بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب درآمدی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ مطابق با سرفصل‌های دانشگاهی درس آشنایی با قانون اساسی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب درآمدی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ مطابق با سرفصل‌های دانشگاهی درس آشنایی با قانون اساسی اثر احمد موسیوند

بریده‌هایی از کتاب درآمدی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ مطابق با سرفصل‌های دانشگاهی درس آشنایی با قانون اساسی

انتشارات:نشر روزگار
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأی
۵٫۰
(۳)
طبق اصل سی و یکم: "داشتن مسکن متناسب با نیاز حق هر فرد و خانوادهٔ ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آن‌ها که نیازمندترند، بخصوص روستانشینان و کارگران زمینهٔ اجرای این اصل را فراهم کند."
farimah
«هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای همهٔ افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید.»
farimah
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل بیست و سوم چنین مقرر می‌دارد: «تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ کس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض و مؤاخذه قرار داد.»
farimah
«آزادی عبارت از این است که اشخاص بتوانند هر کاری را که صلاح و مقتضی بدانند انجام دهند، مشروط بر اینکه اقدامات و عملیات آن‌ها صدمه ای به حقوق دیگران وارد نساخته و با حقوق جامعه منافات نداشته باشد.»
farimah
اسلام نه تنها بردگی جسم و تن و اسارت ظاهری انسان را ممنوع و مردود دانسته بلکه گسستن از زنجیرهای پوچی، بیهودگی و بی هدفی آدمیان را نیز سرلوحهٔ مبارزات خود قرار داده است
farimah
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن قبول اصل کرامت و ارزش والای انسان در بند ۶ از اصل دوم و در فصل سوم (اصول ۱۹ تا ۴۲)، تحت عنوان حقوق ملت، حقوق و آزادی‌های فردی مردم ایران را تضمین نموده است.
farimah
در اسلام اقتصاد وسیله است و از وسیله انتظاری جز کارایی بهتر در راه وصول به هدف نمی توان داشت. با این دیدگاه برنامه اقتصاد اسلامی فراهم کردن زمینهٔ مناسب برای بروز خلاقیت‌های متفاوت انسانی است و بدین جهت تأمین امکانات مساوی و متناسب و ایجاد کار برای همهٔ افراد و رفع نیازهای ضروری جهت استمرار حرکت تکاملی او بر عهده حکومت اسلامی است.
farimah
«پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه‌های تغذیه و مسکن و کار و بهداشت و تعمیم بیمه» از وظایف دولت جمهوری اسلامی می‌باشد.
farimah

حجم

۱۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد