بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان)

۴٫۷
(۲۳۹)
وقتی درباره شهادت حاج عماد سخن می‌گوییم، به دنیا نمی‌گوییم دشمن چگونه او را ترور کرد. بلکه می‌گوییم که چطور زیست. چون شهید نزد خداوند زنده است.
Rezvan
امپراطور از وی پرسید: دوستت چگونه مُرد؟ دوست سامورایی گفت: درباره اینکه چگونه زیست سخن خواهم گفت.
Rezvan
آیا فیلم ” آخرین سامورایی ” را دیدی؟
Rezvan
حاج عماد خلا بزرگی را پشت سر خود باقی گذاشت، اما با این حال، مدرسه مقاومت را هم به ارث گذاشت.
Rezvan
عماد مغنیه نیروی اصلی و راهبردی حزب‌الله نبود، او تنها یک مرد بود، مردی که سنگینی غم را بر دوش می‌کشید تا داد آه و نالهٔ کودکان فلسطینی را، آه و اشک مادران و کودکان لبنانی را از اسراییل و از آمریکا و از همهٔ هم‌پیمانانشان بستاند.
Rezvan
تلاش برای آزادی سرزمین فلسطین مسئولیت همه ملت‌های اسلامی است
Rezvan
آمریکایی‌ها داستان‌هایی درباره‌ام می‌بافند. در بسیاری از عملیات‌های مسلحانه که در گوشه و کنار جهان بر ضد آنان روی می‌دهد، مرا مسئول آن‌ها معرفی می‌کنند. اوضاع را طوری جلوه می‌دهند، مثل این که من کلیددار هستی هستم. نمی‌خواهند باور کنند که من بخشی از نهادی هستم که برای تحقق اهداف و آرمان خود، بی سر و صدا برنامه ریزی می‌کند و به آرامی گام برمی‌دارد
Rezvan
عماد در سفرهای خود به ایران، به شهر قم می‌رفت و با علمای ایرانی بویژه آیت الله بهجت دیدار می‌کرد
Rezvan
جنگ ۳۳ روزه هم خارج از این سیاق نیست. این جنگ برای این بود که به مشکلات داخلی مردم دامن زده و لبنانی‌ها را در دام دودستگی و اختلاف گرفتار سازد.
Rezvan
هر کس تاریخ منطقه و جهان را مطالعه کند می‌فهمد که ضعف و دودستگی داخلی تا چه حد به دشمن خارجی در رسیدن به اهدافش کمک کرده است.
Rezvan
جنگ با اسرائیلی‌ها آسان تر از نبرد داخلی است! در برابر اسرائیل هدف و راه و تاکتیک‌ها همه مشخص است. اما نبرد داخلی، و تو چه می‌دانی که دشواری‌های داخلی چیست. یک دهان خواهم به پهنای فلک!
Rezvan
به غیر از مسائل مذهبی، اخبار گسترده‌ای از حضور مسیحیان در کلیساهای سراسر دنیا مخابره شده که برای پیروزی سید حسن نصرالله دعا کردند و برای وی شمع روشن کردند.
Rezvan
آمریکا جرأت نمی‌کند خودش به طور مستقیم وارد جنگ با حزب‌الله شود چرا که در صورت شکست، آبروریزی آن به مراتب بیشتر خواهد بود.
Rezvan
نسل چهارم تانک مرکاوا
Rezvan
اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است
Rezvan
همیشه نقطه قوت دشمن را نشانه می‌گرفت و از پیروزی سخن نمی‌گفت. او معتقد بود پیروزی همیشه از آن حق است و مردان حق همیشه پیروزند.
Rezvan
مجموعه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی ممتاز در وجود او جمع شده بود؛ صدای زیبا، نگاه شیرین، توان ذهنی بالا و شجاعت به این معنی که با تمام وجود خود را به کوره حوادث می‌انداخت. این همه را خدا، به دعای مادرش به او داده بود.
Rezvan
از همان زمان مشخص بود که این پسر قدرت مدیریت دارد و یک روز فرمانده می‌شود.
Rezvan
شما دیدید که خرمشهر سقوط کرد، ترسیدیم خبرش برای وجود امام ره ضرر داشته باشد وقتی امام ایستاد برای نماز و آرام گفت خرمشهر سقوط کرده که کرده پس می‌گیریم، الله اکبر! این نشانه قدرت تعلق است و لذاست که ایستادگی امروز فلسطینیان هم ناشی از همین تعلق است...
موتور سوار
اما در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست و موازنه قدرت در منطقه به هم ریخت و جنگ داخلی در لبنان که سال‌ها طول کشیده بود به پایان رسید.
کاربر ۲۱۲۳۶۲۷

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان