بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب لهوف | صفحه ۱۷ | طاقچه
کتاب لهوف اثر علی‌بن‌موسی ابن طاووس

بریده‌هایی از کتاب لهوف

امتیاز:
۴.۴از ۱۴۶ رأی
۴٫۴
(۱۴۶)
بشربن غالب را دیدار فرمود که از عراق می‌آمد، از وضع عراق پرسید. عرض کرد: آن‌ها را در حالی پشت سر نهادم که دل‌هاشان با تو و شمشیرهاشان در استخدام بنی‌امیه بود.
Mojtaba Safi
عرض کرد: پس این شتاب در حرکت چیست؟ فرمود: «بعد از رفتنت پیامبر صلی الله علیه وآله آمد و فرمود: ای حسین، خارج شو، چه خدا می‌خواهد تو را کشته ببیند». عرض کرد: انّا للَّه و انّا الیه راجعون. حال که چنین است، بردنِ زنان با خود چه معنا دارد؟ فرمود: پیامبر فرمود: که خدا می‌خواهد آنان را در کسوت اسارت ببیند.
Mojtaba Safi
چون ابن سعد با اسیران به کوفه نزدیک شدند مردم برای تماشای آنان آمدند. راوی گوید: زنی از کوفیان بر اسیرانِ اشراف یافته و گفت: شما از اسیران کجایید؟ گفتند: ما اسیران از آلِ محمّدیم صلی الله علیه وآله. آن زن از بام فرود آمده و ملاحف و شلوارها و مقنعه‌هایی فراهم آورده به اسراء داد تا خود را بپوشانند. راوی گوید: همراه زنان، علی بن الحسین ‌علیهما السلام نیز بود که بیماری لاغرش کرده بود، و حسن بن حسن المثنّی که در صحنه نبرد عاشورا با عمو و امامش در صبر بر سختی‌ها و تیرها شکیب ورزیده بود و جراحت شدید داشت همراه بود. و زید بن حسن و عمرو بن الحسن‌ علیه السلام نیز همراه بودند. کوفیان نوحه سروده می‌گریستن
Hemmat

حجم

۱۶۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۶۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۶
۱۷
صفحه بعد