بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه ذهن زیبا داشته باشیم؟ | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چگونه ذهن زیبا داشته باشیم؟ اثر ادوارد دبونو

بریده‌هایی از کتاب چگونه ذهن زیبا داشته باشیم؟

امتیاز:
۳.۶از ۱۷ رأی
۳٫۶
(۱۷)
همه‌ی این‌ها به این بستگی دارد که منظورتان از «بهترین مسیر» چه باشد؟ زیرا معانی متفاوتی برای آن وجود دارد: - بهترین مسیر یعنی سریعترین مسیر. - بهترین مسیر یعنی خوش منظره ترین مسیر. - بهترین مسیر یعنی راحت ترین مسیر برای حرکت. - بهترین مسیر یعنی مسیری با کمترین ترافیک. - بهترین مسیر یعنی کوتاه ترین مسیر. تا وقتی که مفهوم «بهترین» بطور واضح مشخص نشده باشد، نظرات متفاوت، قابل قبول هستند
مریم
صفات تقریبا همیشه درونی و غیرعینی هستند. صفات بیشتر احساس فرد را به شما نشان می‌دهند تا حقایق برونی و عینی را. این مسافرت خیلی کسل کننده بود. (در حقیقت، مناظر قشنگی بودند ولی شخص آن‌ها را قبلا هم دیده بود.) این رستوران خیلی عجیب و غریب بود. (در حقیقت، زیادی زرق و برق داشت و از دیدگاه دیگر تا حدی جلف به نظر می‌آمد.)
مریم
بحث حمایت کردن، از موافقت کردن خیلی پیچیده‌تر است. موافقت را می‌توان با یک تکان دادن سر به سمت پائین و یا گفتن کلمه (بله) اعلام کرد. حمایت کردن یعنی که شما با نظراتی که مطرح می‌کنید در حقیقت، سخنان شخص گوینده را تقویت می‌کنید. اگر کسی بگوید که گرسنه است، می‌توانید قبول کنید که او گرسنه است ولی اگر به همان شخص غذا بدهید، از یک قبول کردن ساده فراتر رفته‌اید.
احسان رضاپور
حباب منطق من اصطلاح (حباب منطق) را در کتاب قبلی بکاربردم. وقتی فردی کاری را که شما دوست ندارید و یا کاری را که با آن موافق نیستید انجام می‌دهد، به راحتی می‌توانید او را احمق، نادان و یا بد خواه خطاب کنید. ولی شاید آن فرد مطابق با (حباب منطق) خود، بطور منطقی برخورد کرده باشد. این حباب از ادراک، ارزش‌ها، احتیاجات و تجربه‌های آن شخص سرچشمه می‌گیرد. چنانچه، نظری به درون حباب بیندازید و ببینید که آن شخص از (کجا می‌آید)، معمولا به وضعیت منطقی آن شخص پی خواهید برد.
کاربر ۴۴۷۰۶۶۳

حجم

۱۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۱,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد