بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آخرین دختر | صفحه ۲۹ | طاقچه
کتاب آخرین دختر اثر سمیرا چوبانی

بریده‌هایی از کتاب آخرین دختر

نویسنده:نادیا مراد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۴۳۲ رأی
۳٫۹
(۴۳۲)
ما هیچ اشتیاقی برای گسترش سرزمین یا قدرت بیشتر نداشتیم و هیچ‌چیز در دین به ما دستور سلطه بر غیر ایزدی‌ها و گسترش دینمان را نمی‌داد.
امیرعلی
ایزدی‌ها معتقدند که پیش‌ازاینکه خداوند انسان را بیافریند، هفت موجود الهی آفرید که اغلب فرشته نامیده می‌شوند و تجلی‌ای از خود او بوده‌اند. خداوند پس‌از سرشتن جهان از تکه‌های کروی مرواریدی، فرشتهٔ اصلی خود، ملک‌طاووس، را به زمین فرستاد که در آنجا به‌شکل طاووس درآمد و دنیا را با پرهای روشن خود رنگ کرد. داستان ادامه دارد تااینکه ملک‌طاووس، آدم-که اولین انسان بوده-را می‌بیند؛ کسی که خداوند او را جاودانه و کامل آفرید و فرشته به این تصمیم خداوند اعتراض می‌کند. ملک‌طاووس پیشنهاد می‌کند که اگر قرار است آدم زادوولد کند نمی‌تواند جاودانه باشد و نمی‌تواند کامل باشد. او باید گندم را که خداوند برای او ممنوع کرده است بخورد. خداوند به فرشته‌اش می‌گوید که تصمیم با اوست و سرنوشت جهان را به دست‌های ملک‌طاووس می‌سپارد. آدم گندم را می‌خورد، از بهشت بیرون رانده می‌شود و نسل دوم ایزدی‌ها پا به این دنیا می‌گذارند.
Hadith
اگر می‌خواهید تلاش کنید یک زندگی نسبتاً عادی در کشوری داشته باشید که به‌نظر می‌رسد درحال متلاشی‌شدن است، مجبورید خودتان را با شرایط وفق دهید.
Hadith
به او تجاوز کردند و شکنجه دادند و حتی هفت تن از اعضای خانواده‌اش را فقط در یک روز کشتند، سعی داشتند او را ساکت کنند. اما نادیا حاضر به سکوت نبود
mahdi
پس‌از خواندن چند خط متعارف در ستایش خداوند و ملک‌طاووس، می‌توانید هرچیزی می‌خواهید بگویید. مادرم با حرکات دست می‌گفت: «به ملک‌طاووس بگو چی ناراحتت کرده. اگه نگران عشقت هستی بهش بگو، یا اگه از چیزی می‌ترسی. اینها چیزهایی هستن که ملک‌طاووس می‌تونه به ما کمک کنه.»
Javad Sobouti
خداوند به فرشته‌اش می‌گوید که تصمیم با اوست و سرنوشت جهان را به دست‌های ملک‌طاووس می‌سپارد. آدم گندم را می‌خورد، از بهشت بیرون رانده می‌شود و نسل دوم ایزدی‌ها پا به این دنیا می‌گذارند. ملک‌طاووس با اثبات شایستگی خود به خدا، رابط خداوند با زمین و پیوند انسان با آسمان‌ها شد. هنگامی‌که ما دعا می‌کنیم، اغلب به درگاه ملک‌طاووس دعا می‌کنیم و سال نو را در روزی که او به زمین نزول کرد جشن می‌گیریم. بسیاری از خانه‌های ایزدی با تصاویر رنگارنگ طاووس تزئین می‌شود تا یادمان بماند که وجود ما به‌خاطر حکمت الهی اوست.
Javad Sobouti
ایزدی‌ها معتقدند که پیش‌ازاینکه خداوند انسان را بیافریند، هفت موجود الهی آفرید که اغلب فرشته نامیده می‌شوند و تجلی‌ای از خود او بوده‌اند. خداوند پس‌از سرشتن جهان از تکه‌های کروی مرواریدی، فرشتهٔ اصلی خود، ملک‌طاووس، را به زمین فرستاد که در آنجا به‌شکل طاووس درآمد و دنیا را با پرهای روشن خود رنگ کرد. داستان ادامه دارد تااینکه ملک‌طاووس، آدم-که اولین انسان بوده-را می‌بیند؛ کسی که خداوند او را جاودانه و کامل آفرید و فرشته به این تصمیم خداوند اعتراض می‌کند. ملک‌طاووس پیشنهاد می‌کند که اگر قرار است آدم زادوولد کند نمی‌تواند جاودانه باشد و نمی‌تواند کامل باشد. او باید گندم را که خداوند برای او ممنوع کرده است بخورد. خداوند به فرشته‌اش می‌گوید که تصمیم با اوست و سرنوشت جهان را به دست‌های ملک‌طاووس می‌سپارد. آدم گندم را می‌خورد، از بهشت بیرون رانده می‌شود و نسل دوم ایزدی‌ها پا به این دنیا می‌گذارند. ملک‌طاووس با اثبات شایستگی خود به خدا، رابط خداوند با زمین و پیوند انسان با آسمان‌ها شد.
Mo0onet

حجم

۴۴۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۷ صفحه

حجم

۴۴۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۷ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۴۱,۳۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۲۸
۲۹
صفحه بعد