بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان)

۴٫۷
(۲۳۹)
می‌گفت: «این انقلاب، انقلاب همه ما و نجات‌دهنده ماست. همه ما باید منتظر دستورات ایشان باشیم.»
کاربر ۲۳۸۹۳۲۰
در مذاکره جای التماس کردن برای رسیدن به خواسته‌ات نیست. برای گرفتن امتیازی که می‌خواهی باید دستت پر باشد.
مژگان
ضعیف‌ترین سطح ایمان این است که چیزی را که برای آن‌ها می‌پسندم، برای خودم نیز بپسندم
zaraakra
دولت وقت لبنان در زمان جنگ، مزدور اسرائیل بود و همکاری همه‌جانبه‌ای با اسرائیل انجام داد! وزیر مخابرات لبنان، کل شبکه مخابراتی لبنان را برای اسرائیلی‌ها قابل نفوذ گذاشت و به همین خاطر، امکان استفاده از تلفن ثابت، موبایل و حتی بی سیم برای ما وجود نداشت. بسیاری از کارشناسان نظامی شگفت‌زده‌اند که نیروهای مقاومت در طول جنگ ۳۳ روزه چگونه با هم در ارتباط بودند. اسرائیلی‌ها تأکید می‌کردند که نیروهای لبنانی قسمت قسمت شده‌اند و امکان ارتباط بین این گروه‌های به هم ریخته وجود ندارد. در پاسخ به این حرفشان، سید حسن نصرالله در تلویزیون، دستور مستقیم حمله به ناوچه دشمن را می‌دهد و به مخاطبان می‌گوید که به ساحل بیروت نگاه کنند! این برای اولین بار در تاریخ است که یک فرمانده در پخش مستقیم تلویزیونی فرمان حمله صادر می‌کند و بعد مردم شاهد هستند که ناوچه اسراییلی مورد هدف قرار می‌گیرد و منهدم می‌شود!
منمشتعلعشقعلیمچکنم
خود فرمانده نیروهای هوایی اسرائیل اعلام کرد جنگ برای ما تمام شده است! ما دیگر هدفی را برای بمباران نداریم. آمریکا مخالفت کرد و گفت جنگ تازه شروع شده است.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
شما بار دیگر مصداق این کلام نورانی قرآن شدید: (در دو گروهی که (در میدان جنگ بدر،) با هم رو به رو شدند، نشانه (و درس عبرتی) برای شما بود: یک گروه، در راه خدا نبرد می‌کرد؛ و جمع دیگری که کافر بود، (در راه شیطان و بت،) در حالی که آن‌ها (گروه مؤمنان) را با چشم خود، دو برابر آنچه بودند، می‌دیدند. (و این خود عاملی برای وحشت و شکست آن‌ها شد.) و خداوند، هر کس را بخواهد (و شایسته بداند)، با یاری خود، تأیید می‌کند. در این، عبرتی است برای بینایان!) این اولوالأبصار، امروز توده‌های میلیونی و جوانان غیور و مؤمن در کشورهای منطقه، و سیاسیون سالم، و زمامداران و رهبران مستقل و خردمندند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
همه پیش بینی‌های او درباره دشمن درست از آب درمی‌آمد. ما بعد از کسب هر پیروزی به او می‌گفتیم حاجی باز هم درست پیش بینی کردی! الحق که علم غیب داری! اما او با لبخند می‌گفت: برای رویارویی با دشمن نیاز به داشتن علم غیب نیست، کافی است به ضعف دشمن و به قدرت خود بیندیشیم.
Arsalan.kh
حاج عماد اصرار داشت که هر رزمنده با سیدحسن نصرالله عکس داشته باشد.
باافتخار ، یه ارزشی🦋
ما یاد داده بود که از مرگ سربازان اسراییلی لذت نبریم، زیرا که برای ارضای حس انتقام به میدان جنگ نیامده بودیم.
raza
مغنیه یک نفر نبود. یک اندیشه بود.
NvD
در جاهایی که می‌خواست ابراز نظر کند و نظرش مخالف رأی شخص دیگری بود، طوری آن را بیان می‌کرد که اصلاً طرف مقابل احساس مخالفت از سوی حاج رضوان نمی‌کرد و به خوبی اشکال دیدگاهش را می‌پذیرفت، بدون آن‌که کدورتی بین آن‌ها ایجاد شود.
یه جوون
«هنگامی که می‌خواهی به من ضربه بزنی من به تو اجازه نمی‌دهم این کار را مانند یک تفریح انجام دهی.»
منمشتعلعشقعلیمچکنم
پیام امام خامنه‌ای تأثیر سحرآمیزی داشت. اصلاً عادی نبود که رهبر معظم انقلاب، در وسط جنگ پیام بفرستد و بگوید شما پیروز خواهید شد. آن هم با این اطمینان و در وضعیتی که نتیجه جنگ به هیچ عنوان مشخص نبود!
منمشتعلعشقعلیمچکنم
نقشه این بود که در هفته اول، آنقدر مناطق حزب‌الله در لبنان را بمباران کنند که بخش اعظم نیروهایش از بین بروند. بعد حمله زمینی به لبنان شروع می‌شد و همزمان نیروی هوایی اسرائیل به سوریه، و آمریکا به ایران حمله می‌کرد
منمشتعلعشقعلیمچکنم
در زمان کودکی «عماد» مجلس عزاداری ایام محرم را در منزل برگزار می‌کردیم. بخش اعظم این جلسه با خواندن ذکر مصیبت توسط یک‌نفر می‌گذشت. «عماد» به این شیوه اعتراض می‌کرد. همیشه تأکید داشت که زندگی امام حسین (ع) ابعاد گسترده‌تر و عمیق‌تری دارد. چرا فقط ذکر مصیبت می‌خوانید؟ از همین رو مشتاق بود کتاب‌های مربوط به امام حسین (ع) و نهضت ایشان را مطالعه کند و مدت‌ها در جست و جوی دلیل شهادت امام و روی دادن واقعه عاشورا بود. از بسیاری از علما در این زمینه تحقیق و پرسش می‌کرد. انقلاب امام حسین (ع) در مسیر جهادی او نقش بسزایی داشت. به این معنی که امام حسین (ع) برای او فقط محرم و عاشورا و یا اشک و ناراحتی نبود، بلکه به این مسئله به عنوان یک اصل اعتقادی و ایدئولوژیک می‌نگریست.
• Mohamad •
قرآن آمده است: «من کان للّه کان اللّه لَه» کسی که خودش را برای خدا خرج کند، خدا خودش را برای او خرج می‌کند
مژگان
«عماد» خصوصیاتی داشت که از همان سنین کودکی در وی بود و حتّی در زمان نوجوانی‌اش به آن‌ها معروف شده بود. کسانی که با او بوده‌اند می‌دانند که از سیزده سالگی با سه مشخصه مهّم و اساسی شناخته می‌شد: اوّل، صفت غیرت و دفاع از مظلوم بود. ممکن نبود مظلومی را ببیند و او را کمک نکند. به طوری که همه این را می‌دانستند. بین هم‌سالان، هرجا درگیری به وجود می‌آمد، طرف مظلوم از او تقاضا می‌کرد تا از او دفاع کند. خصوصیت دوّم، کرم و کرامت عماد بود. به این معنی که اگر قرار بود چیزی توزیع و به همه داده شود و یا خورده شود، «عماد» آخرین نفری بود که آن را می‌گرفت. صبر می‌کرد همه بگیرند و بعد اگر چیزی مانده بود برای خودش استفاده می‌کرد. در این موارد بر خودش سخت می‌گرفت. صفت سوم، شهامت بود که او را از همان سنین کم، از دیگران متمایز می‌کرد
علیرضا شعبان زاده
محمد فنیش یکی از وزیران لبنانی که از نیروهای حزب‌الله بوده می‌گوید: در همه نزاع‌های تاریخی در منطقه و جهان، مقابله با دشمن خارجی همیشه راحت‌تر از مقابله با دشمن داخلی است. دشمن خارجی اگر در داخل جای پا نداشته باشد، کارش سخت خواهد بود.
گابز
از من پرسید که آیا فیلم ” آخرین سامورایی ” را دیدی؟ گفتم نامش را شنیده‌ام. اما فیلم را ندیده‌ام. به من پیشنهاد کرد آن را ببینیم. فیلم را دیدم، بسیار تاثیر گذار بود. قهرمان فیلم و دیگر یارانش، مانند ما دارای برنامه و طرح مقاومت و نبرد با دشمنی مانند رژیم صهیونیستی بودند. در پایان، دوست آخرین سامورایی پس از کشته شدن در نبرد، شمشیر سامرایی را به امپراطور تقدیم می‌کند. امپراطور از وی پرسید: دوستت چگونه مُرد؟ دوست سامورایی گفت: درباره اینکه چگونه زیست سخن خواهم گفت. یعنی شخصی که به خاطر یک آرمان و نبردی از این نوع، به این شیوه کشته شده، نمی‌میرد. بلکه در خاطره ملت، وطن و تمام آزادی خواهان جهان باقی خواهد ماند. من در زمان شنیدن این سخنان و مشاهده این داستان به خود لرزیدم.
14161319
من با شهادت عماد مغنیه یاد مالک اشتر می‌افتم. چرا که شهادت او عالم اسلام را در اندوه برد، اما موجب شادی دشمن شد. ولی مهم این است که اسلام یک قدرت مُولِد دارد، درست است که عماد مغنیه یک شخصیت غیرقابل تکرار در نوع خود است، اما اسلام پیوسته شخصیت‌های بزرگی را تربیت و عرضه کرده و این راه به پایان نمی‌رسد...
منمشتعلعشقعلیمچکنم

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان