بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شکوفه امامت بر شاخسار نبوت | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب شکوفه امامت بر شاخسار نبوت اثر ابراهیم شفیعی سروستانی

بریده‌هایی از کتاب شکوفه امامت بر شاخسار نبوت

امتیاز:
۵.۰از ۳ رأی
۵٫۰
(۳)
«ای علی! تو از منی و من از توام و تو صاحب‌اختیار هر مؤمن بعد از من هستی.»
F313
امّا در زهد از دنیا، او سرسلسلۀ زهّاد است. هرگز از طعام سیر نخورد. زبرترین لباس را می‌پوشید، نانش را با سرکه و نمک می‌خورد، گوشت زیاد تناول نمی‌کرد و می فرمود: «شکم‌هایتان را قبور حیوانات قرار ندهید.»
F313
خوش‌خلقی و بشاشت و گشاده‌رویی و تبسّم او، ورد زبان‌ها شده، تا حدّی که دشمن، آن را عیب او شمرده است. عمرو بن عاص به مردم «شام» گفته بود: او خیلی شوخ‌طبع است
F313
یکی از وظایف روز غدیر این است که مؤمن تمیزترین و گران‌قدرترین جامه‌های خویش را بپوشد.»
F313
«روزه‌داشتن در روز عید غدیر پاداشی معادل روزه‌گرفتن در همۀ عمر دنیا را دارد.»
F313
او از من است و من از اویم. هرکس او را دوست بدارد، مرا دوست داشته و هرکس مرا دوست بدارد خدا را دوست دارد. هرکس بغض علی را دارد مرا مبغوض داشته و هرکس مرا مبغوض بدارد خدا را مبغوض داشته است.»
F313
ای مردم! خداوند در کتابش شما را به نماز امر کرده و من آن را برایتان بیان نمودم و به زکات و روزه و حج دستور داده که آن را هم برای شما بیان و تفسیر نمودم و به ولایت دستور داده و من شما را شاهد می‌گیرم که ولایت مخصوص این شخص است - و حضرت دست مبارک را بر علی بن ابی‌طالب (ع) قرار دادند و سپس برای دو پسرش بعد از او و سپس برای اوصیاء از فرزندانشان بعد از آنهاست.
F313
امروز دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و اسلام را به عنوان دین شما پذیرفتم.» پیامر (ص) سه مرتبه تکبیر گفت و فرمود: «الله اکبر! کمال نبوّت من و تکمیل دین خدا، ولایت علی بعد از من است.» ابوبکر و عمر برخاستند و گفتند: یا رسول الله! آیا این آیات به خصوص دربارۀ علی است؟! فرمود: آری. دربارۀ او و جانشینانم تا روز قیامت است.» گفتند: یا رسول الله! آنان را برای ما بیان فرما. فرمود: «برادرم و وزیرم و وارثم و وصیّم و جانشینم در امّتم و صاحب‌اختیار هر مؤمنی بعد از من علی، سپس پسرم حسن، سپس پسرم حسین، سپس نه نفر از فرزندان پسرم حسین، یکی پس از دیگری که قرآن با آنان و آنان با قرآنند؛ نه آنها از قرآن جدا می شوند و نه قرآن از ایشان جدا می شود تا بر سر حوض بر من وارد شوند.»
F313

حجم

۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد