بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چقدر با همسرتان تفاهم دارید؟ | طاقچه
کتاب چقدر با همسرتان تفاهم دارید؟ اثر آلن پیز

بریده‌هایی از کتاب چقدر با همسرتان تفاهم دارید؟

۱٫۵
(۲)
مردها معمولاً از حضور یکدیگر بسیار لذت می‌برند؛ اما نیازی نمی‌بینند این حقیقت را به‌طرز گفتاری – کلامی و با استفاده از واژه‌ها بیان کنند. این در حالی است که اگر زن‌ها کنار یکدیگر بنشینند ولی اصلاً با هم صحبت نکنند نشانه‌ای از بروز مشکل ارتباطی و جدی میان آن‌هاست.
علاقه مند کتاب
ماسک سردی، بی‌توجهی و بی‌احساسی که اغلب مردها هنگام شنونده بودن بر چهره می‌زنند به آنان امکان می‌دهد تا احساس کنند که کنترل اوضاع را هنوز در دست دارند؛ ولی به این معنا نیست که مردها هنگام شنیدن حرف‌های دیگران هیچ احساس و عاطفه‌ای ندارند.
علاقه مند کتاب
مردها نیز از ویژگی‌هایی که به دنبالش هستند فهرستی از قبل تهیه کرده یا در ذهن خود دارند؛ اما وقتی به یک مهمانی می‌روند انتخاب‌ها و رفتارهایشان بیشتر تحت تأثیر هورمون تستوسترون است تا فهرست تفاهمی که برای خودشان تهیه کرده‌اند! این باعث می‌شود که جست‌وجوی آن‌ها به دنبال زن مناسب بر اساس انگیزه‌های هورمونی باشد تا عقل، درایت و منطق. تمامی این ویژگی‌ها انگیزه‌های تولید مثلی و زاد و ولدی دارند تا زندگی توأم با احساس رضایت و خوشبختی واقعی
احسان رضاپور
مردها هنگام فعالیت جنسی مانند اجاق گازسوزند. بدین معنی که در یک چشم به هم زدن داغ و شعله‌ور می‌شوند، درحالی‌که زن‌ها مانند فر برقی‌اند؛ یعنی داغ شدنشان اندکی طول می‌کشد؛ اما دیرتر نیز سرد و خسته می‌شوند. این همان موردی است که اختلاف و مشکلات زیادی را میان زن و مرد ایجاد می‌کند
احسان رضاپور
زن‌ها به دنبال مردی هستند که حساس، مهربان و به لحاظ فیزیکی و جسمانی قوی باشد و شانه‌هایی پهن و کمری باریک و شخصیتی شوخ و بذله‌گو داشته باشد. این ویژگی‌ها نیز برخاسته از همان توانایی‌های شکار حیوانات، حمایت و محافظت از خانواده و کمک در بزرگ کردن و تربیت بچه‌هاست. می‌توان گفت که این ویژگی‌ها جزء خواسته‌ها و نیازهای بیولوژیکی کوتاه مدت و گذراست و هیچ نقشی در موفقیت و خوشبختی روابط و ازدواج‌های قرن بیست‌ویکم نخواهد داشت
احسان رضاپور
تفاوت‌های میان توانایی‌های فضایی و سه‌بعدی و توانایی‌های گفتاری و کلامی دو جنس مخالف هنگام رانندگی بیش از هر زمان دیگری بروز می‌کند. به این معنی که زن‌ها در نقشه‌خوانی و پارک کردن ماشین ضعیف‌تر عمل می‌کنند و مردها هنگامی که راه را گم می‌کنند، هرگز نمی‌ایستند و از کسی کمک نمی‌خواهند.
احسان رضاپور
اگر مردها از زن‌ها توقع نداشته باشند که مانند آن‌ها نقشه‌خوانی و جهت‌یابی کنند و در این زمینه قابلیت‌ها و مهارت‌های بالایی داشته باشند، زندگی آن‌ها شادتر و خوشبخت‌تر خواهد بود! اگر زن‌ها نیز از سرزنش و انتقاد کردن از مردها هنگام رانندگی دست بردارند، دعواهای لفظی کمتری به وقوع خواهد پیوست. مردها و زن‌ها هریک در امور و کارهای بخصوص، خوب و ماهرند. اگر در امری بخصوص یا زمینه‌ای خاص مهارت ندارید، نگران نباشید. همواره می‌توانید با تمرین توانایی‌های خود را بالا ببرید، اما اجازه ندهید برخی ضعف‌هایتان زندگی شما و همسرتان را خراب کند.
احسان رضاپور
ماسک سردی، بی‌توجهی و بی‌احساسی که اغلب مردها هنگام شنونده بودن بر چهره می‌زنند به آنان امکان می‌دهد تا احساس کنند که کنترل اوضاع را هنوز در دست دارند؛ ولی به این معنا نیست که مردها هنگام شنیدن حرف‌های دیگران هیچ احساس و عاطفه‌ای ندارند. تصاویر MRI، که نشان‌دهنده فعالیت‌های مختلف مغزی در مردها بوده، حضور و بروز احساسات و عواطف را در آن‌ها هنگام گوش دادن به صحبت‌های دیگران، به اثبات رسانده است. این تصاویر به‌خوبی نشان می‌دهد که مردها نیز هنگام شنونده بودن به اندازه خانم‌ها احساسات و عواطف را تجربه می‌کنند. تنها تفاوت میان این دو آن است که مردها از بروز و ظهور این احساسات و عواطف خودداری می‌کنند.
احسان رضاپور
ازآنجاکه زن‌ها در مقایسه با مردها مراکز گفتاری – کلامی تمایز یافته و بزرگ‌تری دارند، بخش‌های دیگر مغز زن‌ها می‌تواند به رسیدگی و کنترل سایر امور و فعالیت‌ها بپردازد و این توانایی را در اختیار زن‌ها قرار دهد تا در آن واحد چند کار متفاوت و مختلف را با هم انجام دهند. مراکز رشدیافته، متنوع، متعدد و تمایز یافته گفتاری – کلامی در مغز زن‌ها، آن‌ها را در مهارت‌های گفتاری – کلامی ماهرتر و کارآمدتر ساخته است.
احسان رضاپور

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد