بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان) اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب راز رضوان؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار مقاومت اسلامی عماد مغنیه (حاج رضوان)

۴٫۷
(۲۳۹)
«فلانی! من حاج رضوان نیستم، من عمادم»
ابوفاطمه
او روان شناسی دشمن اسرائیلی را فهمیده بود و بر این اساس عمل می‌کرد. می‌گفت: که دشمن اسرائیلی بزرگ‌ترین معلم ماست. نکات مثبت کار را از دشمن یاد می‌گرفت و از شکست‌هایشان تجربه می‌اندوخت.
کاربر ۶۰۱۴۳۹۱
عملیات انصاریه، نمونه‌ای خلاصه از روش عمل چندجانبه و جالب حزب‌الله در نبردش با اسرائیل است. حزب‌الله از طریق ترکیب کردن کار اطلاعاتی بسیار گسترده و عمل در عرصه نبرد و کار رسانه‌ای عالی و توانمندانه، توانست نتیجه بسیار خوبی به دست بیاورد و اسرائیل مجبور شد باز هم در تاکتیک‌هایش تجدید نظر نماید.
کاربر ۶۰۱۴۳۹۱
قسمت آخر سریال امام رضا (ع) و شهادت امام را که مشاهده کرد، بی اختیار و با صدای بلند گریه می‌کرد.
باافتخار ، یه ارزشی🦋
در جنگ ۳۳ روزه، حزب‌الله اول جنگ اطلاعاتی را برد، بعد جنگ نظامی را
باافتخار ، یه ارزشی🦋
از دیدن پیچیدگی و استحکام یکی از شبکه‌های تونلی حزب‌الله لبنان در عمق دویست متری از مرزهای فلسطین اشغالی شگفت‌زده شدم! این مرکز در محلی ساخته شده بود که تحت نظارت شدید و دقیق پیشرفته ترین دستگاه‌های جاسوسی قرار داشت و تنها در فاصله چند کیلومتری از مقر نیروهای بین‌المللی یونیفل در منطقه ناقوره لبنان واقع شده بود. این شبکه پیچیده که به اندازه یک استادیوم فوتبال است به شدت مستحکم است و با یک متر بتون آرمه حفاظت می‌شود، جالب اینجاست که چنین حجم وسیعی از تاسیسات، در مقابل چشمان اسرائیل و در نزدیکی آن‌ها ساخته شده بود و صهیونیست‌ها از وجود آن بی‌اطلاع بودند!! به نظر می‌رسد حزب‌الله لبنان، این حجم سیمان را با ملاقه به اینجا آورده که از دید اسرائیلی‌ها پنهان مانده است!
Zahra Shahidi
می‌گویند اگر یک گروه یا مجموعه، یکباره بتواند ترقی کند و به اهداف آرمانی خود نزدیک شود، در درون آن گروه، به دنبال یک نخبه باشید. کسی که توانسته نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کند و بر روی نقاط ضعف دشمن خود نیز متمرکز شود. امام خمینی (ره) چنین شخصیتی داشت.
کاربر ۵۷۱۸۹۶۶
یکی از کارهایی که حاج عماد می‌کرد مترجمی بود. او در ایران فارسی را با لهجه‌های مختلف یعنی اصفهانی، مشهدی و... صحبت می‌کرد! اصفهانی صحبت کردنش را خودم دیده بودم.
محیا
ببینید همه چیز درست طراحی شده بود، بچه‌های حزب‌الله آموزش داده می‌شدند تا در سنگرهایی به اندازه قبر تا ۴۸ ساعت بخوابند. یعنی روی سنگر را می‌پوشاندند! وقتی اسرائیلی‌ها از روی شان رد می‌شدند، یک دفعه بیرون می‌آمدند. این‌ها طراحی ساده و خلاقانه حاج عماد است.
محیا
اکنون چیزی را می‌گویم که فاش کردنش در این مرحله اشکالی ندارد، سربسته بگویم در تمامی موشک‌هایی که از غزه به سمت دشمن صهیونیستی شلیک می‌شود، نام حاج عماد مغنیه به چشم می‌خورد.
محیا
در سال ۲۰۰۰ آزادسازی جنوب لبنان در روز یکشنبه اتفاق افتاد. در روز دوشنبه درگیری‌ها همچنان ادامه داشت، عماد مغنیه اتاق عملیات را رها کرد و با فاتحین به سمت سیم خاردارهای مرز با اسرائیل رفت. غروب یکدیگر را ملاقات کردیم. خندان به نزد من آمد و گفت: "امروز زیباترین روز زندگی من است". پرسیدم چطور؟ گفت: به دیوار مرزی فلسطین رسیدیم. کاش آن لحظه را می‌دیدی. چقدر استشمام هوا و بوی فلسطین زیباست.
محیا
با وجود اعتقادات بسیار زیاد مذهبی، تفکرات نظامی و مبارزه هم داشت و آدم خلاقی بود. این را خودش هم می‌دانست. همیشه می‌گفت: «باید یک شیوه و اسلوبی پیدا کنم که اسرائیلی‌ها توقع و انتظار آن را نداشته باشند.»
محیا
حمله اسرائیل به لبنان بلافاصله پس از آزادی خرمشهر و تغییر معادلات در جنگ ایران و عراق بود. گویی اسراییل می‌خواست، بار روانی این شکست را کاهش دهد.
محیا
می‌گفت: در مذاکره جای التماس کردن برای رسیدن به خواسته‌ات نیست. برای گرفتن امتیازی که می‌خواهی باید دستت پر باشد.
محیا
این شرط از ابتدا وجود داشت که هرکسی نمی‌تواند وارد حزب‌الله شود مگر بعد از تحقیقات و حصول اطمینان. این نکته بینی را با درس‌آموزی از تجربیات گروه‌های مختلف فلسطینی اعمال می‌کرد. آن‌ها می‌گفتند که هر فلسطینی می‌تواند عضو باشد و همین نگرش باعث شد یکی از مقامات اسرائیلی در مصاحبه‌ای اعلام کند که: «من در سازمان‌های فلسطینی در هرجا یک جاسوس می‌خواستم، امّا الان سه تا چهار جاسوس دارم».
محیا
آن زمان تشکیلات حزب‌الله در لبنان وجود نداشت. «عماد» می‌گفت: «در ایران، به مردمی که همراه امام هستند گروه حزب‌الله می‌گویند و امام به آنان اطمینان دارد.» بحث مقاومت علیه رژیم صهیونیستی که در لبنان جدّی شد از همین جا به این فکر افتاد که نام گروه مقاومت را حزب‌الله بگذارد. می‌گفت: این نام هم نشان دهنده همراهی با امام (ره) است و هم امام (ره) به آن اطمینان دارد.
محیا
آرمان اگر خاکی بود، انسان را در خاک نگه می‌دارد، اما اگر آرزو متعالی بود، انسان را در اوج می‌برد و این خیلی در بُعد تربیتی مهم است، اراده انسان تابع تعلق اوست وتعلق، نقش محوری در اراده دارد؛ شما اگر خواستید قدرت و ضعف انسان‌ها را بسنجید، تعلق‌شان را بسنجید و اگر دیدید در جایی کسی اینگونه برخلاف جریان مسیر، حرکت کرد و یک کار محال را ممکن کرد، قطعاً به آرزوها و تعلقات و اراده او بر می‌گردد...
f.r
تعدادی از فلسطینی‌هایی که به مذهب شیعه روی آوردند تلاش کردند تا یک شاخه برای حزب‌الله در داخل فلسطین تاسیس کنیم. ما این را نپذیرفتیم و نخواهیم پذیرفت، چرا که ما مقاومت را صرفاً جهت آزادی کشور خود و یا فلسطین نمی‌دانیم بلکه وسیله‌ای برائ خاموش کردن آتش فتنه می‌دانیم. مقاومت سبب می‌شود تا تنش‌های مذهبی و طائفی از بین برود و متحد می‌شویم.
امیر امانی پور
کارکنان موساد، یوسی کوهن را به عنوان نابغه ترور و مغز متفکر طراحی عملیات‌های تروریستی می‌شناسند.
Rezvan
نظریه او این بود که اسرائیل، وقتی از ایفای نقشی که آمریکا و غرب از آن توقع دارند ناتوان باشد، خودش خود به خود ساقط خواهد شد
Rezvan

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان