بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اندیشه من | صفحه ۳ | طاقچه
تصویر جلد کتاب اندیشه من

بریده‌هایی از کتاب اندیشه من

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۲۲ رأی
۴٫۲
(۲۲)
نقش مذهب این است که در درون انسان عشقی بزرگ‌تر از عشق به مال و به خود و به خانواده می‌سازد و با این انگیزه درونی، نه با شعارها، انسان را به ایثار می‌رساند.
جوان انقلابی
این جان از تن می‌رود و این خون در رگ‌ها می‌خشکد، پس چرا از این جان بهره نگیرند و از این خون استفاده نبرند. هنگامی که مرگ در پیش است چرا مرگ این‌ها را بگیرد، بگذار که مرگ را هم انتخاب کنند و آن هم مرگی که آبستن زندگی باشد.
Abdul_mahdi
اندیشه مثل چشم است و علم و دانش انسان همانند نور؛ چشم می‌بیند، اما تا اندازه‌ای که نور جلوی آن را روشن کرده باشد.
Abdul_mahdi
ما همیشه هدف داشته‌ایم اما راه و طرح و پایش از دیگران بوده و در نتیجه برداشت و منافعش هم از همان‌ها. ما به راه، طرح و به پا فکر نکرده بودیم. به هدف بسیار، اما به نقشه‌ای که ما را برساند، هیچ گاه.
Abdul_mahdi
زیر بنا و آفریدگار جامعه اسلامی، توحیدی است که در یک بعدش جامعه اسلامی را می‌سازد و در بعد دیگرش حکومت اسلامی را.
جوان انقلابی
گلاویز شده بود و با دربار هماغوش و از جواب و حل سؤال‌ها عاجز، در نتیجه، این تحلیل‌ها که در این زمینه و با این جبهه گیری، متولد شده‌اند، از نظر علمی ارزشی ندارند،
alireza
هنگامی که استعدادهای عظیم انسان به کار گل گماشته می‌شود و جامعهٔ انسانی به یک دامپروری بزرگ تبدیل می‌شود، که با آب و علوفه گولش زده‌اند و با رفاه فریبش داده‌اند و به خاطر دوشیدنش پروارش کرده‌اند، آیا انسان می‌تواند آرام بگیرد و سر به زیر بماند؟ آیا این نیروی بزرگ می‌تواند در این ظرف محدود جا خوش کند و دم نزند؟ ناچار عصیان است و انفجار و یا مرگ و انتحار. و این انتحار نه به خاطر جنون است، که از روی آگاهی است و حتی از روی علاقه به نفس و عشق به خویشتن، که نمی‌خواهد همچون دام باشد و گرفتار حقارت‌ها و تکرارها و اسیر زندگی و دست بستهٔ مرگ.
Alin
آن‌ها که دین ندارند چه ضرر کردند و این‌ها که به دین چسبیده‌اند چه پیشرفتی به دست آورده‌اند؟
Alin
زیر بنا و آفریدگار جامعه اسلامی، توحیدی است که در یک بعدش جامعه اسلامی را می‌سازد و در بعد دیگرش حکومت اسلامی را. توحید در درون افراد، خدا را به حکومت می‌رساند و در نتیجه جهاد با نفس شروع می‌شود و در جامعه، الله را حاکم می‌گیرد و در نتیجه جهاد با طاغوت شروع می‌شود. شکل اول، جامعهٔ اسلامی را می‌سازد و در شکل دوم، حکومت اسلامی را.
علیرضا
در گذشته پیشوایان بیشتر از آن چه که از توحید بحث کنند موحّد می‌ساختند و بت‌ها را در درون می‌شکستند
علیرضا
ناچار پس از تراکم سؤال‌ها و پس از فرارهای مداوم به بن‌بست می‌رسند و زمین می‌خورند و به عصیان و آزادی و یا انتحار و مرگ رو می‌آورند، همان طور که در هیپی‌گری و بودایی‌گری غرب و خودکشی‌های بی‌جهت، این را می‌بینیم و به این نتیجه می‌رسیم که مغز و دل انسان، این دو پایگاه، انسان را آرام نمی‌گذارند و کنجکاوی‌ها رهایش نمی‌کنند و به سوی مسائلی دیگر روانه‌اش می‌سازند و او را به مذهب اصیل می‌رسانند.
sajad96
قانع کسی است که برای همه می‌کوشد و به اندازهٔ خودش برمی‌دارد. و این است که قناعت عزّت می‌آورد و ثروت می‌آورد. کوشش زیاد و برداشت کم، ثروت و مساوات می‌آورد. و طمعکار، کسی است که برای خودش، فقط برای خودش جمع می‌کند و طبقات به وجود می‌آورد و این است که ذلیل می‌شود و در دست طبقه‌های دیگر به بدبختی می‌افتد، خواه یک نفر باشد و یا یک جامعه و یا یک سیستم حکومتی.
شاهطاهری
آن چه که دین اسلام را از جامعه و از زندگی عملی و از سیاست و حکومت و از سایر نظام‌های اجتماعی و اقتصادی و مالی و حقوقی و ... کنار زده و حتی در برابر تصوف و فلسفه، بی‌بار معرفی نموده، دو اصل است: یکی بی‌اطلاعی از اسلام و دیگری اطلاع از وضع گذشته و کنونی جامعه‌های اسلامی.
شاهطاهری
این سؤال‌های روشنگر و این شناخت از هستی و انسان و هست آفرین انگیزهٔ مذهبی شدن انسان هستند. و این سؤال‌ها با شکل اقتصادی و با ترس و امید و خواسته‌ها مربوط نیستند. این سؤال‌ها از نیروی کنجکاوی انسان مایه می‌گیرند و با تفکر انسان به راه می‌افتند و به مذهب می‌رسند.
Mehdi Nasiri
و این است که قربانی نمی‌شوند و در راه مقاصد دیگران به دار آویخته نمی‌شوند، گرچه در راه خویش و برای هدف خویش، نه یک جان که صد هزار جان را قربانی می‌کنند و نه یک روز که یک عمر می‌کوشند و حتی خون خویش را هم می‌دهند، که یافته‌اند این جان از تن می‌رود و این خون در رگ‌ها می‌خشکد، پس چرا از این جان بهره نگیرند و از این خون استفاده نبرند.
Mehdi Nasiri
زهد اسلامی زهد اخذ است نه زهد ترک. برداشتن و آوردن است نه رها کردن و رفتن. از سلطنت کناره گرفتن نیست که سلطنت را به چنگ آوردن است
MSadra
همین که هدف حکومتی اسلام و معیارهای انتخاباتی آن و روش سازندگی و جمع آوری و وابستگی افراد آن و یا تهیهٔ نیرو و قدرت آن از جای دیگر آمد، اسلام طعمه‌ای خواهد شد و دستاویز محکمی و به همان جایی بر می‌گردد که از آن آغاز شده
MSadra

حجم

۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد