بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری اثر ریچارد. اچ تیلر

بریده‌هایی از کتاب کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۷ رأی
۴٫۱
(۱۷)
قیمت بازاری نخواهیم بود. در اینجا درستیِ فرضیهٔ بازار کارا،
کاربر ۶۶۲۶۸۰۲
یک‌بار از یک مسافرخانهٔ نزدیک پیست اسکی پرسیدم چرا در طول هفتهٔ تعطیلات کریسمس قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهد؛ دورانی که تقاضا به شدت بالاست و باید اتاق را از یک سال پیشتر رزرو کرد. اول که اصلا سؤالم را متوجه نشد. هیچ‌کس زمانی‌که قیمت‌هایش در بالاترین مقدار نسبت به روزهای دیگر قرار داشت، از او نپرسیده بود که چرا قیمت‌ها این‌قدر پایین است. اما وقتی توضیح دادم که اقتصاددانم، متوجهِ موضوع شد و به‌سرعت پاسخ داد: «اگر بخواهی مردم را در کریسمس سرکیسه کنی، در ماه مارس پیش تو نخواهند آمد.» این توصیه‌ای خوب برای هر کسب‌وکاری است که می‌خواهد مشتریانی وفادار داشته باشد.
فواد انصاری
قبل از اینکه شروع به خواندن این کتاب کنید، به یاد داشته باشید که کتاب پیشِ رویتان توسط آدمی نوشته شده که تنبلی‌اش از سوی مراجع رسمی تایید شده است. اما بر اساس گفته‌های دنی نکتهٔ مثبت قضیه اینجاست که من فقط به چیزهایی می‌پردازم که حداقل برای خودم جالب باشد.
نارگیل
قانونی که باید به یاد داشت این است که افرادی که با ضررهای بزرگ تهدید می‌شوند و شانس خارج شدن از ضرر را دارند، حتی اگر در حالت عادی ریسک‌گریز باشند، به شکل غیرِمعمولی به ریسک‌پذیری تمایل پیدا می‌کنند.
فواد انصاری
افراد زندگی را برحسبِ تغییرات تفسیر می‌کنند نه سطوح. این تغییرات می‌تواند شامل تغییر از وضعیت فعلی یا تغییر نسبت به شرایط انتظاری باشد، اما به‌هرحال این تغییرات هستند که ما را خوشحال یا غمگین می‌کنند.
فواد انصاری
اقتصاد رفتاری همان علم اقتصاد است که برخی مفاهیم از روان‌شناسی و سایر علوم اجتماعی به آن تزریق شده است.
شهاب شهیدی
اقتصاد رفتاری همان علم اقتصاد است که برخی مفاهیم از روان‌شناسی و سایر علوم اجتماعی به آن تزریق شده است.
شهاب شهیدی
افراد برای آنچه بخشی از داشته‌شان است ارزش بیشتری قائلند تا چیزهایی که می‌توانست بخشی از داشته‌شان باشد.
Mosi Saat
تغییر نظر افراد دربارهٔ صبحانه‌ای که می‌خواهند بخورند دشوار است، چه رسد به تغییر نظرشان دربارهٔ آنچه تمام عمرشان را صرفش کرده‌اند.
Mosi Saat
پیش‌فرض بنیادی نظریهٔ اقتصاد این است که افراد برای انتخاب بهینه‌سازی می‌کنند. یک خانواده از بین تمام کالاها و خدماتی که می‌تواند بخرد، بهترین موردی را که با بودجه‌اش سازگار است انتخاب می‌کند. علاوه‌براین فرض می‌شود که انسان‌های اقتصادی در هنگام انتخاب، هیچگاه دچار سوگیری در تصمیم‌گیری نمی‌شوند. این یعنی انتخاب انسان‌های اقتصادی بر اساس چیزی انجام می‌شود که اقتصاددانان آن را «انتظارات عقلایی» می‌نامند.
Zahra Manzari tavakkoli

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۸۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۸۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان