بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عادت های اتمی | صفحه ۳۵۱ | طاقچه
کتاب عادت های اتمی اثر هادی بهمنی

بریده‌هایی از کتاب عادت های اتمی

نویسنده:جیمز کلیر
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۴.۲از ۱۷۵۹ رأی
۴٫۲
(۱۷۵۹)
ارتباط دادن یک عادت نو با یک چارچوب جدید ساده‌تر است تا اینکه بخواهید یک عادت جدید را در حضور سرنخ‌های رقیب و کنونی بسازید. اگر هر شب در اتاق خوابتان تلویزیون تماشا می‌کنید، زود خوابیدن در آنجا می‌تواند دشوار باشد
کاربر ۱۵۳۱۳۰۵
تغییراتی که در ابتدا کوچک و نه‌چندان مهم به نظر می‌رسند، در کنار یکدیگر به نتایج قابل توجهی ختم خواهند شد، البته اگر سال‌ها به آن پایبند بمانید. ما همگی در طولانی‌مدت با موانعی مواجه می‌شویم، اما کیفیت زندگی ما غالبا به کیفیت عادت‌هایمان بستگی دارد. با همان عادت‌ها، در نهایت به همان نتایج قبلی دست خواهید یافت. اگر عادت‌هایتان را بهتر کنید، هر چیزی ممکن می‌شود.
کاربر ۱۵۶۶۵۲۴
رفتارهایی که نتایج رضایت‌بخش دارند، معمولا تکرار می‌شوند و آن‌هایی که عواقب نامطلوب تولید می‌کنند، کمتر تکرار خواهند شد»
کاربر ۱۱۷۵۴۲۲
«وقتی فکر می‌کنم هیچ‌چیز به من کمک نمی‌کند، می‌روم و به سنگ‌تراشی نگاه می‌کنم که پتک را روی سنگ فرود می‌آورد؛ شاید صد بار ضربه بزند بدون اینکه ترکی روی آن ظاهر شود. بااین‌حال با صدویکمین ضربه است که سنگ به دو نیم می‌شود و من می‌دانم که صرفا آخرین ضربه کارساز نبوده است – بلکه تمام ضربات پیشین هم تاثیر خود را گذاشته‌اند».
هـُـدا
قدرتمندترین نتایج با تاخیر ظاهر می‌شوند.
هـُـدا
هرقدر دیگران را بیشتر بی‌ارزش، احمق یا زشت بدانید، زندگی خود را بیشتر در معرض چنین تفاسیری قرار می‌دهید. در یک چرخهٔ فکری گرفتار می‌شوید. همین موضوع دربارهٔ نحوهٔ تفکرتان نسبت به دیگران صدق می‌کند.
هـُـدا
فرض ضمنی که پشت هر هدف وجود دارد، چنین است: «وقتی به هدفم رسیدم، خوشحال خواهم شد». مشکلی که طرز فکر متمرکز بر هدف دارد، این است که دائما رضایت خود را تا فتح نقطه‌عطف بعدی در شرایط تعلیق نگه می‌دارید.
fateme
وقتی مشکلات را در سطح نتایج حل می‌کنید، تنها به شکل موقت آن‌ها را از بین می‌برید. به‌منظور بهبود صحیح، باید مشکلات را در سطح سیستم‌ها حل کنید.
fateme
با خودمان فکر می‌کنیم باید نتایج را تغییر دهیم، اما این نتایج نیستند که مشکل‌سازند. چیزی که حقیقتا باید تغییر دهیم، سیستم‌هایی هستند که این نتایج را می‌سازند
fateme
رسیدن به هدف تنها برای همان لحظه، زندگی‌تان را تغییر می‌دهد. این عامل بر خلاف چیزی است که دربارهٔ بهبود می‌دانیم.
fateme

حجم

۶۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

حجم

۶۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان