بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه اثر شادی جهرانی

بریده‌هایی از کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

۴٫۷
(۳۲)
عامل کلیدی در سلامتی و شادکامی شخص، صَرف کردنِ توجه و محبتِ خود، در جهت خیر رساندن به دیگران است، نه صِرفِ تمرکز کردن بر دغدغه‌های شخصی و مجزای خود، (در حریمی) جدا از دیگران. "من"، با پیوسته و وابسته بودن به "ما" است که به درکی از ارزش و شادی می‌رسد.
Mis. Afshar
همین موقعیت‌ها را می‌توان فرصت‌هایی مناسب هم دانست. حتی می‌شود گفت "موهبت"‌ هستند، زیرا "یک لحظه‌ی از سر گذراندن"، "یک لحظه‌ی شکوفا شدن" هم هست. و در چنین لحظه‌هایی است که وظیفه‌ی مهم و هدفمندِ "تربیت فرزند" را می‌توان به انجام رساند.
فاطمه
. نیمه‌ی راست مغزمان عواطف و احساساتِ ما را، و هر خاطره‌ای که درباره‌ی خودمان داریم را، پردازش می‌کند، اما نیمه‌ی چپ مغزِ ما، آن بخشی است که موجب می‌شود این احساس‌ها و تجدید خاطرات برای ما، معنا پیدا کنند
Mis. Afshar
"پیوند دادن مؤلفه‌های گوناگون به یکدیگر، برای ایجاد
کاربر ۱۴۵۷۵۷۹
کسری از ثانیه تصمیم‌های حیاتی بگیرید. بخشی دیگر از مغزتان هم "مغز پستانداران" نام دارد، که شما را به سوی پیوستن به دیگران و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها هدایت می‌کند. بخشی از مغز شما مختص حافظه است، بخشی دیگر به گرفتن تصمیم‌های انسانی و اخلاقی اختصاص دارد. تقریباً مانند این است که مغزتان یک آدم باشد با چند شخصیت؛ (از میانِ این شخصیت‌ها) برخی‌شان معقول هستند و برخی دیگر، نامعقول. برخی اهل تفکر و تعمق هستند و برخی اهل عمل. پس جای تعجب نیست اگر در موقعیت‌های مختلف، شخصیت‌های مختلفی از خودمان بروز بدهیم.
کاربر ۱۴۵۷۵۷۹
بیشتر ما به این واقعیتِ مسلّم نمی‌اندیشیم که مغز ما دارای بخش‌های بسیار گوناگونی است، هریک با وظیفه‌ای خاصِ خود. برای مثال، سمت چپ مغزتان به شما کمک می‌کند تفکر منطقی داشته باشید و افکار را، به شکل جمله‌ها، سازماندهی کنید، و بخش راست مغزتان به شما کمک می‌کند عواطف و احساسات را تجربه کنید و نشانه‌های غیرکلامی را درک و تعبیر کنید. همچنین بخشی از مغز شما "مغز خزندگان" نام دارد که به کمک آن، می‌توانید از روی غریزه عمل کنید و در
کاربر ۱۴۵۷۵۷۹
وقتی فرزندتان آن‌قدر بزرگ شده است که بتواند بنویسد، یا حتی فقط نقاشی بکشد، می‌توانید به او دفتری برای یادداشت‌های روزانه بدهید و تشویقش کنید هر روز در آن بنویسد یا نقاشی بکشد. این عادت می‌تواند توانایی‌اش را در توجه کردن به جنبه‌های درونی وجودش و درک کردنِ آن‌ها، بالا ببرد. یا اگر بچه کوچک‌تر باشد، کاری کنید ماجرایی را با کشیدن نقاشی تعریف کند. بچه‌هایتان هرچه بیشتر به آنچه درونشان می‌گذرد فکر کنند، توانایی درک کردن و واکنش نشان دادن به رویدادهای دنیای درون و پیرامونشان، در آن‌ها، بیشتر پرورش می‌یابد.
zk
یکی از رویدادهای غیرمترقبه‌ای که بنیاد علوم اعصاب را از اساس لرزانده است، کشف این حقیقت است که مغز به واقع "شکل‌پذیر" یا "قالب‌پذیر" است. این بدان معناست که برخلافِ آنچه قبلاً تصور می‌کردیم، که تغییر مغز، فقط مختص زمان کودکی است، ساختار مادی مغزِ (ما) در کل طولِ زندگی‌مان تغییر می‌پذیرد.
par4301
یکپارچگی به زبان ساده عبارت است از: "پیوند دادن مؤلفه‌های گوناگون به یکدیگر، برای ایجاد یک واحد با عملکرد مناسب." درست مانند آنچه برای عملکرد سالمِ بدن لازم است
par4301
با یکپارچه کردن حافظه‌های ناآشکار و آشکارتان، و با تاباندن نور آگاهی بر لحظه‌های دشواری که از گذشته داشته‌اید، این بینش را می‌یابید که گذشته‌ی شما چه تأثیر عمیقی بر رابطه‌تان با فرزندانتان دارد، (در این صورت) می‌توانید، از هر جهت، مراقب تأثیرهایی باشید که مسائل و مشکلات شما، بر خلق و خوی خودتان و همچنین بر چگونگی احساس فرزندتان می‌گذارند.
مرضیه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
تومان