بریده‌های کتاب اندر مزایای تنبلی؛ در ستایش بازی و تن‌آسایی و تعطیلات
کتاب اندر مزایای تنبلی؛ در ستایش بازی و تن‌آسایی و تعطیلات اثر سما قرایی

کتاب اندر مزایای تنبلی؛ در ستایش بازی و تن‌آسایی و تعطیلات

دنیا آنقدرها هم مهم نیست که این همه آدم از شدت کار زیاد جان بدهند.
Hossein Shokhmgar
جای تأسف است که اینکه پرمشغله باشی و سال تا سال خبری از تو نباشد الگوی زندگیِ موفق شده.
Hossein Shokhmgar
فرضیهٔ من خیلی ساده است. حتی اگر ما عاشق کارمان باشیم و ابتکار و موفقیت و لذتی که در آن می‌یابیم حسابی ارضایمان کند، باز هم هوایی می‌شویم و احساس نیاز می‌کنیم که کار نکنیم؛ نیاز داریم که کار نکنیم. فرقی نمی‌کند نانمان را از چه راه درمی‌آوریم، کار ما هر چه باشد باز هم عاشق اوقات فراغت و تفریح و رخوت و سکونیم. همه‌مان به بازیِ بیشتری در زندگی نیاز داریم.
mohsen
وقتی که زندگی تبدیل به المپیک استقامت می‌شود (یعنی یک ماراتن هر روزه)، وقتی که صدای تیک‌تیک کورنومتر تمام مدت توی گوشمان است، دیگر چه وقتی برای تفریح و سرگرمی می‌ماند؟ چه وقتی برای انسان بودن می‌ماند؟
محمد
در جامعهٔ مصرفی، بیشتر خواستن نه عیب است و نه اسراف به حساب می‌آید. خرید کردن فقط برای وقت‌گذرانی یا دستیابی به کالا و خدمات نیست. خرید کردن یعنی
محمد
کارگران امروز طوری از خواب حرف می‌زنند که آدم گرسنه از غذا.
sadegh
اریک فروم مدعی می‌شود که فلسفهٔ حاکم بر روزگار ما این نیست که " بیشتر باشیم"، این است که " بیشتر داشته باشیم". او می‌گوید ما در جامعه‌ای گیر افتاده‌ایم که افراد را با متعلقاتشان و قدرتی که بر بازار و در آن دارند می‌شناسند.
گلی فیروزکوهی
جونم براتون بگه که، امروزه مهم‌ترین چیز خرید کردنه. قدیم‌ها وقتی آدم خوشی می‌زد زیر دلش و غصه‌دار می‌شد نمی‌دونست با خودش چی کار کنه ـ‌یا می‌رفت کلیسا، یا انقلاب می‌کرد و خلاصه از این‌جور چیزها. اما امروز کشتی‌هات غرق شده؟ نمی‌دونی چته؟ راه‌حلت چیه؟ پاشو برو خرید ...
گلی فیروزکوهی
فکر می‌کنی چرا همه عاشق شرکت در بخت‌آزمایی‌اند؟ فکر می‌کنی اگر جایزهٔ بزرگ بخت‌آزماییْ کار در نوبت شبانهٔ یک سلاخ‌خانه بود، کسی راضی می‌شد بلیتش را به یک پول سیاه بخرد؟ نه، مردم پول بلیت بخت‌آزمایی می‌دهند تا برنده و پولدار شوند و بتوانند برای خودشان ول بچرخند ... اگر یادت باشد چند سال پیش هم گفتم، اگر کار اینقدر خوب است، چرا باید بهمان پول بدهند تا انجامش بدهیم؟
احسان رضاپور

حجم

۵۶۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۵۶۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد