بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بصیرت حضرت فاطمه (س) | صفحه ۱۵ | طاقچه
کتاب بصیرت حضرت فاطمه (س) اثر اصغر طاهرزاده

بریده‌هایی از کتاب بصیرت حضرت فاطمه (س)

امتیاز:
۳.۹از ۴۳ رأی
۳٫۹
(۴۳)
در قرآن داریم كه عده‌‌‌‌ای از یهودیان آمدند پیش پیامبر زمان‌‌‌شان و گفتند رهبری برای ما بفرست تا برویم با جالوت بجنگیم. پیامبرشان می فرماید خداوند حضرت طالوت را برای شما برگزیده است تا به كمك او بروید و با جالوت بجنگید. آن‌ها در جواب می‌گویند طالوت كه نه ثروت دارد و نه موقعیت اجتماعی، چگونه می‌‌تواند رهبر ما باشد.
F313
حضرت موسی(ع) وقتی برای تبلیغ دین خدا به دربار فرعون رفتند، درباریان به ایشان اعتراض كردند كه چرا دستبند طلا نداری؟
F313
وقتی پیامبراكرم(ص) فرمودند: «قُولُوا لا اِلهَ اِلاّ الله تُفْلِحُوا» در جواب گفتند: چرا پیامبر اُلاغ سوار می‌‌شود، آن‌هم بدون پالان؟ شاید شما الآن بگویید این‌ها چه ربطی به آن سخن دارد؟! جواب این است كه در فرهنگ شرك‌آلودِ جاهلیت كسی باید حرف حسابی بزند كه پول‌دار باشد و اسب سوار شود و …،
F313
بت یعنی هر چیزی كه حجاب حق و مانع ارتباط انسان با خدا است، حالا چه سنگ باشد، چه پول، چه فكر و فرهنگ انحرافی، و چه حزب و گرایش‌های قبیلگی
F313
راستی آیا همه مردم به ابابكر رأی دادند؟ و اگر همه مردم هم به ابابكر رأی داده بودند آیا برای او حجّت بود تا امام معصومی را كه خدا در غدیر نصب كرده بود، كنار زند؟ و آیا خلیفه دوم به رأی و نظر مردم بر جامعه حاكم شد؟ چرا در نصب خلیفه دوم دیگر رأی مردم جایی نداشت، همین كه خلیفه قبلی او را نصب كرد كافی بود؟
F313
وقتی ثابت شود كه بعد از رحلت پیامبراكرم(ص) انسان معصومی در روی زمین هست كه با عرش ارتباط دارد، آیا كسی حق دارد بگوید: وقتی مشكل را نتوانستم با قرآن حل كنم، از عقل خودم استفاده می‌كنم؛ این سخن یعنی با این‌كه می‌توان بشر را با بودن انسان‌های معصوم از طریق حقایق آسمانی هدایت كرد، آن‌ها را خانه‌نشین می‌كنیم و عدّه‌ای را كه راهی به سوی حقایق آسمانی ندارند، بر سر كار می‌آوریم
F313
اوّل معصوم را كنار گذاشتند، بعد گفتند با فكر خودمان جامعه را اداره می‌كنیم. كسی را كه می‌تواند حكم خدا را از طریق غیب بگیرد و به باطن قرآن نیز آگاهی دارد، از حاكمیت حذف كردند و بعد ‌گفتند: هر جا حکم خدا را ندانستیم به نظر و صواب‌دید خود عمل می‌کنیم. آخر مگر خدا ما را بدون برنامه خلق کرده است که به صواب‌دید خلیفه زندگی کنیم؟
F313
شیعه ناب، شیعه‌ای است كه تحملِ در رنج‌بودن مردم را ندارد و ذوب در خدمت به مردم می‌شود.
زهرا امیر
هركس فكر كند می‌تواند منهای غدیر، اسلام را ادامه دهد، او بین اسلام علی(ع) و اسلام یزید فرقی قائل نیست و پیام فاطمه(س)درست همین نكته است.
زهرا امیر
آقای نیل‌پستمن جامعه‌شناس مذهبی آمریكایی می‌گوید: «غربی‌ها چون عقیده ثابتی ندارند نمی‌دانند چه كاری را باید حتماً انجام دهند و چه كاری را حتماً نباید انجام دهند و به چه دلیل بایدها و نبایدهای زندگی خودشان را باید بپذیرند». او می‌گوید: «مردمِ امروزِ غرب نسبت به قرون وسطی كه دین نیم بندی داشتند در تصمیم‌گیری بسیار ناتوان هستند»
کویر

حجم

۳۹۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

حجم

۳۹۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

قیمت:
رایگان