بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب همسرگزینی امروزی | صفحه ۱۶ | طاقچه
کتاب همسرگزینی امروزی اثر علی شمیسا

بریده‌هایی از کتاب همسرگزینی امروزی

نویسنده:علی شمیسا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۱۵ رأی
۲٫۷
(۱۵)
در جامعهٔ ما شناخت به معنای واقعی وجود ندارد و همه در امر ازدواج، عجول هستند. این عجله یا به دلیل خودخواهی است یا طرفین می‌گویند آبرویمان می‌رود؛ زشت است؛ رسم نداریم نامزدی طول بکشد؛‌ هر چه زودتر، بهتر.
REZA
من کودک، به اطلاعات ناقص بسنده می‌کند. اگر از او بپرسند از کجا می‌دانی این دختر یا پسر به درد زندگی‌ات می‌خورد؟ پاسخ می‌دهد که حسم می‌گوید، دوستانم می‌گویند، همکارم است و از او بدی ندیده‌ام و... در ازدواج نباید کودک، مدیریت را بر عهده بگیرد، بلکه بالغ احساسی که ترکیبی از عقلانیت و احساسات است باید این کار را انجام دهد.
REZA
هر مرحله از ازدواج، مدیریت خاصی می‌طلبد که با توجه به منابع، امکانات و شرایط صورت می‌گیرد. مدیریت سه ماه اول با مدیریت سه ماه دوم یا سه ماه سوم فرق می‌کند؛ چراکه کم‌کم روند آشنایی به شناخت تبدیل می‌شود و نمی‌توان گفت فقط دارای یک نسخه است یا یک راه صحیح وجود دارد. برای موقعیت‌های گوناگون، توصیه‌ها و پیشنهادات بسیار متفاوتی وجود دارد.
REZA
گفته‌های سرنوشت‌ساز را با تاریخ و ساعت یادداشت کنید، چون زمانی فرا می‌رسد که می‌خواهید حرفی را به او یادآوری یا گوشزد کنید. عدهٔ زیادی به‌راحتی زیر حرف‌ها و قول‌هایشان می‌زنند و مسئولیت عواقب آن‌ها را نمی‌پذیرند. این کار باعث می‌شود نامزدتان متوجه اهمیت و جدیت مسئله و همچنین خود شما شود و اطمینان حاصل کند که نمی‌تواند بازی روانی راه بیندازد.
Gisoo
اگر آینده برایتان مهم است مانند خبرنگارها وقایع و گفته‌های نامزدتان را یادداشت و حتی اگر لازم بود آن‌ها را ضبط کنید.
Gisoo
آیا نامزدتان هنگام انتقاد با تهدید حرف می‌زند و اتمام‌حجت می‌کند؟ چند بار؟
Gisoo
در انتقاد والدانه، محدودیتی برای سرزنش وجود ندارد. نامزد، چه دختر چه پسر در نقش دانای کل قرار می‌گیرند. آن‌ها احساس می‌کنند همه‌چیز را می‌دانند و وظیفه دارند نامزدشان را فقط نصیحت کنند
Gisoo
انتقاد به سه شیوه انجام می‌شود که عبارتند از: - انتقاد کردن و شنیدن والدانه؛ - انتقاد کردن و شنیدن کودکانه؛ - انتقاد کردن و شنیدن بالغانه؛ در انتقاد کودکانه، محور انتقاد، بالا بودن سطح انتظارات کودک یکی از دو زوج است.
Gisoo
باید بدانید اکثر درگیری‌های نامزدها و همسرها به سه عامل برمی‌گردد که عبارتند از: -احساس مالکیت روانی شدید نسبت‌به یکدیگر -احساس کنترل روانی توام با بدبینی شدید -استفاده از روش‌های قهرآمیز و زورمدار در روابط نامزدی و زناشویی
Gisoo
دختر و پسر در آستانهٔ ازدواج باید نگرش‌های سنتی و به‌روز یکدیگر را مورد کاوش قرار دهند؛ چراکه میزان و اهمیت هر یک از آن‌ها می‌تواند سرنوشت آن‌ها را تعیین کند و حتی آن‌را تغییر بدهد.
Gisoo

حجم

۲۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

حجم

۲۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان