بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مادام بواری | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب مادام بواری اثر گوستاو فلوبر

بریده‌هایی از کتاب مادام بواری

انتشارات:انتشارات مجید
امتیاز:
۳.۴از ۵۴ رأی
۳٫۴
(۵۴)
به‌نظرش می‌آمد که فقط در بعضی نقاط مخصوص دنیا است که خوشبختی به‌بار می‌آید، همچون گیاهی که مخصوص خاک معینی است و در جاهای دیگر خوب رشد نمی‌کند.
ناهید
«بدون شک ادبیات بد وجود دارد! همانطور که داروخانهٔ بد هست؛ ولی محکوم‌کردن مهم‌ترین رشتهٔ هنرهای زیبا به‌طور دربست به‌نظر من تهی‌مغزی و کوته‌فکری احمقانه‌ای است که فقط شایستهٔ دوران ننگینی است که کسی چون گالیله را به زندان می‌انداختند.»
نَعیمک
خواهران مقدس که به ارشاد دوشیزه روئو تا به آن حد خوشبین بودند، با کمال حیرت مشاهده کردند که او به‌ظاهر می‌کوشد از زیر نظر مراقبت ایشان بگریزد. درحقیقت ایشان آن‌قدر طاعت و نماز و فرایض دینی و موعظه به او آموخته و به‌قدری در رعایت حرمت پاکان و شهیدان به او تلقین کرده و آن‌قدر دربارهٔ خوارشمردن جسم و رستگاری روحش به گوشش خوانده بودند که او به‌یکباره مثل اسب‌هایی که لگام‌شان را سفت بکشند، یکه خورد و درجا ایستاد و لگام از دهانش بیرون پرید. این روح که در میانهٔ شور و هیجانش مثبت‌اندیش بود و کلیسا را فقط به‌خاطر گل‌هایش و موسیقی را برای اشعار آوازهایش و ادبیات را به‌خاطر تحریکات عشقی‌اش دوست داشته بود، دربرابر رموز ایمان سر به عصیان برمی‌داشت و نیز از انضباط که با سرشت او به‌هیچ‌وجه سازگار نبود، بیش‌تر خشمگین می‌شد.
م.
دریا را جز به‌خاطر توفان‌هایش دوست نمی‌داشت و به سبزه فقط وقتی که تُنُک در ویرانه‌ها می‌رویید علاقه داشت. بایستی بتواند از اشیاء فایدهٔ شخصی ببرد و هر چیزی را که مورد استفادهٔ فوری دلش قرار نمی‌گرفت به‌دور می‌انداخت. چون جنبهٔ احساساتی سرشت او بر جنبهٔ هنریش می‌چربید، طالب هیجان بود، نه منظره...
م.
حتا یک‌بار به‌روی او خم شد و آهسته صدا زد: «اما»! «اما»! و نفس عمیقش شعلهٔ شمع‌های قدی مقابل دیوار را به‌شدت لرزانید.
کاربر ۴۳۸۶۴۳۷
دیری نگذشت که لذت تازهٔ استقلال، تنهایی را برای او بیش‌تر قابل تحمل کرد
zahra.puriman
بدگویی از کسانی که دوست‌شان داریم مختصر جدایی بین ما می‌اندازد. به بت‌ها نباید دست زد؛ چون طلای تذهیب آن به دست می‌ماند.
محمد
همیشه وقتی کسی می‌میرد درک وقوع این حادثهٔ پوچ چنان مشکل و تن‌دادن به قبول آن، چنان دشوار است که حالی شبیه به بهت و حیرت به انسان دست می‌دهد
pejman
اکنون یکدیگر را بیش از آن می‌شناختند که از تصاحب و تملک هم دچار حیرت شوند،
pejman

حجم

۴۵۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

حجم

۴۵۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد