بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پرورش زنبور عسل | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب پرورش زنبور عسل اثر تیمور تنها

بریده‌هایی از کتاب پرورش زنبور عسل

۴٫۸
(۸)
هر زنبور عسل، به اندازهٔ ده برابر وزنش، شهد به کندو می‌برد و هر نیم کیلو عسل، نتیجهٔ چهل هزار مرتبه رفت‌وآمد یک زنبور عسل است.
هدی✌
وقتی یکی از آن‌ها به نقطهٔ پرگلی دست می‌یابد، به کندو بازمی‌گردد، سایر کارگرها را خبرمی‌کند
هدی✌
زندگی زنبور عسل از نیم‌متر تجاوز نمی‌کند، ولی شهری است با شگفتی‌های حیرت‌انگیز که هزاران سکنه دارد. عدهٔ بسیاری از زنبورهای کارگر، مأمور جمع‌آوری شهد گل‌ها و شکوفه‌ها هستند. وقتی یکی از آن‌ها به نقطهٔ پرگلی دست می‌یابد، به کندو بازمی‌گردد، سایر کارگرها را خبرمی‌کند، سپس جمع کثیری به سوی گل‌ها سرازیرمی‌شوند، به نوشیدن شهد گل‌ها می‌پردازند، آن‌گاه به سوی کندو بازمی‌گردند و پس از رسیدن به کندو، شهدهایی را که مکیده‌اند، تحویل‌می‌دهند. پس از تحویل، دوباره به صحرا می‌روند و این رفت‌وآمد مرتب ادامه دارد.
هدی✌
(و خداوند به زنبور عسل وحی کرد که از کوه‌ها و درختان و سقف‌های بلند منزل گیرید) (سپس از میوه‌های شیرین و حلاوت و شهد گل‌های خوشبو تغذیه کنید و راه پروردگارتان را به اطاعت بپویید، آن‌گاه از درون آن‌ها شربتی شیرین به رنگ‌های مختلف بیرون آید که در آن شفای مردمان است و در این کار نیز نشانهٔ قدرت خدا برای متفکران پیداست) (قرآن مجید سورهٔ نحل آیات ۶۸-۶۹).
هدی✌
کسی که با دنیای زیبا و زندگی بخش کتاب ارتباط ندارد بی شک از مهم ترین دستاورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است.
هدی✌

حجم

۶۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۶۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۴۹,۷۲۵
تومان
صفحه قبل۱
...
۸
۹
صفحه بعد