بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب انیشتین از زبان خودش؛ نظریات انیشتین در مورد علم، دین، سیاست و فلسفه | طاقچه
کتاب انیشتین از زبان خودش؛ نظریات انیشتین در مورد علم، دین، سیاست و فلسفه اثر ان رونی

بریده‌هایی از کتاب انیشتین از زبان خودش؛ نظریات انیشتین در مورد علم، دین، سیاست و فلسفه

نویسنده:ان رونی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۱۳ رأی
۴٫۵
(۱۳)
"به مدت چندروز، ازخوشحالی درپوست خودنمی گنجیدم. بزرگ‌ترین رویاهایم حالابه واقعیت بدل شده بودند."
Agha_M@hdiar
"تنها راه نجات تمدن دردل تشکیل یک دولت جهانی نهفته است. دولتی که امنیت ملت ها رابرمبنای قانون تأمین می‌کند. تا وقتی دولت های قدرتمند سلاح داشته باشند ودرپس سلاح هایشان مسائل محرمانه نهفته باشد، جنگ‌های جهانی جدید نیزدرراه خواهند بود."
منمشتعلعشقعلیمچکنم
"در تمام زندگی‌ام یک چیز فهمیده‌ام و آن اینست که تمام علمی که ما کسب کرده‌ایم، در قیاس با واقعیت جهان، کودکانه و ابتدایی است. با این حال این ارزشمندترین چیزی است که تاکنون کسب کرده‌ایم."
Agha_M@hdiar
"اگر قرار بود سرگرم آراستن خویش شوم، دیگر خودم نبودم ... پس به جهنم! اصلاً برایم مهم نیست. اگر به نظرتان من جذاب و دلنشین نیستم، دنبال دوستی بگردید که به دهان خانم‌ها شیرین‌تر بیاید."
Agha_M@hdiar
"درتجربیات شخصی ام، هیچ‌گاه به اندازهٔ زمانی که نتایج این نظریه وهرآنچه به آن است رابدست می‌آوردم به بیچارگی وضعیف الحال بودن بشرپی نبرده بودم."
Agha_M@hdiar
"بنابراین زمان به خودی خود، و فضا به خودی خود محکوم به از بین رفتن و نابودی هستند. و تنها چیزی که به‌عنوان یک واقعیت مستقل باقی می‌ماند، نوعی اتحاد میان این دو است." (هرمان مینکوفسکی، ۱۹۰۸)
vida
انیشتین کودک نابغه‌ای نبود. می‌گویند حتی پدرش با یک دکتر نیز مشورت کرد چون او آن‌قدر دیر صحبت کردن را فراگرفت که والدینش نگران بودند شاید عقب مانده باشد. با مدرسه هیچ‌گاه رابطهٔ خوبی نداشت. فقط کمی تلاش می‌کرد که در سیستم آموزشی جا بیفتد و یا آنچه از او انتظار می‌رفت را انجام دهد. به خاطر می‌آورد که زمانی معلمی در وصفش چنین می‌گفت: "حضور شخص تو در این مکان ارزش و احترام کلاس را برای من از بین می‌برد." این حالت سرکشی نسبت به نظام و قوانینی که برای آنها دلیلی نمی‌دید، در طول زندگی‌اش نیز ادامه یافت. در برخی موارد او را به دردسر انداخت ولی وجههٔ اجتماعی خوبی از او ساخت و به او کمک کرد آزادانه به آنچه می‌خواهد معتقد باشد و آنچه که دوست دارد را بگوید.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
" رویدادهای سیاسی بزرگ زمان ما آن‌قدر دلسردکننده هستند که در نسل ما فرد کاملاً احساس تنهایی می‌کند. مردم دیگر احساس خود را نسبت به عدل و شرف از دست داده اند و برایشان مهم نیست نسل‌های بهتر از ما با فداکاری و از خودگذشتگی به چه چیزهایی دست می‌یافتند."
شیدا
" افرادیک جامعه نبایدبایستندوفقط انتقادکنند، آنان‌ی بایست خدمت کنند وبه بهترین شکلی که می‌توانند عمل نمایند. سرنوشت جهان همان‌گونه خواهدبودکه جهان شایستهٔ آن است."
alifcbarca
"من هم در اصل قرار بود یک مهندس شوم. ولی این را بسیار غیرقابل‌تحمل یافتم که مجبور باشم به جمع مخترعین بپیوندم و چیزهایی درست کنم که زندگی عادی را پیچیده‌تر از قبل کنند. آن هم فقط برای سودجویی و کسب پول."
vida

حجم

۱۲۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۱۲۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد