بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قهرمانان تاریخ | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب قهرمانان تاریخ اثر ویل دورانت

بریده‌هایی از کتاب قهرمانان تاریخ

نویسنده:ویل دورانت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۲۷ رأی
۳٫۶
(۲۷)
تنها زمانی که از بیرون احساس امنیت داشته باشیم، می‌توانیم به نیازهای درونی‌مان بپردازیم و برای ایجاد کشورهایی مرفه و برآوردن خواسته‌های جامعه -که همگام با پیشرفت تمدن گسترش یافته است - بکوشیم.
Hanie_Nasiri
گفته شده است که صلیب در «سومین ساعت» یا همان ۹ صبح برپا شد. مرقس می‌گوید، دو دزد همراه با عیسی به صلیب کشیده شدند و «به او ناسزا می‌گفتند.» لوقا می‌گوید، یکی از آنان به درگاه او دعا می‌کرد. تنها یکی از حواریون، یوحنا، آنجا حضور داشت. سه مریم نیز حاضر بودند؛ مریم مادر مسیح، خواهرش مریم و مریم مجدلیه، و «زنان دیگر با فاصله تماشا می‌کردند.» طبق رسم رومی‌ها، سربازان می‌خواستند لباس‌هایش را میان خود تقسیم کنند و چون عیسی تنها یکی دربر داشت، سکه انداختند تا برنده مشخص شود. حال بخشی از مزامیر را به یاد می‌آوریم (باب ۲۲، آیهٔ ۱۸): «آنان جامهٔ مرا میان خود تقسیم می‌کنند و برای آن سکه می‌اندازند.»
Amin
او به چه چیز لبخند می‌زند؟ تلاش‌های موسیقیدانان برای سرگرم‌کردنش؟ تلاش‌های آرام هنرمندی که در طول هزار روز سعی در کشیدن او دارد و هیچ‌گاه کارش به اتمام نمی‌رسد؟ یا این تنها مونالیزا نیست که لبخند می‌زند، بلکه نمادی از تمام زنان است که خطاب به تمام مردان می‌گوید: «عشاق بیچاره و بی‌احساس ما! طبیعت ناآگاهانه اعصابتان را به آتش می‌کشد و عطشی پوچ برای تصاحب جسم ما دارید؛ ذهنتان را با بزرگنمایی جذابیت‌های ما نرم می‌کند، شما را به شوقی می‌کشد که چون به نتیجه می‌رسید، فروکش می‌کند و تمام آنچه می‌کنید منتج به داشتن فرزند می‌شود! آیا می‌توان مسخره‌تر از این چیزی یافت؟ اما ما نیز به تله می‌افتیم، ما زنان بهای سنگین‌تری برای شیفتگی شما می‌پردازیم. با این‌حال، ای نادان‌های دوست‌داشتنی، لذتبخش است که دوست داشته شوی و آن‌گاه که کسی به ما عشق می‌ورزد زندگی زیباتر می‌شود.»
Amin
دورانت با نیچه هم‌عقیده بود که «فلسفه به‌طورکل همان تاریخ تحریف‌یافته است.» دورانت بهترین راه برای فهم مشکلات امروز را مطالعهٔ گذشته می‌دانست، زیرا جایی است که می‌توان حقیقتاً طبیعت وجود انسان را دریافت.
ZAHRA
قانون‌گذاران و حافظان اخلاق برای محافظت از خانواده، خدایانی را ورای آنان ساختند که به شکل هیکل بشری نبودند، بلکه ارواحی بودند دارای نیروهای خارق‌العاده‌ای برای ادارهٔ همهٔ اشیا، حالات و ادوار زندگی. بنابراین ونوس الههٔ زندگی و تداوم خانواده بود و آتشِ اجاق نماد آن، که نباید هرگز خاموش می‌شد و مقداری از هر وعدهٔ غذایی را دریافت می‌کرد. بر بالای اجاق، نمادهای کوچکی قرار داشتند که خدایان خانواده را نشان می‌دادند: لارس محافظ بنا و زمین‌ها و پناتس یا خدای فضای داخلی که از ذخایر خانواده در کمدها، انباری‌ها و انبار غله و علوفه پاسداری می‌کرد.
منصوربارانی
ما که هستیم؟ بیش از ذراتی در غبار، که بخواهیم جهان را درک کنیم؟ فلسفه مطالعهٔ اجزاء در نور کلیت است و اولین درسی که می‌دهد این است که ما جزئی بسیاری کوچک از کلی بسیار عظیم هستیم. هماهنگی جزء با کل شاید بهترین تعریف از تندرستی، زیبایی، حقیقت، خرد، اخلاقیات و شادی باشد.
کاربر ۱۴۵۵۹۰۶
دورانت با نیچه هم‌عقیده بود که «فلسفه به‌طورکل همان تاریخ تحریف‌یافته است.»
محمد
تاریخ بیش از ۱۱۰ قرن
محمد

حجم

۵۱۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۵۱۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۲۱۰,۰۰۰
۱۰۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۹
۱۰
صفحه بعد