بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرمگس | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب خرمگس اثر اتل لیلیان وینیچ

بریده‌هایی از کتاب خرمگس

انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۰۳ رأی
۴٫۳
(۱۰۳)
فایدهٔ عهد و پیمان چیست؟ این عهد و پیمان نیست که بین مردم همبستگی به‌وجود می‌آورد. اگر آدم درمورد موضوعی به یقین رسیده باشد، او را بدان وابسته می‌کند و برایش تعهد به‌وجود می‌آورد؛ ولی اگر چنین یقینی وجود نداشته باشد، هیچ چیزی نمی‌تواند چنین تعهد و وابستگی‌ای به‌وجود آورد.
پریسا پیروز
فایدهٔ عهد و پیمان چیست؟ این عهد و پیمان نیست که بین مردم همبستگی به‌وجود می‌آورد. اگر آدم درمورد موضوعی به یقین رسیده باشد، او را بدان وابسته می‌کند و برایش تعهد به‌وجود می‌آورد؛
سجاد
«گذشته از آن گذشتگان است و آینده از آن تست.»
نرگس
«عزیزم، اگر در جهان راهی پیدا شود که به کمک آن بتوان همه‌چیز را جبران کرد، آن‌گاه ارزشش را دارد تا به اشتباه‌های گذشتهٔ خود فکر کنیم؛ ولی به‌راستی باید گذشته را به گذشته سپرد.
نرگس
اگر سنگی با نیتی خوب و خیرخواهانه هم بر سر راه انسان قرار بگیرد، باز هم باید آن را از سر راه برداشت و به‌سویی انداخت.»
نرگس
آن‌ها قصد دارند مرا بکشند؛ چون از من می‌ترسند؛ چه آرزویی بالاتر از این می‌تواند برای یک مرد انقلابی وجود داشته باشد که دشمن از او هراس داشته باشد؟
Mahi
خرمگس چشمانش را متوجهٔ صلیبی که بر دیوار نصب شده بود کرد و گفت: «همان‌طور که حضرت مسیح در جایی از انجیل فرموده: اینک که صلح بی‌فایده است، شمشیر به‌کار آید،
زهرا
اصل بد و غلط این است که هر کسی بتواند در عین‌حال که قدرت به‌بندکشاندن و یا اعطای آزادی را داشته باشد، بر دیگری حکومت کند. در اصل وجود چنین رابطه‌ای میان یک فرد و هم‌نوعانش غلط است.
danial lotfalian
همهٔ ما لیاقت آن را داریم که کارهایی بهتر از آن‌چه تا کنون کرده‌ایم انجام دهیم.
ℳℴℎ𝒶𝓂𝒶𝒹𝒾
«ما مرتدها معتقدیم که اگر مردی ناگزیر از تحمل چیزی است، باید آن را به بهترین نحو تحمل کند و اگر در زیر آن پشت خم کند... وای بر او! ولی یک مرد مسیحی، در چنین لحظاتی زاری‌کنان به درگاه خدا روی می‌آورد و مقدسین را به‌یاری می‌طلبد و اگر آنان یاری‌اش ندهند، به دشمنان روی می‌آورد... بله، فرد مسیحی همواره به‌دنبال شانه و دوش کسی می‌گردد تا بار خودش را بر آن بگذارد.
کاربر ۲۲۴۹۲۲۷

حجم

۳۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۴ صفحه

حجم

۳۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان