بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب محکم در آغوشم بگیر | صفحه ۱۱۲ | طاقچه
کتاب محکم در آغوشم بگیر اثر سمانه پرهیزکاری

بریده‌هایی از کتاب محکم در آغوشم بگیر

نویسنده:سو جانسن
امتیاز:
۳.۴از ۶۳۲ رأی
۳٫۴
(۶۳۲)
ناگهان منطقِ بدیعی که پشت شکایت‌های پرحرارت و حالت تدافعی و مستأصلانهٔ زوج‌هایم بود را درک کردم. همهٔ این‌ها نیازِ پنهانِ ما برای داشتنِ کسی بود که به او تکیه کنیم. فردِ عزیزی که بتواند ارتباط احساسیِ قابل اتکا و راحتی به ما عرضه کند.
من زنده ام و غزل فکر میکنم
گفت: «خب اگه روابط عشقی چانه‌زنی نیستن، پس چی هستن؟» بعد صدای خودم را شنیدم که با لحنی معمولی گفتم: «اوه! اونا پیوندهای احساسی هستن و به نیازِ درونی برای ارتباط احساسیِ امن مربوط می‌شن؛
من زنده ام و غزل فکر میکنم
آیا زمانی را به یاد دارید که به هر یک از روش‌های زیر، پشیمانیِ خود را از چیزی به زبان آورده باشید: - عذرخواهیِ چهارثانیه‌ایِ "خروجی کجاست؟" «خب بابتِ اون موضوع متأسفم. شام چی بخوریم؟» - به‌حداقل‌رساندنِ مسئولیتِ عذرخواهی. «خب شاید من این کار رو کرده باشم، اما...» - عذرخواهیِ تحمیلی. «گمونم قراره بگم...» - عذرخواهیِ ابزاری. «هیچی رو تو تأثیر نداره، پس...» این‌ها عذرخواهیِ رمزی هستند که گاهی‌اوقات برای آسیب‌های جزئی مناسب‌اند، اما به‌طور کلی این عذرخواهی‌ها در آسیب‌های موردِ بحثِ ما، فقط مایهٔ رنجشِ بیش‌تر می‌شوند.
عاطی
کسی که بیش‌تر از همه در این دنیا دوستش داریم، کسی‌ست که می‌تواند ما را به اوج شادی برساند و درعین‌حال باعث سقوط‌مان از عرش به فرش شود.
man1414
امکان ندارد دو نفر با هم زندگی کنند و هیچ‌وقت به حساسیت‌های یکدیگر ضربه نزنند. آزردگی از کسی که این‌قدر به ما نزدیک است، یک اتفاق طبیعی‌ست. بهتر است حساسیت‌های یکدیگر را بشناسیم و سعی کنیم در مورد آن‌ها با هم صحبت کنیم تا روزبه‌روز به هم نزدیک‌تر شویم.
man1414
۳. تعهد: مطمئن باشم که برای من ارزش قائلی و در کنار من می‌مانی؟ در کتاب لغت، در توضیح تعهد می‌نویسند مجذوبِ‌یکدیگرشدن، به‌سمت‌یکدیگرکشیده‌شدن، اسیرِ‌یکدیگربودن، به‌یکدیگرقول‌دادن، درگیرِ‌یکدیگربودن و... ولی آن تعهدِ عاطفی که ما از آن حرف می‌زنیم، مشخصاً به معنای توجهی‌ست که به شخص مورد علاقه‌مان نشان می‌دهیم؛ کسانی که بیش‌تر به آن‌ها خیره می‌شویم و در زندگی از هر کسِ دیگری بیش‌تر آن‌ها را نوازش می‌کنیم. کسانی که چنین خاصیتی دارند در کنار یکدیگر حضور عاطفی دارند و غایب نمی‌شوند.
man1414
۲. پاسخگویی: می‌توانم مطمئن باشم به احساساتِ من پاسخ می‌دهی؟ ما باید با نیازهای همسرمان هماهنگ باشیم تا بفهمیم عواطفِ او ـ چه ترس‌ها و چه نیازهایی که در زمینه‌های عشقی دارد ـ بر ما تأثیر می‌گذارد. باید نشانه‌های عاطفی‌ای را که از او دریافت می‌کنیم قبول کنیم، آن‌ها را جزو اولویت‌ها به حساب بیاوریم و برای نشان‌دادنِ توجه‌مان و آرام‌کردنِ او اقدام کنیم.
man1414
پاسخگوییِ عاطفی خود سه عنصر مهم دارد: ۱. دردسترس‌بودن: هر وقت نیاز داشته باشم می‌توانم تو را پیدا کنم؟ باید حتا در مواردی که احساس تردید یا ناامیدی می‌کنیم نسبت به شریکِ زندگیِ خود باز و پذیرا باشیم. برای دست‌یافتن به این هدف باید تلاش کنیم نیازهامان و خواسته‌هامان قابل‌فهم شود
man1414
در بیش‌ترِ مواردی که زوج‌ها یکدیگر را متهم می‌کنند، درواقع دارند از سرِ ناامیدی یکدیگر را به مراعات و محبت فرا می‌خوانند و از این‌که از هم دور افتاده‌اند، ابراز ناراحتی می‌کنند. تنها چیزی‌که می‌تواند آن‌ها را آرام کند این است که طرف مقابل فاصله‌اش را کم کند و در کنار همسرش قرار بگیرد و او را از توجه خود مطمئن کند. هیچ راه دیگری برای حل این مشکل نیست.
man1414
زوج‌هایی که از یکدیگر فاصله گرفته‌اند، می‌توانند ترس از تنهایی یا دوریِ یکدیگر را برای هم بیان کنند و اگر این کار را بکنند، بعد از مدتی می‌توانند به عشقی که به یکدیگر دارند اعتراف کنند و دوباره با هم وارد رابطه شوند. پیداکردنِ همین عواطف باعث می‌شد به جای متهم‌کردنِ یکدیگر تحت تأثیر عواطف‌شان قرار بگیرند و نیازی را که به یکدیگر دارند و ترس‌هایی را که در وجودشان است برای هم بیان کنند.
man1414

حجم

۲۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

حجم

۲۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
۲۷,۰۰۰
۵۰%
تومان