بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت عادت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

بریده‌هایی از کتاب قدرت عادت

۳٫۸
(۵۲)
او اشاره می‌کند که عادت‌ها همان چیزی هستند که به ما اجازه می‌دهند بار اول کاری را به‌سختی انجام دهیم، اما خیلی زود انجام آن برایمان ساده‌تر و ساده‌تر شود و با اندکی تمرین آن را به‌صورت اتوماتیک و ناخودآگاه انجام دهیم. هنگامی که انتخاب می‌کنیم می‌خواهیم چه کسی باشیم، به‌سوی آنچه همواره تمرین کرده‌ایم حرکت می‌کنیم درست مانند یک ورق کاغذ یا پارچه‌ای که وقتی یک‌بار تا خورد همیشه به تا خوردن تمایل خواهد داشت!»
IT_girl
وقتی می‌فهمیم عادت‌ها را می‌توان از نو ساخت، درک قدرت عادت‌ها نیز آسان‌تر می‌شود و تنها گزینه‌ای که باقی می‌ماند، آن است که دست به کار شویم و تغییرشان دهیم.
معین
محققان دریافتند تمایل افراد به پاداش، بر وسوسه شکستن تعهدشان غلبه می‌کند. این میل به پاداش چرخه عادت را در آن‌ها استوار می‌کرد.
رهگذرِ دنیا
کلاود هاپکینز دندان زیبا نمی‌فروخت، چیزی که می‌فروخت یک «حس» بود. هنگامی که مردم مشتاق آن حس خنکی شدند و آن را معادل تمیزی دندان‌هایشان دانستند، مسواک زدن به یک عادت تبدیل شد.
رهگذرِ دنیا
«عادت‌های شدید واکنش‌های اعتیادمانندی ایجاد می‌کنند که خواستن را به تمایلی وسواس‌گونه تبدیل می‌کند تا جایی که حتی با وجود بازدارنده‌های محکمی چون از دست دادن آبرو، شغل، خانه و خانواده، مغز را وادار به انجام کارهای غیرارادی می‌کند.» بااین‌حال، این تمایلات نمی‌توانند اختیار کامل را به عهده بگیرند.
رهگذرِ دنیا
چند سال پس از محبوب شدن پپسودنت هاپکینر نوشت: «من با پپسودنت میلیون‌ها دلار پول درآوردم» و سرنخ این موفقیت به گفته خودش این بود که «روان‌شناسی درست انسان‌ها را آموخته بود.» این روان‌شناسی بر مبنای دو اصل بود: نخست اینکه، یک سرنخ ساده و واضح پیدا کنید. دوم اینکه، پاداش‌ها را به‌وضوح تعریف کنید. هاپکینز اعتقاد داشت که اگر از این دو عنصر درست استفاده کنید، جادو می‌کنند. پپسودنت را ببینید: او یک سرنخ مشخص «جرم دندان» و یک پاداش مشخص «دندان‌های زیبا» شناسایی کرده بود.
رهگذرِ دنیا
مطالعه افرادی که توانسته‌اند با موفقیت عادت‌های جدید ورزشی در خود ایجاد کنند نشان می‌دهد که اگر آن‌ها سرنخ بخصوصی داشته باشند، مثلاً به‌محض رسیدن از سر کار، لباس‌هایشان را عوض کنند و به باشگاه یا پیاده‌روی بروند و از طرف دیگر نیز پاداش بخصوصی داشته باشند، مثلاً بعد از ورزش روبه‌روی تلویزیون بنشینند و بدون احساس گناه عصرانه خود را میل کنند، احتمال خیلی بیشتری وجود دارد که به روتین ورزشی خود پایبند بمانند. همچنین تحقیقاتی که در مورد رژیم گرفتن صورت گرفته است، نشان می‌دهد ایجاد عادت‌های جدید غذایی مستلزم سرنخ‌های از پیش تعیین‌شده مانند تهیه فهرست غذا و پاداش‌های ساده در صورت متعهد ماندن به رژیم غذایی است.
رهگذرِ دنیا

حجم

۸۲۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۸۲۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد