بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان)

۴٫۷
(۲۳۹)
در ایجاد تشکیلات حزب‌الله لبنان، مشخصاً احمد متوسلیان نقش داشت
Rezvan
هرگز او اسرائیل را دست کم نمی‌گرفت
Rezvan
ان‌شاءالله خداوند عاقبت ما را ختم به شهادت کند
Rezvan
در شهادت هر دو فرزند دیگرم، دلم را به عماد خوش کردم، اما حالا دیگر عماد هم نبود. احساس کردم اگر ضعف نشان دهم، اسرائیل احساس پیروزی خواهد کرد. از همین رو تصمیم گرفتم مانند حضرت زینب (ع) قوی و شجاع باشم
Rezvan
ما قصد این را نداریم و نخواهیم داشت تا وظیفه فلسطینی‌ها را انجام دهیم، ولی ما در موقعیت سیاسی و اخلاقی و دینی قرار گرفتیم که تهیه انواع پشتیبانی‌ها و عملیات لجستیک برای مجاهدین فلسطینی را وظیفه خود بدانیم، ما نمی‌خواهیم آن‌ها را کمک کنیم تا بتوانند در جای خود ثابت و بدون پیشرفت بمانند، بلکه کمک می‌کنیم تا بتوانند مقاومتشان را بیشتر کنند و دشمن را مجبور کنند ولو به شکل تدریجی از سرزمین‌های اشغالی عقب نشینی کنند.
Rezvan
حاج عماد بسیار خلاق بود. دغدغهٔ دائمی‌اش تکامل بود. وقتی از او می‌پرسیدم کتاب درسی این درس یا این دوره کجاست می‌گفت او متن ویژهٔ خودش را دارد. او همیشه می‌خواست چیزی بر چیزهای دیگر بیفزاید و همین جوهرهٔ عماد مغنیه بود و البته خیلی شیرین و قشنگ هم می‌افزود.
Rezvan
بعد از ربوده شدن «امام موسی صدر» در لیبی در شهریور سال ۱۳۵۷ اوضاع داخلی لبنان پیچیده تر شد.
کاربر ۲۱۲۳۶۲۷
صفت سوم، شهامت بود که او را از همان سنین کم، از دیگران متمایز می‌کرد. معمولاً این صفات در رهبران دینی و کسانی که منشأ تحولات هستند وجود دارد. این صفات از همان سنین در «عماد» وجود داشت.
کاربر ۲۱۲۳۶۲۷
او به وقایع پیرامون خود به صورت تحلیلی نگاه می‌کرد و از کنار مسائل مختلف به سادگی نمی‌گذشت! او برای هر مشکلی به دنبال راه حل بود. یا راه حلی می‌یافت و یا راهی می‌ساخت.
محمد
مام خمینی (ره) گفت: پیروزی انقلاب اسلامی فقط متعلق به ملت ایران نیست که متعلق به تمام مستضعفان جهان است و این جمله معروف امام که اسرائیل غده سرطانی است و باید بریده شود را فراموش نمی‌کنیم
کاربر ۳۷۷۷۰۵۸
جهاد آرزوی شهادت داشت. از طرفی ناراحت از هجمه‌ها و تهمت‌ها به پدرش بود. همیشه به من می‌گفت من دوست دارم شهید شوم، اما نه هر شهادتی. مادر تو دعا کن که من جوری شوم که هم مورد رضای خداوند باشد، هم باعث عزت و آبروی هرچه بیش تر پدرم شود.
Fatemeh Moez
جهاد یک وابستگی خاصی به پدرش داشت. همین شد که خودش آمد و گفت: من در مراسم هفتمین روز شهادت پدرم خودم را معرفی می‌کنم و با حزب‌الله علناً بیعت می‌کنم تا دیگر صهیونیست‌ها جرات نکنند بگویند مغنیه تمام شد.
Fatemeh Moez
حاج رضوان امروز در رضوان خداوند است و همه مدح و ثنایی که در دار دنیا درباره او گفته می‌شود فانی است و در مقایسه با محاسبات اهل آخرت چیزی نیست.
Fatemeh Moez
آخر هم مزد خود را از سه ساله اباعبدالله (ع) گرفت. شب شهادتش به زیارت حضرت رقیه (س) می‌رود،
Fatemeh Moez
بسیار پایبند مستحبات به خصوص زیارت عاشورا بود. علاقه خاصی هم به امام حسین (ع) و حضرت رقیه (س) داشت و هرگاه که سوریه می‌رفت حتماً به زیارت ایشان می‌شتافت.
Fatemeh Moez
اما سؤالی بزرگ در ذهن همه نقش بست، هدایت نظامی جنگ ۳۳ روزه به دست چه کسی انجام شد؟ فرمان آتش و شلیک موشک‌های حزب‌الله را چه کسی صادر می‌کرد. چه کسی توانست به حیفا نفوذ کند؟ اصلاً چه کسی آن دو سرباز اسرائیلی را ربود که شعله جنگ ۳۳ روزه روشن شد؟ بازوی نظامی سید حسن نصرالله، کسی نبود جز مرد گمنامی به نام «عماد مغنیه»
Fatemeh Moez
همرزم حاج عماد در توجیه انتخاب نام وعده صادق گفت: آقای سیدحسن نصراللّه چند بار وعده داده که اسیران لبنانی دربند رژیم صهیونیستی را آزاد خواهد کرد و شایسته است با این نامگذاری حق او را ادا کنیم.
Fatemeh Moez
بعد از شهادت حاج عماد بود که فهمیدیم، حاج رضوان همان شَبح مقاومت، عماد مغنیه است.
Fatemeh Moez
یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های وی در مورد تدابیر امنیتی این بود که حتی در زمان دیدنش نیز کسی او را نمی‌شناخت.
Fatemeh Moez
وقتی کار در سوریه تقریباً تمام شد و دمشق محاصره کامل شد و شاید ۸۰ درصد آن سقوط کرد، این را از خود سید حسن نصرالله شنیدم که خدمت حضرت آقا رسیدند و گفتند وضعیت این‌گونه است و کار تمام شد، حتی براساس اطلاعاتی که داریم بشار هم ساک خود را بسته است. در این شرایط چه کنیم؟ آن‌موقع حضرت آقا گفتند «با قوت بایستید، روزهای پیروزی می‌آید.» سید حسن نصرالله گفت وقتی بیرون آمدیم گفتیم ما در وسط میدان هستیم و می‌دانیم همه‌چیز تمام شده، چگونه آقا می‌فرمایند که بروید و نگه دارید؟! اما امروز بعد از گذشت آن چهارسال است که به شرایط نگاه می‌کنیم. درست است که خون‌های زیادی ریخته شد، ولی خط نگه داشته شد
f.r

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان