بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شیر سیاه | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب شیر سیاه اثر الیف شافاک

بریده‌هایی از کتاب شیر سیاه

نویسنده:الیف شافاک
امتیاز:
۴.۵از ۱۳ رأی
۴٫۵
(۱۳)
بعضی اوقات تنها راه یافتن آزادی برای زنان شاغل و نویسنده، همان پیردختر ماندن است. «آزادی و اختیار برای بسیاری از ما زنان، همسر بهتری است.»
arezuuu
«قدرت دعا را فراموش نکن. وقتی برای کسی آرزوی شفا و دعای خیر می‌کنی، نیروی درونی تو به همهٔ انسان‌های پاک‌دل متصل می‌شود و انرژی همهٔ این دعاها و برکت و خیر همهٔ انسان‌های خوب روی زمین نثار خودت و آن فرد می‌شود. دیگر اینکه اگر می‌خواهی از شر چیزی راحت شوی، آن را از هر طرف احاطه کن، آن را محصور کن.»
arezuuu
سرزمین‌های جدیدی را که در آرزویش هستی، نخواهی یافت دریاهای بیکران دیگری را نخواهی یافت شهری را که در آرزوهایت به دنبالش هستی، نخواهی یافت در خیابان‌های بی‌هدف پرسه خواهی زد و فقط خودت را خواهی یافت خودت را...
arezuuu
«این دنیا جای آرامش و شادی نیست. می‌دانم از حرف‌هایم هیچ نفهمیدی، سعی می‌کنم ساده‌تر بگویم: منظورم این است که هر زنی را در درونت پرورش دهی، باز آرزو داری زن دیگری باشی. در واقع هیچ چیز، درون ما را اقناع نمی‌کند. هرچه باشی، آرزوی دیگری داری. همان گونه که فیلسوف بزرگ فرانسوی، امانوئل لویناس می‌گوید: "جوهره و ذات ارزش‌های اخلاقی در وجود انسان، زمانی حائز اهمیت است که با دیگران در مقابل هم قرار بگیرید." کتاب مارتین هایدگر را بخوان تا ببینی چگونه یک انسان، انسان به حساب نمی‌آمد و به او توجه نمی‌شد، مگر اینکه به عنوان موجودی در میان موجوداتی دیده می‌شد که او را احاطه کرده‌اند. در واقع این کلید موجودیت همهٔ انسان‌ها در دنیاست.
arezuuu
ـ یعنی اینکه اگر تو بچه داشته باشی، همیشه مایهٔ رشک و حسادت زنانی می‌شوی که بچه ندارند و دائم به تو و زندگی‌ات چشم دارند. اما اگر بر کارت تمرکز کنی، کسانی به تو حسادت می‌کنند که بچه دارند، اما کار ندارند. در واقع هر مسیری که انتخاب کنی، ذهن و فکرت دائم مشغول آن مسیری است که انتخاب نکرده‌ای.
arezuuu
خداوند می‌فرماید که گاهی اوقات ما را در شرایط امتحان قرار می‌دهد. همهٔ ما انسان‌ها در زندگی، در معرض سرگشتگی‌ها و فروماندگی‌ها و چه‌کنم‌های فراوانی قرار می‌گیریم. همهٔ این‌ها آزمایش است، آزمایشی زیبا. خداوند می‌فرماید: «پنداشته‌اید که تا گفتید ایمان آوردیم، رها می‌شوید و آزمایش نمی‌شوید؟» نیازی نیست که به دنبال جواب باشی، چون جواب‌ها نسبی است، آنچه برای یکی خوب است، ممکن است برای دیگری بد باشد. پس از خدا بخواه تا آنچه برای تو و در واقع به صلاح توست در مسیر تو قرار دهد.
arezuuu
روابطی که از دنیای بیرون رشک‌برانگیز و فریبنده به نظر می‌رسد، حقایق متفاوت و فراوانی را پشت درهای بسته در خود دارد. در آن سوی تصویرهای زیبا و دلفریب و چهره‌های شاد، قلب‌های آزرده و جریحه‌دار و زخمی است که هرگز دربارهٔ آن‌ها چیزی نشنیده‌ایم.
arezuuu
واقعیتی را دربارهٔ طبیعت بشر پذیرفته بودم، واقعیتی که بسیاری بیهوده تلاش می‌کنند در مقابل آن بایستند: تنهایی بخشی جدایی‌ناپذیر از وجود بشر است.
arezuuu
تنها زمانی به مادران، پدران و احتمالاً نویسندگان بهتری بدل خواهیم شد که بتوانیم صداهای درونی‌مان را هماهنگ و هم‌زمان سازیم.
arezuuu
تنها زمانی ماهیت زندگی را می‌فهمی‌که آن را تجربه کرده باشی
Mary gholami

حجم

۲۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد