بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی اثر بروس بوئنو دی میسکیتا

بریده‌هایی از کتاب پیش‌بینی‌های سیاسی

۳٫۴
(۲۱)
محور اصلی و ستون فقرات تفکر نظریهٔ بازی‌ها داشتن نگاهی خشن، سرد، بی‌روح به ذات منفعت‌طلب انسان است.
Travis
تنها افرادی را می‌توان از دایره عقل و منطق نظریهٔ بازی‌ها کنار گذاشت که یا نوزادند، طفلند یا بیماری شیزوفرنی دارند و بر خلاف منافع خود عمل می‌کنند. بچه‌ها به ویژه کودکان دو ساله و بیماران شیزوفرنی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی منافع آن‌ها دقیقه به دقیقه تغییر می‌کند.
f.r
در واقع با به‌کارگیری نظریهٔ بازی‌ها ما نه‌تنها می‌توانیم به آینده نگاه دقیق‌تری بیندازیم، بلکه از آن مهم‌تر می‌توانیم آینده را طوری مهندسی کنیم که نتایج مطلوب‌تر و پرثمرتری به همراه داشته باشد. البته این امر بسیار مهم‌تر و سودمندتر از آن است که محقق تنها به پیش‌بینی مسائل حال و آینده بپردازد.
f.r
همه ما در هر جایی که مشغول به کاریم، حالا چه رئیس‌جمهور چه پادشاه چه در هر شغل دیگری که فعالیت می‌کنیم، می‌خواهیم موقعیت و جایگاه و شغل خود را حفظ کنیم. همه ما دوست داریم پول به دست آوریم و ثروتمند شویم. همه ما دوست داریم افراد بانفوذی باشیم و در تمام این احوالات همواره و در وهله اول به نفع شخصی خود می‌اندیشیم. حتا قبل از آن‌که افکار و اندیشه‌های بسیار مترقیانه‌ای چون منافع ملی یا سعادت همگانی در ذهن ما بدرخشد، به نفع فردی خود می‌اندیشیم.
f.r
طور کلی همگان در این دو هدف با هم مشترکند: ۱. نتایج دلخواه خود را بگیرند. ۲. از هر نتیجه‌ای که می‌گیرند احساس غرور کرده، اعتبار کسب کنند.
Travis
ارزش پاداشی را که در صورت موفقیت به دست می‌آید باید در برابر هزینه‌ای که در صورت شکست متحمل می‌شوم بگذارم و آن دو را با هم مقایسه کنم و ببینم آیا به خطر کردن می‌ارزد.
Travis
گردآوری اطلاعات کار چندان سختی نیست. از آن مهم‌تر نحوهٔ صورت‌بندی سؤالات و مسئلهٔ اصلی است تا بتوان به جواب‌های درست رسید.
f.r
قدرت داشتن و قدرتمند بودن همواره و الزاماً به مفهوم تضمین موفقیت نیست.
f.r
در نظریهٔ بازی‌ها به منطق حاکم بر علیت معکوس «درون‌زایی» می‌گویند.
f.r
برای پیش‌بینی و مهندسی آینده باید به درستی دریابیم چه مواقعی دیگران به احتمال زیاد دارند دروغ می‌گویند و چه زمانی واقعیت را با ما در میان می‌گذارند. در مهندسی نتایج مطلوب وظیفه ما یافتن انگیزه‌هایی است که مردم را به راستگویی وا می‌دارد یا از زاویه‌ای دیگر یافتن انگیزه‌هایی است که بتوانیم دیگران را متقاعد کنیم دروغ‌های ما را باور کنند. یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود دیگران مجبور به راستگویی شوند آن است که هزینه دروغگویی مکرر را بسیار بالا ببریم.
f.r

حجم

۱٫۴ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۴۲۷ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۴۲۷ صفحه

قیمت:
۲۱۳,۵۰۰
۱۷۰,۸۰۰
۲۰%
تومان