بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان)

۴٫۷
(۲۳۷)
این پیرمرد اهل دل، به محض اطلاع یافتن از ماجرا، به «عماد» چهل روزه اشاره کرد و گفت: «این بچه باعث نجات شما شد. با وجودی که همین امروز، نماز صبح‌تان قضا شد، همه شما به برکت وجود این فرزند از این حادثه جان سالم به در بردید.»
mahdikareznowi
پیام امام خامنه‌ای تأثیر سحرآمیزی داشت. اصلاً عادی نبود که رهبر معظم انقلاب، در وسط جنگ پیام بفرستد و بگوید شما پیروز خواهید شد. آن هم با این اطمینان و در وضعیتی که نتیجه جنگ به هیچ عنوان مشخص نبود!
باافتخار ، یه ارزشی🦋
مذاکره جای التماس کردن برای رسیدن به خواسته‌ات نیست.
ZAHRA.AKRAMI
سید حسن نصرالله در مصاحبه با روزنامه السفیر گفت: «مسائل داخلی لبنان موهایمان را سفید کرد. جنگ با اسرائیلی‌ها آسان تر از نبرد داخلی است! در برابر اسرائیل هدف و راه و تاکتیک‌ها همه مشخص است. اما نبرد داخلی، و تو چه می‌دانی که دشواری‌های داخلی چیست. یک دهان خواهم به پهنای فلک!»
گابز
تنها دغدغه این مرد، محو کامل اسرائیل بود.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
در جاهایی که می‌خواست ابراز نظر کند و نظرش مخالف رأی شخص دیگری بود، طوری آن را بیان می‌کرد که اصلاً طرف مقابل احساس مخالفت از سوی حاج رضوان نمی‌کرد و به خوبی اشکال دیدگاهش را می‌پذیرفت، بدون آن‌که کدورتی بین آن‌ها ایجاد شود.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
اسرائیل غده سرطانی است و باید بریده شود
منمشتعلعشقعلیمچکنم
او هیچ وقت محافظ نداشت
منمشتعلعشقعلیمچکنم
سربسته بگویم در تمامی موشک‌هایی که از غزه به سمت دشمن صهیونیستی شلیک می‌شود، نام حاج عماد مغنیه به چشم می‌خورد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
چهار روز بعد از شهادت فؤاد، «عماد» به دیدارم آمد و گفت: «به من گفتند که شما خیلی ناراحت شده‌اید؟» پاسخ دادم: «بله! این دومین فرزندم بود که شهید شد.» عماد نگاهی به من کرد، خندید و گفت: «پس اگر این عدد به سومین شماره برسد چه کار خواهی کرد؟»
منمشتعلعشقعلیمچکنم
«در ایران، به مردمی که همراه امام هستند گروه حزب‌الله می‌گویند و امام به آنان اطمینان دارد.»
منمشتعلعشقعلیمچکنم
وقتی مسئله ولایت فقیه مطرح می‌شود، معمولاً برخی افراد از ارادت زبانی و بحث نظری و فکری، فراتر نمی‌روند؛ اما وقتی به حاج رضوان می‌رسیم، می‌بینیم که او نه فقط در حرف، بلکه با تمام وجود، به ولایت فقیه اعتقاد دارد. با این‌که حاج رضوان هزاران وسیله و عنصر قدرتمند از سلاح حزب‌الله را دراختیار داشت، اما در مواجه با کوچک‌ترین مسائل هم به رهبر بزگوار، حضرت آیت الله خامنه‌ای رجوع می‌کرد؛ تا وظیفه شرعی خود را در آن مسئله نیز بداند. می‌گفت: در مقابل ولایت، همه چیز و همه کس، هیچ هستند، زیرا ولایت، هدف و مسیر زندگی او بود.
کاربر ۱۵۱۳۸۱۷
انسان‌های بزرگ کریم هستند، ولی حاج رضوان در آن درجه‌ای از کرامت قرار داشت که وقتی شهید شد حتی یک خانه از خود نداشت!
ZAHRA.AKRAMI
پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و یارانش که در راس آن آیت الله خامنه‌ای بود، هدیه و موهبتی از جانب خداوند پس از قراردادهای کمپ دیوید برای امت اسلامی بود.
ZAHRA.AKRAMI
آنچه که ما از شخصیت «عماد» به دست آوردیم، این بود که او یک اعجوبه بود!
Bi vafa
یکی از کارهایی که حاج عماد می‌کرد مترجمی بود. او در ایران فارسی را با لهجه‌های مختلف یعنی اصفهانی، مشهدی و... صحبت می‌کرد! اصفهانی صحبت کردنش را خودم دیده بودم.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
مدتی بعد طی مذاکرتی که با میانجی آلمانی برگزار شد. باقی مانده جسد ایلیا با پیکرهای چهل نفر از شهدای مقاومت و همچنین شصت زندانی لبنانی معاوضه می‌شد!
منمشتعلعشقعلیمچکنم
سنگرهای اسرائیلی بتونی بود که فقط اندازه یک هواکش، حدود نیم در نیم باز بود. بچه‌های حاج عماد، از همین جا موشک تاو و آر پی جی را می‌زدند و سنگر می‌رفت روی هوا.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
اسرائیل سقوط خواهد کرد
Rezvan
فالانژیست‌های لبنانی، در یکی از همین بازرسی‌ها، چهار دیپلمات ما را بازداشت کرده و به نقطه نامعلومی منتقل می‌کنند. بعد از اسارت احمد متوسلیان، «عماد» که از شرایط میدانی در لبنان، بهتر از بقیه بااطلاع بود، بسیار تلاش کرد تا در همان فرصتی که «احمد» و سه عزیز دیگر، دست «فالانژها» بودند، با یک عملیات بتواند آن‌ها را آزاد کند، اما به او اجازه داده نشد! دیپلماسی مذاکره در خصوص آزاد سازی «متوسلیان» به کار گرفته شد و اجازه عملیات ندادند. نتیجه این شد که امروز سی و چند و سال از اسارت «احمد» می‌گذرد و هیچ خبری از او و همراهانش نیست. نمونه مشابه چنین اتفاقی در بعلبک افتاد. دو تن از فرماندهان عزیز ما را همان گروه به اسارت گرفتند. آقایی به نام «هاشمی» و یکی از دوستان ایشان، که همین آقای «هاشمی» بعدها در عملیات «والفجر مقدماتی» به شهادت رسید. حدود ۴۸ ساعت بعد از اسارت این دو عزیز توسط «فالانژها»، عملیاتی توسط نیروهای «عماد» انجام شد. طی آن عملیات، چند تن از فرماندهان فالانژ دستگیر شدند و دوازده ساعت بعد، عملیات تبادل انجام و آن دو نفر آزاد شدند.
__mr__

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان