بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان)

۴٫۷
(۲۳۹)
«هنگامی که می‌خواهی به من ضربه بزنی من به تو اجازه نمی‌دهم این کار را مانند یک تفریح انجام دهی.»
NvD
تنها دغدغه این مرد، محو کامل اسرائیل بود.
یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
آن روز، من او را فردی متخصص، قابل اطمینان، عمیق، شوخ طبع و متواضع دیدم که در دیگر احزاب لبنانی کسی را اینگونه ندیده بودم که همه این ویژگی‌ها را یکجا داشته باشد.
یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
برادر زاده شهید می‌گفت: وقتی پدرم شهید شد، من ۸ ساله بودم. عمویم مثل پدر، در کنار من و خواهر و برادرم بود. یک بار که باید برای کاری بیرون می‌رفتم و دوستم نیز همراه من بود، دیدم که عمو عماد، ناگهان وارد ساختمان شد. من شوکه شدم. وانمود کردم که او را ندیده‌ام تا از لحاظ امنیتی به سختی نیفتد. چون نمی‌دانستم درباره او چه به دوستم بگویم. اما عمو جلو آمد و دست‌هایم را به گرمی در دست گرفت و حالم را پرسید. به محض اینکه از هم جدا شدیم، صبر دوستم تمام شد و پرسید: این مرد که بود که دستان تو را گرفت و صورتت را بوسید؟ فقط در ذهنم دنبال کسی گشتم که محرم باشد و بتوانم مساله را برای دوستم توجیه کنم. بنابراین گفتم: برادر پدربزرگم است!
یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و یارانش که در راس آن آیت الله خامنه‌ای بود، هدیه و موهبتی از جانب خداوند پس از قراردادهای کمپ دیوید برای امت اسلامی بود.
یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
خیلی اعتقاد به تشویق بچّه‌ها و حمایت معنوی‌شان داشتم
کاربر ۲۳۸۹۳۲۰
می‌گویند اگر یک گروه یا مجموعه، یکباره بتواند ترقی کند و به اهداف آرمانی خود نزدیک شود، در درون آن گروه، به دنبال یک نخبه باشید. کسی که توانسته نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کند و بر روی نقاط ضعف دشمن خود نیز متمرکز شود.
کاربر ۲۳۸۹۳۲۰
هدف حزب‌الله بسیار واضح است و آن نابودی اسرائیل است. این موضوع قابل بحث و چانه زنی نیست.
NvD
قبل از این جنگ هم، این گروه‌ها حالت هجومی با حزب‌الله داشتند و سعی می‌کردند سلاح حزب‌الله را بگیرند. سید حسن نصرالله، در مقابل این هجوم گفت که گروه‌های داخلی لبنان با هم مذاکره کنند. به همین خاطر، هشت جلسه مذاکره انجام شد و حزب‌الله در مذاکرات پیروز گردید و مذاکرات به این نتیجه رسید که باید استراتژی دفاعی لبنان را با حضور حزب‌الله تدوین کنند. به همین خاطر گروه‌های داخلی به اسرائیل اعلام کردند که ما در مذاکرات شکست خورده‌ایم و باید خودتان از این به بعد وارد عمل شوید!
میچکا
وقت غذاخوردن که شد یکی از نیروهای پایگاه از همان مهمان، خواست تا غذا را حاضر کند. به نوعی می‌خواست سختی کار را به او نشان دهد. فرد مهمان به سرعت این کار را انجام داد. بعد از خوردن غذا یکی دیگر از نیروها به شوخی به او گفت سیر شدی؟ مهمان پاسخ داد: الحمدالله. در جواب گفت پس حالا ظرف‌ها را هم بشور. وی با خوشحالی قبول کرد و به آشپزخانه رفت و ظرف‌ها را هم شست. چند روز بعد مسئول آن مرکز و عناصر آن مجموعه متوجه شدند، مهمان مطیع امرشان، همان عماد یا حاج رضوان مقاومت است. آن‌ها نمی‌دانستند که میزبان فرمانده کل نیروهای نظامی حزب‌الله بودند.
zhraa
می‌گفت "هر کس می‌خواهد بیاید توی این کار و با ما باشد، باید جدی باشد. شما ارتش هرکسی نیستید، شما ارتش خدا هستید. نباید الکی و با هر تاکتیکی عمل کنید."
zhraa
عماد فردی بسیار خوش برخورد، متواضع ومردمدار بود. این نوع خلق وخو معمولا باعث می‌شود که حضورش در هر مجلس بسیار نمایان باشد. او دارای کاریزمایی کاملاً متفاوت با دیگران بود. شاید بسیاری از دوستانش نمی‌دانستند که این فرد شوخ طبع وبذله‌گو، بزرگترین متهم به تروریسم باشد. عماد مغنیه بسیار با استعداد بود. درخواست هیچ کس را رد نمی‌کرد. به خواسته‌های دیگران خوب گوش می‌کرد. فراتر از آنچه گفتم او فردی فرا مذهب بود، یعنی تمامی مرزهای وچارچوب‌های سنی وشیعه را پشت سر گذاشته بود. او از همه سنی تر و از همه هم شیعی تر بود. اما تمامی این گرایش‌ها را زیر چتر وحدت انجام می‌داد. وی معتقد بود که همه در مبارزه با دشمن در یک سنگر قرار داریم. به حق، او توانایی شگرفی در شکستن مرزهای مذهبی وطایفه‌ای داشت.
مژگان
زندگی و مرگ انسان‌هائی مانند او، حماسه‌ای است که ملت‌ها را بیدار می‌کند و به جوانان الگو می‌دهد و افق‌های روشن و راه رسیدن به آن را برای همه ترسیم می‌نماید.
#دور_از_ذهن
گفت: اگر می‌شود از این جایی که ایستادید چند قدم آنطرف‌تر بروید. با تعجب گفتم: حتماً و یک قدم عقب رفتم. ایشان در حضور آن همه مسئولین وجمع رسمی، بر زمین نشست و بر جای قدم‌هایم بوسه زد.
باافتخار ، یه ارزشی🦋
او در عراق هم فعال بود و امروز حتی دشمن از او با مدح یاد می‌کند. عماد مغنیه ۲۵ سال تمام نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشت. من این حالت را تنها در امام دیده بودم.
javad
حاج عماد اصرار داشت که هر رزمنده با سیدحسن نصرالله عکس داشته باشد. چرا که این عکس تاثیر روحی فوق العاده‌ای بر آن رزمنده و خانواده اش خواهد گذاشت. اولاً دیدار با سیدحسن نصرالله مهم ترین پاداشی است که یک رزمنده دریافت می‌کند. در ثانی این عکس سند محکمی می‌شود که این رزمنده، یکی از قهرمانان مقاومت اسلامی بوده که در مقابله با اسرائیل و شکست آن سهیم بوده است و هیچ فرد یا گروه یا جریانی در آینده هم نمی‌تواند از آن سوء استفاده کند.
محیا
حُسن رهبران حزب‌الله و جمهوری اسلامی این است که این‌ها از مسائل استراتژیک، جلوتر را می‌بینید.
دختر اسفند
می‌گفت: در مذاکره جای التماس کردن برای رسیدن به خواسته‌ات نیست. برای گرفتن امتیازی که می‌خواهی باید دستت پر باشد.
Razie
سیدحسن مظلوم است چون مظلوم دو بُعد دارد؛ یکی اتفاقاتی که برای او می‌افتد و دیگری کارهایی است که انجام می‌دهد. اما کسی از آن باخبر نمی‌شود. امروز مسیحیت لبنان هم حیات خود را از او می‌داند، چرا اهل سنت از حزب‌الله جدا نمی‌شوند؟ چون این یک تشخیص به حق است...
Rezvan
سید حسن نصرالله چند سال پیش گفت: راهی دیگر برای اسرائیل و آمریکا نمانده، مگر فتنه مذهبی
Rezvan

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان