بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هشت گام تا شادکامی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب هشت گام تا شادکامی اثر آنتی ام گرانت

بریده‌هایی از کتاب هشت گام تا شادکامی

۴٫۰
(۱)
قبل از اختراع الکتریسیته، افراد از هنگام غروب خورشید تا طلوع آن به‌طور متوسط ۱۰ ساعت می‌خوابیدند اما در دنیای پیشرفته‌ی امروز، متوسط خواب افراد به ۷ ساعت کاهش یافته است. شما نیز ممکن است فکر کنید که پنج ساعت خواب یا کمتر از آن در طول شبانه‌روز برایتان کافی باشد، اما شواهد علمی نشان می‌دهد که شما نیاز به خواب بیشتری دارید.
kamrang
شواهد پژوهشی فراوان نشان می‌دهند که خواب شبانگاهی نامطلوب مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند باعث عصبی شدن افراد شود و زمانی که کیفیت خواب فرد بهبود می‌یابد، خلق نیز بالا می‌رود.
kamrang
کمبود وقت بهانه‌ی موجهی برای اجتناب از تمرین نیست. اگر می‌خواهید عمرتان طولانی‌تر شود، خواب بهتر و احساس بهتری داشته باشید، باید بکوشید ورزش را در اولویت کارهای خود قرار دهید. ورزش کردن سرمایه‌گذاری کوچکی برای بقیه‌ی زندگی است و شادکامی‌تان را تضمین می‌کند.
kamrang
انگیزه می‌تواند از یک زمان به زمان دیگر به‌شدت نوسان پیدا کند و این امری طبیعی است. "تردید" نیز طبیعی و بهنجار است. داشتن احساسات ضد و نقیض درباره‌ی تغییر، طبیعی است. برای ایجاد تغییر لازم نیست تا نسبت به موضوع تغییر صددرصد تعهد داشته باشید، بلکه داشتن ۵۱% تعهد و انگیزه کافی است. برای ایجاد تغییر تنها کافی است که دست به عمل بزنید.
kamrang
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از عبارات مثبت معمولی با مضمون ویژگی‌ها و صفات شخصی خاص (مانند: من عاشق انسان‌های دور و بر خود هستم و به آن‌ها کمک می‌کنم در مقایسه با عبارت‌های کلی (مانند: من عاشق انسانیت هستم و تمامی انسان‌های روی زمین را دوست دارم) تأثیر بیشتری دارد. عبارت‌های مثبت معمولی و جزیی زودتر انجام می‌شوند. به یاد داشته باشید اگر با قاطعیت بیشتری بر درستی یک مطلب تأکید کنید، آن‌گاه امکان دارد ادعای شما درست از کار دربیاید.
kamrang
درنهایت، در گام هشتم فرصتی را برای اندیشیدن پیرامون یادگیری‌های خود اختصاص خواهیم داد، روند پیشرفت خود را مرور خواهیم کرد و برای تثبیت تغییر و رشد واقعی آماده خواهیم شد.
kamrang
در گام هفتم به بررسی تعیین‌کننده‌های اجتماعی شادکامی و تقویت پیوندهای اجتماعی می‌پردازیم تا بتوانیم از دستاوردهای خود به‌صورت پایدار استفاده کنیم
kamrang
اگر ما خواهان برقراری پیوندهای معنادار با دیگران هستیم، لازم است نسبت به دیگران گشاده باشیم. خشم و تندی نسبت به دیگران از موانع شادکامی به‌شمار می‌روند. ازاین‌رو، در گام ششم یاد می‌گیریم که چگونه بر خشم خود غلبه کنیم و بخشایش‌گری را تمرین نماییم.
kamrang
گام پنجم به شکرگزاری و قدردانی اختصاص دارد. شکرگزاری و قدردانی نقش مهمی در معادله‌ی شادکامی دارد. به‌راستی اگر ما نتوانیم از مواهب زندگی خود قدردانی کنیم و سپاسگزاری خود را به دیگران اعلام کنیم، چه چیزی از زندگی خود به‌دست می‌آوریم؟
kamrang
درحالی‌که به تقویت مهارت‌های ذهن‌آگاهی در خود می‌پردازیم، در گام چهارم توجه خود را به نقاط قوت، راه‌حل‌ها و انرژی مثبت حاصل از آن‌ها معطوف خواهیم کرد.
kamrang

حجم

۴۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

حجم

۴۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
۳۷,۹۵۰
۵۰%
تومان