بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اصول موفقیت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب اصول موفقیت اثر جک کنفیلد

بریده‌هایی از کتاب اصول موفقیت

نویسنده:جک کنفیلد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۴از ۱۴ رأی
۲٫۴
(۱۴)
یکی از دلایل اصلی این که اکثر مردم آنچه که می‌خواهند را به دست نمی‌آورند این است که آن‌ها هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه می‌خواهند. آن‌ها خواسته‌های خود را به صورت شفاف و با دلیل تعریف نکرده‌اند.
.
اگر دامنه تصمیمات خود را به ممکن‌ها و منطقی‌ها محدود کنید، ارتباط خود با چیزی که واقعاً می‌خواهید را قطع می‌کنید و چیزی جز سازش باقی نمی‌ماند.
.
وقتی متوجه می‌شوید که معاون سابق رئیس جمهور، چندین ثروتمند آمریکایی و بسیاری از موسیقیدانان و ورزشکاران از دانشگاه ترک تحصیل کرده‌اند واضح است که می‌توانید از هر کجا که هستید شروع کنید و زندگی موفقی برای خود بسازید.
.
اصل ۳: تصمیم بگیرید چه می‌خواهید قدم اول لازم برای این که هر چه می‌خواهید را به دست آورید این است که: تصمیم بگیرید چه می‌خواهید.
.
۴- سه مورد قبل این پاراگراف را در یک عبارت ادغام کنید. مثال: هدف من این است که خلاقیت و شور و شوق خود را صرف حمایت و الهام بخشیدن به دیگران کنم تا آن‌ها نیز استعدادهای خود را به یک شیوه هماهنگ و دوست‌داشتنی بیان کنند.
.
تمرین هدف نهایی زندگی ۱- دو نمونه از قابلیت‌های شخصی منحصربه‌فرد خود مانند شوق و ذوق و خلاقیت را نام ببرید. ۲- یک یا دو شیوه‌ای که از بیان آن قابلیت‌ها در تعامل با دیگران لذت می‌برید را نام ببرید، مانند حمایت کردن یا الهام بخشیدن. ۳- فرض کنید اکنون جهان عالی است. الان جهان چه شکلی است؟ افراد چگونه با یکدیگر تعامل می‌کنند؟ چه حسی در این دنیا دارید؟ پاسخ‌های خود را با استفاده از عباراتی در زمان حال بنویسید که در آن شرایط نهایی و دنیای عالی از نظر و احساس شما تشریح شده باشد. به یاد بیاورید، دنیای عالی جای خوبی برای بودن است. مثال: همه آزادانه استعدادهای منحصربه‌فرد خود را بیان می‌کنند. همه عشق می‌ورزند.
.
وقتی می‌دانید چه چیزی بیشترین شادی را برای شما به همراه دارد، بینش بهتری نسبت به هدف‌تان خواهید داشت. تمرین دوم یک راه ساده اما مؤثر برای بیان هدف نهایی زندگی‌تان است که می‌تواند رفتار شما را راهنمایی کند. برای انجام تمرین زیر وقت بگذارید.
.
بزرگ‌ترین راز موفقیت چیست، پاسخ داد: «پی بردن به این که چه کاری دوست داری انجام دهی آن هم وقتی که خیلی جوان هستی و سپس سازماندهی زندگی برای زیستن در کاری که بیش از همه دوست داری».
.
اولین تمرین این است که فهرستی از مواقعی که بسیار شاد و سرزنده بودید تهیه کنید. عوامل مشترک این تجربه‌ها چه هستند؟ می‌توانید راهی پیدا کنید که با انجام این کارها زندگی‌تان را بگذرانید؟
.
شما با یک سیستم هدایت درونی متولد شده‌اید که با توجه به میزان شادی که تجربه می‌کنید به شما می‌گوید در مسیر هدف‌تان قرار دارید یا خیر. چیزی‌های که شادی‌های بیشتری را برای شما می‌آورند با هدف‌تان همسو هستند.
.

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان