بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر جنگ در بازار بورس | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب هنر جنگ در بازار بورس اثر سلمان امین

بریده‌هایی از کتاب هنر جنگ در بازار بورس

نویسنده:سلمان امین
امتیاز:
۳.۶از ۵۳ رأی
۳٫۶
(۵۳)
وقتی پوزیشن خرید یا فروش را ایجاد کردید، بلافاصله دستور توقف ضرر را فعال کنید. این کار یا باید در زمان انجام معامله انجام شود یا هیچ‌وقت. اگر در این لحظه نتوانید خود را برای تنظیم حد ضرر متقاعد کنید، تردید نداشته باشید که هرگز هم نخواهید توانست. چرا؟ چون زمانی که پوزیشن را باز می‌کنید، تنها وقتی است که احساسات هیجانی و طرف‌داری افراطی، نسبت‌به سرنوشت معامله، در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.
فرامرز میرشکار
موفقیت در بازار وابسته به رفتاری است که با معاملات خود می‌کنیم، نه درست و غلط بودن پیش‌بینی‌ها. برای فعالیت موفق در این بازار مسئلهٔ اساسی این است که چگونه از «دانایی» خود پلی برای «توانایی» ایجاد می‌کنید. خیلی مهم نیست که چه چیزهایی می‌دانید. حتی مهم نیست چقدر می‌دانید. مسئله بر سر «سرعت» و «نحوهٔ انتقال دانسته‌ها در سیستم اجرایی معاملاتی» شماست. اگر به چیزهای کمی که می‌دانید، به‌صورت خدشه‌ناپذیر عمل کنید، بیش‌تر به‌نفع شماست تا این‌که بخواهید کوله‌باری از دانش و اطلاعات بی‌مصرف را به دوش بکشید،
فرامرز میرشکار
هر سیستمی هم که طراحی کرده باشید، نمی‌توانید همیشه در بازار به تجارت بپردازید. گاهی باید سلاح را زمین بگذاریم تا از خسارت‌های احتمالی پیشگیری کنیم.
ZAHRA
هیچ‌چیز خوب و بدی در این تجارت نیست. خوب و بد در زاویهٔ نگاه شماست.
Dav00d Darigh
روحیهٔ جسور و بی‌پروا می‌تواند عمر تجاری شما را در فعالیت اقتصادی‌ای که در پیش گرفته‌اید، بیش‌تر کند و کسب درآمد از این رشته را آسان‌تر و پایدارتر سازد؛ اما «طبع خوش‌بین» و «ساده‌انگار» در این حرفه چیزی نیست که به‌خاطرش بخواهید به خود افتخار کنید. خوش‌بینی درواقع امیدواری به وقوع پدیده‌ای است که از اساس خارج از کنترل شماست؛ اما جسارت منطقی می‌تواند شما را در انجام معاملات استوار نگه دارد و کسی که این تفاوت بزرگ را نداند، باید چیزهای زیادی برای ازدست‌دادن آماده کند.
ZAHRA
قانونی که یک معامله‌گر را ثروتمند کرده است، به‌راحتی می‌تواند صدها نفر دیگر را خاکسترنشین کند. هیچ‌چیز خوب و بدی در این تجارت نیست. خوب و بد در زاویهٔ نگاه شماست. سعی کنید بهترین قانون خود را پیدا کنید، نه بهترین قانون بازار را.
فرامرز میرشکار
ضررها بچه‌های ناخواندهٔ کارنامهٔ شما نیستند. چه بخواهید چه نه، آن‌ها بخش جدانشدنی سیستم کاری‌تان می‌شوند. سعی نکنید از شر آن‌ها خلاص شوید، بلکه کوشش کنید با نسبت سود به ریسک مناسب، توازن این نبرد را به‌سود خود بر هم بزنید.
فرامرز میرشکار
هیچ‌چیز خوب و بدی در این تجارت نیست. خوب و بد در زاویهٔ نگاه شماست. سعی کنید بهترین قانون خود را پیدا کنید، نه بهترین قانون بازار را.
صابر
شکست‌های متوالی و جبران‌ناپذیر، سرنوشت محتوم همهٔ کسانی است که احساسات ناپایدار خود را بیش‌ازاندازه جدی می‌گیرند و درنتیجه سرمایه‌شان را با دست خود به بازار تقدیم می‌کنند. مطمئن باشید که بازار هم دست رد به سینهٔ این بازندگان سخاوتمند نخواهد زد.
محمد امین
«رزم‌آرای فاتح تنها آن زمان در پی نبرد می‌رود که پیروزی را پیشاپیش فراچنگ آورده باشد؛ ولی آن‌کس که تقدیرش جز شکست نیست، ابتدا وارد نبرد می‌شود، سپس پیروزی را می‌جوید.»
Hosein

حجم

۱۰۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۰۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان