بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عقاید یک دلقک | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

بریده‌هایی از کتاب عقاید یک دلقک

۳٫۵
(۱۵۲)
من فکر می‌کنم، برعکسِ اعتقاد مسیحی‌ها و کاتولیک‌ها، خیلی از انسان‌های زنده در واقع مُرده‌اند و آن‌ها که جان باخته‌اند زندگی می‌کنند.
terozhan
دلم به حال زنان بدکاره‌ای که او پیش آن‌ها می‌رفت می‌سوخت، این دلسوزیِ من مثل احساس هم‌دردی‌ام با زنانی بود که طبق قرارداد مجبور بودند وظایف زناشویی‌شان با یکی از این حیوان‌صفت‌ها را ادا کنند. به دخترانی بی‌شمار، جوان و زیبا فکر می‌کردم که سرنوشت‌شان این‌طور رقم خورده بود که مجبور بودند یا در مقابل پول با افرادی چون کالیک و یا بدون پول با شوهری هم‌بستر شوند و " آن کار" را، بدون این‌که هیچ تمایلی به آن داشته باشند، انجام دهند.
Kourosh Moradian
شما سال‌هاست که در امور شخصی من دخالت می‌کنید، ولی وقتی من موضوع کم‌اهمیتی را مطرح می‌سازم و شما را با حقیقت مواجه می‌کنم برای‌تان ناخوشایند جلوه می‌کند و از کوره درمی‌روید.
زهرا
وقتی که ماری دوباره از من پرسید آیا به نظر من او زیباست و این‌که آیا او را دوست دارم، گفتم مسلم است، اما او گفت که خیلی میل دارد این چیز مسلم را از زبان من بشنود.
Mr Parsa
برای آلمانی‌ها همهٔ پسربچه‌ها بی‌تربیت‌اند،
پویا پانا
می‌دانی تو چه کم داری؟ تو فاقد آن خصلتی هستی که آدم را تبدیل به مرد می‌کند، و آن تحمل کردن و کنار آمدن با شرایط است." گفتم " این مسئله را امروز یک‌بار دیگر هم شنیدم." گفت " پس برای بار سوم هم بشنو، بساز و بپذیر."
پویا پانا
یک هنرمند بی‌وجدان هزاربار بیش‌تر از یک مدیر باوجدان، انصاف و وجدان دارد و آن‌ها سلاحی در اختیار دارند که هیچ‌کس قادر به مقابله با آن نیست
پویا پانا
برایم همیشه غیرقابل‌درک بوده است که چرا هر کس که میل دارد خودش را باهوش جلوه دهد
پویا پانا
فقیر بودن چیز وحشتناکی است، اما فقط به قدر بخورونمیر داشتن هم رنج‌آور است، و این همان وضعیتی است که اکثر انسان‌ها دچار آن هستند.
پویا پانا
گفتم بالاتر از سیاهی که رنگی نیست. ولی ماری منظور مرا متوجه نشد و من هم از توضیح کنایه نفرت دارم. مردم یا متوجه منظور من می‌شوند یا نمی‌شوند. من که مفَسر نیستم.
پویا پانا

حجم

۳۸۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۱ صفحه

حجم

۳۸۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۱ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان