بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مرد کابل | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مرد کابل اثر سدریک بانل

بریده‌هایی از کتاب مرد کابل

نویسنده:سدریک بانل
انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۲۲ رأی
۴٫۱
(۲۲)
الله؟ یعنی فکر می‌کنی خدا به سرنوشت ما علاقه داره؟ اون هیچ کاری به ما و سرنوشتمون نداره اُسامهٔ طفلکی من. به وضعیت کشور نگاه کن، فقط بدبختی، فساد، خشونت و غمه. _ نیت‌های الله رو فقط خودش می‌دونه. اون دلایل خودش رو داره برای این‌که ما این چیزها رو تحمّل کنیم. وظیفهٔ ما نیست که سعی کنیم از کار خدا سر دربیاریم.
معصومه
هر ارتباط اینترنتی به صفحه‌های حمایت از فتواهای مرگبار، کوکی مخفی‌ای را به کار می‌انداخت که باعث می‌شد آدرس آی‌پی مالک آن ثبت شود. به همین ترتیب، اس‌ام‌اس‌های ارسالی مسلمانانِ بسیار زودباور ثبت شده بود. وقتی آن اطلاعات را اَبَرکامپیوترهای شبکهٔ اشلون ثبت کرد، وب‌سایت برای سرویس‌های غربی مختلف این امکان را فراهم کرد که به بزرگ‌ترین پایگاه داده‌های جهانی هواداران جریان‌های افراطی _ که البتّه کاملاً غیرقانونی تهیه شده بود _ دسترسی داشته باشند. نزدیک به نهصد هزار نفر که به عنوان مسلمان‌های خطرناک درنظر گرفته می‌شدند، بدون اطلاع در این فهرست قرار گرفته بودند. از نظر معدود مسئولان غربی که در جریان این داستان قرار گرفته بودند، ماجرای خوک حلال به نمونه‌ای از جاسوسی قرن بیست و یکم تبدیل شده بود که ترکیبی از شجاعت، نیرنگ و تکنولوژی بود.
معصومه
امّا او پایبند قانون بود و نیروهای ناتو براساس قطع‌نامهٔ سازمان ملل متّحد و با مرحمت مقامات رسمی در کشورش حضور داشتند. به لطف این نیروها، او از ابزاری فنی استفاده می‌کرد که تا آن زمان ناشناخته بود و به‌ویژه از منابع مالی‌ای برای پرداخت حقوق مردانش سود می‌برد که دیگر آن‌ها را مجبور نمی‌کرد برای گذران زندگی رشوه دریافت کنند.
معصومه
تو این کشور، اگه می‌خواین زنده بمونین، شانس هم به اندازهٔ استعداد مهمه.
فاطمه سادات موسوی
این زن داره خون بدنش رو از دست میده. توی اتوبوس بوده. داره می‌میره ولی شوهرش نمی‌خواد هیچ پرستار مردی بهش نزدیک بشه. دو تا پرستار زن رو توی بیمارستان پیدا کردن ولی یه خانوادهٔ دیگه اجازه ندادن نزدیک بشن به این بهانه که اون‌ها به اندازهٔ کافی حجاب ندارن... اون‌ها هم ظاهراً رفتن برقع بپوشن ولی برنگشتن.
فاطمه سادات موسوی
_ اگه با همهٔ قدرتت با تاریک‌اندیشی نجنگی با انفعالت از اون‌ها حمایت می‌کنی.
فاطمه سادات موسوی
اگه با همهٔ قدرتت با تاریک‌اندیشی نجنگی با انفعالت از اون‌ها حمایت می‌کنی.
Mary gholami
ظاهراً می‌خوای زن دوّم اختیار کنی، ما خوشحال میشیم در عوض خدمت‌هایی که برامون انجام میدی کمکت کنیم به خواسته‌ت برسی. تو این پاکت هزار دلار هست. وقتی مأموریتت رو تموم کردی چهار هزار دلار دیگه می‌گیری. این دقیقاً پولیه که برای جهیزیه نیاز داری. با یه همچنین مبلغی مطمئن باش می‌تونی با یه دختر باکرهٔ خوشکل ازدواج کنی. پیشنهاد خوبیه. یه پیشنهاد شرافتمندانه است
معصومه
توصیه‌هایی به ده‌ها آژانس در پاکستان و دبی کرده بود. در رأس این آژانس‌ها اسلام‌گراهای خاورمیانه و پاکستانی‌های تندرو قرار داشتند که به عنوان افرادی خطرناک طبقه‌بندی می‌شدند. قطعاً این اشخاص کاملاً بی‌خبر بودند که پیشرفت‌شان را مدیون برنامه‌ریزی و کمک مالی سیا هستند و کوچک‌ترین جزئیات فعالیت‌هایشان به‌وسیلهٔ همهٔ وسایل الکترونیکی‌ای که سرویس‌های غربی در اختیار داشتند تحت‌نظر است.
معصومه
همان‌طور که به مقصد نزدیک می‌شدند، محیط ویران‌تر می‌شد. ساختمان‌ها و انبارهای خالی، لاشهٔ اتومبیل‌های لخت‌شده که روی محور چرخ‌هایشان رها شده بودند. نیک که عصبی شده بود گفت: «آدم فکر می‌کنه بیروته. اینجا دیگه کجاست؟»
معصومه

حجم

۴۴۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

حجم

۴۴۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

قیمت:
۱۳۷,۰۰۰
تومان