بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت عادت | طاقچه
کتاب قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

بریده‌هایی از کتاب قدرت عادت

۳٫۸
(۵۲)
عادت‌ها به این علت پدید می‌آیند که مغز همواره به‌دنبال راهی است تا کمتر انرژی مصرف کند. شاید اگر به عهده خودش بود مغز همه فعالیت‌ها را به‌صورت عادت درمی‌آورد
ریزوریوس
یعنی همراه با همبرگر پیشنهاد نوشابه یا سیب‌زمین سرخ‌کرده رایگان می‌دهد یا بعضی شعبه‌ها سیب‌زمینی سرخ‌کرده را طوری طبخ می‌کنند که به‌محض گذاشتن در دهان آب شود و چربی و نمک سریع‌تر به مراکز لذت مغز برسد. به این ترتیب مغز همان جا این الگو را ثبت می‌کند. همه این‌ها راه‌هایی برای محکم‌تر کردن چرخه عادت هستند.
ریزوریوس
دادن حق انتخاب و احساس اختیار به کارکنان، اینکه حس کنند آن‌ها نیز بر امور کنترل دارند و واقعاً می‌توانند تصمیم بگیرند، می‌تواند تا حد زیادی میزان تمرکز و انرژی آن‌ها را در محل کار افزایش دهد. برای مثال در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ در کارخانه‌ای در اوهایو انجام شد، گروهی از کارگران خط مونتاژ را دقیق بررسی کردند که به آن‌ها اجازه تصمیم‌گیری‌های کوچکی داده شده بود. آن‌ها خودشان یونیفرم‌های‌شان را طراحی و شیفت‌های‌شان را انتخاب می‌کردند. هیچ چیز دیگری تغییر نکرده بود. حقوق و مزایا و دیگر مسئولیت‌های شغلی نیز ثابت مانده بود. پس از دو ماه بهره‌وری در این کارخانه تا بیست درصد افزایش یافت. کارگران خودشان زمان استراحتشان را کوتاه‌تر کرده بودند. آن‌ها بسیار کمتر دچار خطاهای شغلی می‌شدند. دادن همین حق انتخاب و اختیارات جزئی به کارگران نظم فردی آن‌ها را در محل کارشان افزایش داده بود.
IlIA
قانون طلایی تغییر عادت این است: اگر شما از همان سرنخ استفاده کنید و همان پاداش را نیز فراهم کنید، می‌توانید با تغییر دادن روتین، عادت را نیز تغییر دهید. اگر سرنخ و پاداش ثابت بمانند، تقریباً هر رفتاری را می‌توان تغییر داد. این قانون طلایی درمان بسیاری رفتارهای مخرب ازجمله اعتیاد، چاقی، اختلالات وسواسی افراطی و غیره را تحت تأثیر قرار داده است و درک آن می‌تواند به هر فردی کمک کند تا عادت‌هایش را تغییر دهد.
رهگذرِ دنیا
انتظار پاداش و تمایل شدید به آن به‌قدری غالب بود که میمون‌ها را مثل چسب به صندلی می‌چسباند، درست همان‌طورکه یک قمارباز را ساعت‌ها پس از باخت به امید برد پشت دسته دستگاه اسلات می‌نشاند.
رهگذرِ دنیا
"چقدر باید درد بکشید تا باور کنید دیگر بس است؟" می‌دانم ممکن است ترسناک و سخت به نظر برسد اما در این نقطه وقتی تصمیم می‌گیرید تغییر کنید، تغییر خواهید کرد.
معین
محققان نوشتند: «نوجوانانی که نظم فردی بسیار بالایی دارند، نسبت به هم‌کلاسی‌های سربه‌هواتر خود، در همه متغیرهای "عملکرد تحصیلی" بهتر عمل می‌کنند. نقش خودانضباطی در پیشرفت تحصیلی بسیار تأثیرگذارتر از نقش بهره هوشی بود. همچنین نقش نظم فردی در عملکرد تحصیلی بیشتر از مهارت‌های هوشی و ذهنی بود.»
رهگذرِ دنیا
مطالعات دیگری نشان داده‌اند خانواده‌هایی که از روی عادت با هم شام می‌خورند، ظاهراً فرزندانی با مهارت انجام تکالیف بهتر، نمرات بهتر، کنترل هیجانی بهتر و اعتمادبه‌نفس بیشتر تربیت می‌کنند.
رهگذرِ دنیا
اگر باور داشته باشید که می‌توانید تغییر کنید و این باور را به شکل یک عادت دربیاورید، تغییر به وقوع خواهد پیوست.
معین
این موضوع که یادگیری و انتخاب‌های ناخودآگاه بدون به خاطر سپردن موضوع درس یا تصمیم‌گیری نیز امکان‌پذیر است، یک‌بار و برای همیشه انقلابی در درک جامعه علمی از نحوه عملکرد مغز به وجود آورد.
کاربر ۲۶۷۱۸۵۴

حجم

۸۲۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۸۲۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
۳۹,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد