بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم | صفحه ۳۰۸ | طاقچه
کتاب کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم اثر تینا سیلیگ

بریده‌هایی از کتاب کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم

نویسنده:تینا سیلیگ
امتیاز:
۳.۷از ۱۵۰۸ رأی
۳٫۷
(۱۵۰۸)
کسانی که می‌خواهند مرزهای مهارت‌های فعلی خود را گسترش دهند و خطر امتحان چیزی جدید را بپذیرند، به‌احتمال زیاد موفق‌تر از کسانی می‌شوند که باور دارند مجموعهٔ مهارت‌های‌شان ثابت است و توانایی‌هایی ذاتی دارند؛ باوری که باعث می‌شود در نقش‌های خاصی گیر کنند
simin
این تمرین‌ها چندین نکتهٔ خلافِ انتظار را روشن می‌سازد. اول، فرصت‌ها فراوان‌اند. در هر مکان و زمان، می‌توانید به دوروبَر خود نگاه کنید و مشکلاتی را که نیاز به حل‌شدن دارند، شناسایی کنید. برخی پیش‌پاافتاده‌اند، مانند رزرو میز در رستورانی محبوب یا بادزدن لاستیک‌های دوچرخه. بسیاری از آن‌ها خیلی بزرگ‌ترند و هرچه مشکل بزرگ‌تر، فرصت بزرگ‌تر. (۶)
rasool
کارآفرین کسی است که همیشه در جست‌وجوی مشکلاتی است که می‌توانند تبدیل به فرصت شوند و روش‌های خلاقانه را برای بهره‌برداری از منابعِ محدود در رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند.
blue tit
آلبرت اینشتین: «اگر یک ساعت وقت برای حل مسئله‌ای داشتم و زندگی‌ام به آن راه‌حل وابسته بود، پنجاه‌وپنج دقیقهٔ اول را صرف تعیین سؤال درست می‌کردم؛ چون به‌محض این‌که سؤال درست را بدانم، می‌توانم مسئله را در کم‌تر از پنج دقیقه حل کنم.»
Mohsen Asadi
«همیشه به‌اندازهٔ یک تصمیم از زندگی‌ای کاملاً متفاوت جدا هستید.» (۲)
ترنج
این دانشجوها برآورد کردند که ارزشمندترین دارایی‌ای که دارند، نه پنج دلار و نه دو ساعت وقت است. درعوض، بینشِ آن‌ها این بود که گران‌بهاترین منبع، سه دقیقه زمانِ ارائهٔ روز دوشنبه است. آن‌ها تصمیم گرفتند این زمان را به شرکتی بفروشند که می‌خواست دانشجوهای این کلاس را استخدام کند.
سعید انتظامی
بیش‌تر مردم طوری به مشکلات نزدیک می‌شوند که انگار نمی‌توانند آن‌ها را حل کنند.
Makoto

حجم

۲۴۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

حجم

۲۴۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳۰۷
۳۰۸
صفحه بعد