بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب همه‌ی اسب‌های زیبا | طاقچه
کتاب همه‌ی اسب‌های زیبا اثر کورمک مک‌کارتی

بریده‌هایی از کتاب همه‌ی اسب‌های زیبا

۴٫۰
(۳)
اونجا یاد گرفتم که دانشمندها برای انجام آزمایش‌ها یک گروه ـ باکتری، موش، آدم ـ را تحت شرایط خاصی قرار می‌دهند. نتایج را با گروه دومی مقایسه می‌کنند که در اون شرایط نبوده‌اند. به این گروه دوم می‌گویند گروه تطبیق. این گروه دومه که به دانشمندها امکان می‌ده تأثیر آزمایش را بسنجند. اهمیت عملی را که انجام شده است ارزیابی کنند. متأسفانه تاریخ، گروه تطبیق نداره. هیچ کس نیست به ما بگه چی ممکن بود بشه. اما در حسرت چیزی که ممکن بود بشه اشک می‌ریزیم، اما ممکن بود بشه‌ای در کار نیست. هیچ وقت نبوده. فرض بر اینه که کسانی که از تاریخ چیزی نفهمیده‌اند محکوم‌اند تکرارش کنند. باورم نمی‌شه فهمیدنِ تاریخ بتونه نجاتمون بده. چیزی که توی تاریخ همیشگیه زیاده‌خواهی و دیوانگی و عشق به خون‌ریزیه
غزال
عاقبت بیماری‌های عاطفی همه‌مون معالجه می‌شه. اگه زندگی درمانش نکنه مرگ می‌کنه. دنیا موقع انتخاب بین رؤیا و واقعیت خیلی بی‌ترحمه، حتی اگه خودمون مایل به انتخاب نباشیم. بین تمنا و چیزی که واقعیه یک دنیا فاصله به انتظار نشسته.
nmroshan
آنچه بر قلبش سنگینی می‌کرد کم‌کم رهایش کرد و آنچه را پدرش یک‌بار گفته بود در دل تکرار کرد، اینکه قماربازی که از باخت بترسد نمی‌تواند برنده بشود و مردِ نگران نمی‌تواند عاشق باشد.
شیما.بیات
توی دانشگاه زیست‌شناسی می‌خوندم. اونجا یاد گرفتم که دانشمندها برای انجام آزمایش‌ها یک گروه ـ باکتری، موش، آدم ـ را تحت شرایط خاصی قرار می‌دهند. نتایج را با گروه دومی مقایسه می‌کنند که در اون شرایط نبوده‌اند. به این گروه دوم می‌گویند گروه تطبیق. این گروه دومه که به دانشمندها امکان می‌ده تأثیر آزمایش را بسنجند. اهمیت عملی را که انجام شده است ارزیابی کنند. متأسفانه تاریخ، گروه تطبیق نداره. هیچ کس نیست به ما بگه چی ممکن بود بشه. اما در حسرت چیزی که ممکن بود بشه اشک می‌ریزیم، اما ممکن بود بشه‌ای در کار نیست. هیچ وقت نبوده. فرض بر اینه که کسانی که از تاریخ چیزی نفهمیده‌اند محکوم‌اند تکرارش کنند. باورم نمی‌شه فهمیدنِ تاریخ بتونه نجاتمون بده. چیزی که توی تاریخ همیشگیه زیاده‌خواهی و دیوانگی و عشق به خون‌ریزیه و این چیزیه که حتی خدا هم ـ که هرچی را بشه دونست می‌دونه ـ ظاهراً قدرت تغییرش را نداره.
شیما.بیات
دانشمندها برای انجام آزمایش‌ها یک گروه ـ باکتری، موش، آدم ـ را تحت شرایط خاصی قرار می‌دهند. نتایج را با گروه دومی مقایسه می‌کنند که در اون شرایط نبوده‌اند. به این گروه دوم می‌گویند گروه تطبیق. این گروه دومه که به دانشمندها امکان می‌ده تأثیر آزمایش را بسنجند. اهمیت عملی را که انجام شده است ارزیابی کنند. متأسفانه تاریخ، گروه تطبیق نداره. هیچ کس نیست به ما بگه چی ممکن بود بشه. اما در حسرت چیزی که ممکن بود بشه اشک می‌ریزیم، اما ممکن بود بشه‌ای در کار نیست. هیچ وقت نبوده. فرض بر اینه که کسانی که از تاریخ چیزی نفهمیده‌اند محکوم‌اند تکرارش کنند
nmroshan
گفت، تو ایستگاه رادیوِ ’دل ریو‘ را می‌شناسی؟ آره، می‌شناسم. شنیدم می‌گفت که شب کافیه یک تیکه سیم خاردار را بذاری بین دندونات تا برنامه‌شون را بشنوی. حتی دستگاه رادیو هم لازم نداری. تو باورت می‌شه؟
nmroshan
عذاب عالم را چون انگلی بی‌شکل مجسم می‌کرد که گرمای روح بشری را می‌جست تا در آن تخم بگذارد
شیما.بیات

حجم

۳۰۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳۰۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد