بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب غلبه بر پشت گوش اندازی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب غلبه بر پشت گوش اندازی اثر شهره نورصالحی

بریده‌هایی از کتاب غلبه بر پشت گوش اندازی

۲٫۹
(۱۴)
رنج‌های کوتاه‌مدت (حال) را به خاطر گنج‌های درازمدت (آینده) تحمل کنید.
Eglantine
آدم‌ها هنگامی پشت‌گوش‌اندازی می‌کنند که به طور معمول به مزایای کوتاه‌مدت طفره رفتن از انجام کاری که به نفع آنهاست بیشتر اهمیت می‌دهند تا به مزایای درازمدت انجام کار مورد نظر.
Sajad Lashgari
وقتی به وظیفه‌ای فکر می‌کنید که نمی‌توانید به خوبی از عهدهٔ آن برآیید، تصمیم می‌گیرید آن‌کار، یا حتی فکر کردن دربارهٔ آن را هم شروع نکنید. در چنین شرایطی، علت پشت‌گوش‌اندازی شما این است که اعتقاد دارید باید آن‌کار را خیلی خوب انجام دهید و اگر موفق نشوید، بی‌کفایتی‌تان را ثابت کرده‌اید. باور تحقیرگرِ «من بی‌عرضه‌ام» ناشی از این توقع شماست که مصرانه می‌خواهید کاری را به خوبی انجام دهید که فکر می‌کنید از عهده‌تان خارج است. از این رو ترجیح می‌دهید به جای اینکه فکر کنید آدم بی‌کفایت و شکست‌خورده‌ای هستید، از کار طفره بروید.
Masoumeh Torabi
وقتی کاری را شروع می‌کنید، بیاموزید روی کاری که انجام می‌دهید، تمرکز کنید. نه روی اینکه چگونه آن‌کار را انجام می‌دهید.
Amir
ارزش شما از روی عملکردتان تعیین نمی‌شود. بنابراین، اگر در انجام کاری که در دست دارید ضعیف عمل کردید یا شکست خوردید، به خودتان یادآوری کنید بدشانسی آوردید که این‌طور شد.
Amir
بهتر است با انجام تکلیف، تنها ریسک شکست را به جان بخرید، تا اینکه با انجام ندادن آن، شکست قطعی خود را تضمین کنید
Amir
وقتی مرتکب اشتباهی می‌شوید، بسیار مهم است که مسئولیت اعمال خود را بپذیرید، اما خود را به خاطر آنها سرزنش نکنید
Amir
باورهای فاجعه‌انگار معمولاً در قالب چنین جمله‌هایی بیان می‌شوند: «خیلی بد است که...»، «این وحشتناک است که...» یا «دیگر از این بدتر نمی‌شود که...» ویژگی بارز باور فاجعه‌انگار این است که در زمانی که به آن پایبند هستید، واقعاً اعتقاد دارید که بدتر از این غیرممکن است.
Hamed Aram
مادامی که سرسختانه بر لزوم شرایط خاصی پافشاری می‌کنیم، در صورت فراهم نبودن آن، دست به کار نمی‌شویم. حتی وجود شرایط مورد نظرمان هم را از خطر پشت‌گوش‌اندازی مصون نگاه نمی‌دارد. چه بسا که خیلی زود شرایطی که به نظر ما لازمهٔ انجام کار است، تغییر کند. به این دلیل است که دکتر آلبرت‌الیس خواسته‌های انعطاف‌ناپذیر را هستهٔ اصلی پشت‌گوش‌اندازی به حساب می‌آورد.
Hamed Aram
تعداد کسانی که برای انجام کارهای لازم تلاش می‌کنند و پاداش زحمات خود را می‌گیرند، بسیار زیاد است. آیا شما باید با آنها تفاوت داشته باشید؟ پاسخ ساده و روشن است؛ نه، نباید!
Arash

حجم

۲۳۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۳۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۹۳,۶۰۰
۴۶,۸۰۰
۵۰%
تومان