزهای بی‌نهایتی که دیگر ما وجود نداریم که بدانیم از بابت آنها باید از خود راضی باشیم و یا شرمنده، نیز اینچنین باشد و این درحقیقت شاید همان چیزی باشد که عده‌ای نامش را جاودانگی دروغین گذاشته‌اند
سید حمزه موسوی

حجم

۳۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۳۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان