بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب واقع نگری | صفحه ۳ | طاقچه
۳٫۸
(۱۰۷)
- باید به آن‌ها بیاموزیم زندگی در گذشته واقعاً چگونه بوده است تا فکر نکنند هیچ پیشرفتی وجود نداشته است. - باید به آن‌ها بیاموزیم چگونه هم‌زمان دو فکر را در ذهن‌شان نگه دارند: یکی این‌که چیزهای بد در جهان وجود دارد؛ دوم این‌که بسیاری چیزها دارد بهتر می‌شود.
haji
غریزه‌ی منفی‌نگری این موضوع بیش‌تر به گرایش ما به‌سمت منفی‌نگری برمی‌گردد. غریزه‌ی ما بیش‌تر به بدی‌ها توجه می‌کند تا خوبی‌ها. سه مسئله در میان است: یکی به‌خاطرآوردن گذشته به‌شکلی اشتباه؛ دوم گزارش‌دهی‌های گزینشیِ خبرنگاران و فعالان؛ سوم، این احساس که تا وقتی چیز بدی وجود دارد، نباید گفت اوضاع دارد بهتر می‌شود.
جواد
عجیب است که مردم چه حدوحدودی برای خودشان تعیین می‌کنند و وقتی درون مرزهای خودشان باقی می‌مانند، چقدر احساس مؤدب‌بودن می‌کنند.
کاربر ۳۱۸۱۸۴۲
ممکن است آدم از خودش بپرسد اصلاً رهبران واقعاً آن‌قدر مهم‌اند؟ احتمالاً پاسخ خیر است. این مردم‌اند، عوام‌اند که جامعه را می‌سازند.
جودی اَبوت
من با جدیت تمام، «امکان‌گرا»هستم.
سهیل مقدم
اطلاعات این کتاب از نوعی است که هرگز از آن اطلاع نداشته‌اید: اطلاعات به‌مثابهٔ درمان، فهم به‌مثابهٔ منشأ آرامش ذهنی. زیرا جهان واقعاً به آن غم‌انگیزی و دراماتیکی‌ای نیست که به‌نظر می‌رسد.
شاپرک
خطر شیوع شکلی از آنفلوآنزا که برایش واکسنی نداریم، همواره ما را تهدید می‌کند و باید این خطر را کاملاً جدی بگیریم.
حمید
جهان زمانی به دو قسمت تقسیم می‌شد؛ اما دیگر این‌طور نیست. امروزه بیش‌ترِ آدم‌ها وسط آن دو قسمت قرار گرفته‌اند. دیگر شکافی میان غرب و بقیه‌ی کشورها، توسعه‌یافته‌ها و درحال‌توسعه‌ها، یا فقیرها و ثروتمندها وجود ندارد. دیگر نباید از دسته‌بندی‌های دوتایی‌ای استفاده کنیم که چنین تفکری را به ذهن متبادر می‌کنند.
جواد
درواقع، در مقابل مقصردانستنِ هر فرد یا گروهی از افراد، برای هرچیزی مقاومت کنید؛ چون مشکل این‌جاست که وقتی آدم‌بد داستان را می‌شناسیم، دیگر فکر نمی‌کنیم و خب، تقریباً همیشه مسئله پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. تقریباً همیشه مسئله‌ی علت‌های چندگانه‌ی متقابل، یک نظام است
sarab
بیش‌ترِ مردم غذای کافی برای خوردن دارند، به آب تصفیه‌شده دسترسی دارند، به بیش‌تر بچه‌ها واکسن زده می‌شود و بیش‌تر دخترها، تحصیلات ابتدایی‌شان را تمام می‌کنند.
Elahe Zamani

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان